No tuleekos teille yhtään sellanen hölmö tunne kassalla silloin kun ostatte..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26084986]Mua hävettää, kun mun ostoksiin ei koskaan kuulu vihanneksia ja hedelmiä, ostan ne meinaan kaikki torilta...Asioin aina samassa kaupassa ja mietin oikeasti, huomaako kassahenkilö tämän...[/QUOTE]

Kyllä sen huomaa, jos käyt pienessä kaupassa jossa usein sama kassa. Itse kassatyössä pienessä ruokakaupassa nopeasti opin kunkin asiakkaan ostokset. Yksi osti aina energiajuoman ja Mars-patukan, yksi osti aina kolme olutta ja ässäarvan (joka päivä), yksi pelkkiä eineksiä jne. jne. Mutta ei se silti ole sellainen asia mitä kassa jotenkin mielessään päivittelisi tai muuten vaivaisi päätään sillä. Se on vain juttu, josta myyjät tuntevat asiakkaan. Taukohuoneessa ei ehkä muisteta sitä tyyppiä, jolla on ruskea takki ja silmälasit, mutta se joka ostaa aina joka kerta kahvia muistetaan kyllä.

No mua ei kassana henk. koht kiinnosta mitä muut ostaa. Välillä on niin ajatuksissaan että jos joku kysyisi oliko äskeinen asiakas mies vai nainen, en varmaan muistaisi :)

Ehkä jos joku ostais kurkkuja ja kortsuja niin voisin tarkemmin katsoa minkänäkönen henkilö on kyseessä. Kaikkia toki palvelemiseen ja katson silmiin jne. muttei yleensä kukaan jää erityisemmin mieleen.

Ei tule yhtään hölmö tai nolo olo kun ostan kuukautissuojia :). Joskus 14 v iässä taisin vähän ujostella, mutta en herranjestas nyt enää aikuisena.

Kondomeja en osta, olisinkohan 17-18 v iässä ostanut viimeeksi.

Hölmö olo tuli vastikään, kun jäätävän suuren raskausvatsani kanssa ostin raskaustestin. Myyjää hymyilytti, mahtoikohan ajatella että eikö toi jo mukamas tiedä :D. Mutta kaverille sen ostin.

Mä olen käskeny jopa miehen kaverin ostamaan mulle tamponeja, joten mulle on ihan sama, mitä kassaneiti mun ostoksista ajattelee.
Muty muuten mulle tuli tästä mieleen tuntemani henkilö, alkoholisti, joka on tosin tänään ollut jo toistakymmentä vuotta raittiina. Hän osti aina kaljan kaveriksi iltalehden ja 5 pussia kympillä tai vitosella, mikä lie se hinta silloin ollut, herbeitä, koska ei kehdannut ostaa pelkkää kaljaa. Kun hän raitistui, hänellä oli 200 litran pakastin täynnä pelkkiä herneitä :D! Että kyllä niitä peiteostoksia tehdään :D!

[QUOTE="pertti";26084631]Itselleni tulee kun ostan vaimolle tamppooneja. Mietin, että muut ajattelevat minun laittavan niitä omaan anukseeni.[/QUOTE]
Mun mies kyllä kehtaa hakea mulle tamponit, mutta kortsujen osto sitä taitaa vähän nolottaa. :D
Itseäni ei hävetä mikään.

Ei nolota yhtään, tuskin siinä kassalla kauhiasti tulee ajateltua toisen ostoksia. Ei sitä ite ainakaan nuorena likkana kiskan tätinä ollessa ihmetellyt toisten ostoksia.

Vaikka kieltämättä pari kertaa tuli levitettyä punastelevan miehen Jallu ja Kallu sieltä Ilta-sanomien välistä hyvinkin näkyville, kun kassakone ei muuten lukenut viivakoodia. :saint:

Aivan normihommaa ostella kuukautissuojia, olenhan niitä jo reilut 20 vuotta ostellut :D

Kortsujen osto voi vähän nolottaa jos pelkän kortsupaketin ostaa, mut jos ostaa kaikki muutkin tarvikkeet ruuat jne samalla, niin siinä ne menee hihnalla kumitkin muitten tavaroitten jatkona ihan ok.

Kyllä mun mielestä on vähän kiusaannuttavaa ostaa esim. pelkkiä kuukautissuojia. Eri asia ne on siellä parin sadan euron ostosten seassa, mutta pelkästään. Ja en mieti mitä kassa ajattelee, en oikein osaa edes kuvailla mikä siinä on niin "noloa".

Mun ex-aviomieheni ei antanut minun ostaa kuukautissuojia, vaan hän osti ne. Hänen mukaansa muut saisivat ostoksistani tietää kuukautisteni ajankohdan. Se ei kyllä pidä paikkaansa, sillä yleensä ostan ne etukäteen. Mutta ihan sama. Ei se liitto siihen kaatunut, että mies halusi ostaa siteitä.

"Nolotti" ainakin silloin kun viimeisillään raskaana ostin kondomeja :D Että mitä noita enää kannattaa ostaa.

Ja nuori kolli oli kassajonossa edessä, tuntui että se katsoi vielä kaupan pihallakin pitkään...

Nuorempana tuli, mutta - kuten tässä ketjussa jo moni on todennut - vanhempana sitä ajattelee, että ihan sama. Voisin lyödä vaikka korillisen kondomeja kassalle. :)

Mulla tulee se olo jo keskarin tai makkarapaketin ostaessa, niin saati sitten kun 3v sitten ostin sidepaketin jälkivuotoa varten... ja kortsujen ostossa pelkkä ajatuskin kauhistuttaa.

Kyllä sen huomaa, jos käyt pienessä kaupassa jossa usein sama kassa. Itse kassatyössä pienessä ruokakaupassa nopeasti opin kunkin asiakkaan ostokset. Yksi osti aina energiajuoman ja Mars-patukan, yksi osti aina kolme olutta ja ässäarvan (joka päivä), yksi pelkkiä eineksiä jne. jne. Mutta ei se silti ole sellainen asia mitä kassa jotenkin mielessään päivittelisi tai muuten vaivaisi päätään sillä. Se on vain juttu, josta myyjät tuntevat asiakkaan. Taukohuoneessa ei ehkä muisteta sitä tyyppiä, jolla on ruskea takki ja silmälasit, mutta se joka ostaa aina joka kerta kahvia muistetaan kyllä.

Mulle lähikauppa on se, josta tulee ostettua pikaruokaa, kun muuta ei ole. Olen muistanut kassoille kertoa, että ostan yleensä juurekset ja vihannekset marketista isoissa erissä samoin jauhot yms. Ja siis olen se, joka eineksia ostaessa muistaa palstamammat ja kyylääjät ja nolona kulkee kaupassa einessatsin kanssa:ashamed:

Joskus pienesti ärsyttää juosta miehen perässä kaupassa syli täynnä jotain hyperplus-siteitä, kun se menee kärrien kanssa karkuun. *nimim. vuodan kuiviin*

Siteiden kohdalla en kyllä tunne mitään noloutta, on niitä sen verran ostettu. Kortsuja ostaminen oli joskus vähän noloa... erityisesti jos ne oli siinä kassan vieressä, jolloin mietin enemmän sitä mitä jonon edessä tai takana oleva ajattelee. Ei siis ihan ruuhka-aikaan viittiny ottaa niitä siitä. Kassat varmaan on nähny ennenkin paljon kortsuja ostavia, tuskin ne seuraavan asiakkaan jälkeen muistaa mun ostoksia :D

Häveliäisyydestä tuli mieleen, että kun olin apteekissa töissä, niin oli tapana kysyä haluaako asiakas muovipussin (varsinkin jos osti vain yhden tuotteen ja käsissä oli muita kasseja). Jos ostos oli särkylääke tai suuvesi, muovipussia ei haluttu, mutta jos se oli raskaustesti, niin muovipussi otettiin 99 % varmuudella, vaikka se olisi sitten heti työnnetty käsilaukkuun. Ehkä siinä joillekin oli vähän jotain noloa tai ihan ymmärrettävästi kaikki halua raskausepäilyjään huutaa vastaan tulevalle puolitutulle.

Yhteistyössä