Kuka "saa" päättää parisuhteessa asuinpaikasta ym asioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xdfsf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tottakai tuossakin on monia tilanteita, eikä kaikki ole niin yksinkertaisia. Mutta itse en ikinäikinäikinä, muuttaisi mihinkään sellaiseen paikkaan, josta en tuntisi ketään, eikä olisi hyvä mahdollisuudet työllistyä. Näitä kun tuntuu täällä olevan paljon...

Meidän suhteessa minä, näköjään.

Joskus totesin että se on moro, mä lähden Suomeen, tule perässä jos haluat, jos et halua niin nähdään ensi keväänä kun palaan. Tuli perässä.

Sitten totesin että en lähde täältä, mutta en toki estä sua lähtemästä. Ei se lähtenyt. Enkä tarkoittanut sitä, että eroaisimme jos hän lähtisi. Vaan esim. sitä, että hän olisi töissä kotimaassaan tai veljensä asuinmaassa jonkin aikaa, ja me näkisimme silloin tällöin.

Enkä oo lämmennyt ajatukselle pk-seudulle muuttamisesta, joten ei olla sinne muutettu. Siihen mulla on kyllä ihan perustelutkin, miehellä taas ei ole.

jos mä lähtisin pois täältä lasten kanssa mä tiedän ettei mies seuraisi... :/ ja se on sanonut ettei enää ryhtyis siihen kaukosuhde säätöön mitä meillä ollut monta vuotta.. ei kuulemma jaksa enää ajella yhtääkään kertaa sitä reittiä(meno-paluu yhteensä 200km).

No tottakai tuossakin on monia tilanteita, eikä kaikki ole niin yksinkertaisia. Mutta itse en ikinäikinäikinä, muuttaisi mihinkään sellaiseen paikkaan, josta en tuntisi ketään, eikä olisi hyvä mahdollisuudet työllistyä. Näitä kun tuntuu täällä olevan paljon...
Mä voisin kuvitella muuttavani, mutta se edellyttäisi kuitenkin, että uskoisin pystyväni rakentamaan oman elämäni sinne. Eli jos voisin kuvitella muuttavani sinne ilman puolisoakin, niin muutto olisi ok. Mutta jos joutuisin elämään siellä lähinnä puolison kautta ilman omaa elämää, en muuttaisi.

Meillä mies aikoinaan ilmoitti että sai työpaikan sieltä ja sieltä, että ihan on oma vapaa tahto mitä minä teen. Kahden vaiheilla olin etten jäänyt Turkuun, mutta liian pitkä matka olisi samalla tiennyt suhteen loppumista. Menin kouluun ja kouluttauduin alalle millä saa töitä täältäkin ja tyytyväinen olen ollut ratkaisuuni.

Periaatteessa päätetään yhdessä. Viimeisen sanan sanon kuitenkin minä.

On muuten tutkittua, että perheet, joissa nainen määrää kaapin paikan ovat onnellisempia, kuin perheet, jossa mies määrää.
Kaikkein onnellisimpia ovat toki tasa-arvoiset. Toisaalta en usko, että mikään parisuhde voi olla koskaan ihan täysin tasa-arvoinen.

Yhteistyössä