Pinotaan blogit ja annetaan niistä rakentavaa palautetta, jooko?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26079135:
Pakitas vähäsen ja lue, mitä kommentoit minulle. Muunmuassa:

"Miksi se muiden napaa niin hirveästi kaivaa, millaista mun blogitekstini ovat? Pakko niitä ei ole kenenkään lukea eikä tykätä. Kirjoitan blogia puhtaasti omista tarkoitusperistäni käsin, ja siihen on muiden tyydyttävä"

Tähän viitaten ihmettelen, miksi ylipäänsä pyydät kritiikkiä.
No lähinnä sitä ihmettelen, kun joidenkin elämäntehtävä tuntuu olevan mun ja nykyisin myös blogini dissaaminen, että asia tuli selväksi jo. Ei tartte enää heidän jatkaa. Mä otan kritiikistä sen opin, minkä koen itselleni tarpeelliseksi ja mistä tunnistan itseni, muuten en tosiaan jaksa kiinnostua siitä, mitä asiasta ajatellaan. Että jos ainoa tarkoitus on aiheuttaa mieliharmia, niin ohi menee ja lujaa. Understand?

:)
 
"vieras"
ja btw, vaikka ap kuinka todistelisi, ettei ole asenteellinen, niin mitäs tässä on:
"
Vai ei ole asenteellisuutta? Olen pari kertaa käväissyt Riepun blogia lukemassa. Vaalien aikoihin hän kirjoitti ylistävän jutun Pekasta ja kumppanista. Kaikki oli niin ihanaa ja lämmintä heidän tapauksessaan. Mutta Sauli ja Jenni sitten taas olivat niin kylmiä ja muodollisia jne.

Ajattelin, että onneksi Riepu ei enää ole opettaja. Tuollaisella asenteellisuudella ei voi arvostella neutraalisti aineita. Jos oppilas on vasemmistoliiton tms. kannattaja ja Riepu tietää asian, niin hänhän näkee silloin asiat ihan eri tavalla, kuin jos kirjoittaja olisi kokoomuksen tai persujen kannattaja. Mitään objektiivisuutta Riepu ei omaa.
 
Aivan
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26079135:
Pakitas vähäsen ja lue, mitä kommentoit minulle. Muunmuassa:

"Miksi se muiden napaa niin hirveästi kaivaa, millaista mun blogitekstini ovat? Pakko niitä ei ole kenenkään lukea eikä tykätä. Kirjoitan blogia puhtaasti omista tarkoitusperistäni käsin, ja siihen on muiden tyydyttävä"

Tähän viitaten ihmettelen, miksi ylipäänsä pyydät kritiikkiä.
Olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Ihmettelen miksi pyytää kritiikkiä ja ideoita jos tulos on tuo.
 
No lähinnä sitä ihmettelen, kun joidenkin elämäntehtävä tuntuu olevan mun ja nykyisin myös blogini dissaaminen, että asia tuli selväksi jo. Ei tartte enää heidän jatkaa. Mä otan kritiikistä sen opin, minkä koen itselleni tarpeelliseksi ja mistä tunnistan itseni, muuten en tosiaan jaksa kiinnostua siitä, mitä asiasta ajatellaan. Että jos ainoa tarkoitus on aiheuttaa mieliharmia, niin ohi menee ja lujaa. Understand?

:)
Koetko sä että mä sanoin nuo blogiasi koskevat huomiot pahoittaakseni sun mielen?
 
[QUOTE="vieras";26079175]Vai ei ole asenteellisuutta? Olen pari kertaa käväissyt Riepun blogia lukemassa. Vaalien aikoihin hän kirjoitti ylistävän jutun Pekasta ja kumppanista. Kaikki oli niin ihanaa ja lämmintä heidän tapauksessaan. Mutta Sauli ja Jenni sitten taas olivat niin kylmiä ja muodollisia jne.

Ajattelin, että onneksi Riepu ei enää ole opettaja. Tuollaisella asenteellisuudella ei voi arvostella neutraalisti aineita. Jos oppilas on vasemmistoliiton tms. kannattaja ja Riepu tietää asian, niin hänhän näkee silloin asiat ihan eri tavalla, kuin jos kirjoittaja olisi kokoomuksen tai persujen kannattaja. Mitään objektiivisuutta Riepu ei omaa.[/QUOTE]

:LOL: :LOL: :LOL:

Joo, ja nyt kässäreitä arvioidessanikin mä käyn ensimmäisenä tarkistamassa kirjoittajan puoluekannan, ja jos ei satu miellyttämään, kirjoitan sellaisen murskakritiikin, ettei sillä ole mitään mahdollisuutta julkaisuohjelmaan ;). Not.
 
mdkgdg
Voi vittu. Rieputarallaa on kyllä niin urpo. Mieli muuttuu hetkessä, tosi ilkeä vaikka muita syyttää just siitä ja nytkö jo aletaan vainoharhaiseks vai mikä toi kommentti Björnille oli :D
 
Pinotaan blogit ja annetaan niistä rakentavaa palautetta, jooko?
Lähtiskö tämmäinen idea?


No, kieltämättä tämä ajatus lähti siitä, että haluaisin omaani jotenkin uudistaa tai kehittää, mutta en oikein keksi miten. Jospa lukijat keksisivät?

No, kehititkö? Kun sitä palautetta kuitenkin annettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Björn
Heihei mutsit
No oho, Riepu.

En ole muiden blogeja vilkuillut, mutta tuota kävin ihan tämän ketjun perusteella katselemassa. Huomaa siis: kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta! Noin niin kuin näkyvyyttä ajatellen. :D

Minusta se alkuperäinen kritiikki "asetellulta" tuntuvista lauseista ja teksteistä oli ihan paikallaan.

Aihe on toki kaksipiippuinen, sillä totta kai hiottu kieli on hyvä asia eikä oikolukua tule väheksyä. Silti kaikissa teksteissä joko on "flow" tai sitä ei ole. Sivusilmäilyssä sellainen ei minulle(kaan) välity, mutta jollekulle toiselle varmaan välittyy.

Minustakin teksti ja kirjoitustyylisi tekevät postauksista jopa kuivakampia kuin aihe edes edellyttäisi. Välillä näkemykset tuntuvat myös ikään kuin kiillotetuilta, jotenkin "kliinisiltä".

Kuin käsittelisit sellaisia asioita ja toisit esiin sellaisia mielipiteitä, joita _toivoisit_ ihmisten sinuun liittävän... Äh, en osaa yhtään selittää tuota viimeistä. Tuntuu vain, että blogi on enemmän sinun kulissiasi kuin sinua. Siitä jää ulkokohtainen fiilis ja siksi en itse sinne varmaan palaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Kirjoittaisitteko blogejanne, jos kävisi ilmi, ettei kukaan niitä lue? Yritin eilen kysellä tässä ketjussa, mitä blogin kirjoittaminen kirjoittajalleen antaa, ja kuinka palkitsevaa sen ns. julkisuus on.
Minä varmaan ainakin hetken, ihan harjoitellakseni ja kokeillakseni erilaisia juttuja siellä. Mutta pitemmän päälle varmaan tylsistyisin, tarkoitus blogilla kuitenkin on minusta jakaa ajatuksensa.
 
Kirjoittaisitteko blogejanne, jos kävisi ilmi, ettei kukaan niitä lue? Yritin eilen kysellä tässä ketjussa, mitä blogin kirjoittaminen kirjoittajalleen antaa, ja kuinka palkitsevaa sen ns. julkisuus on.
Minulla on ollut vuodesta 2008 asti suljettu blogi, kirjoitan ihan vain päiväkirjamaisesti itselleni. Joskus avasin sen hetkeksi, mutta pitää kuitenkin vielä poistaa muutama kirjoitus sieltä, sitten avaan uudelleen. Mietin vaan, että minkätyyliseksi blogiksi alkaisin, kun ei ihan niin päiväkirjamainen voi olla. Ajattelin, että avaan kokonaan uuden blogin, olisi helpompaa aloittaa suoraan puhtaalta pöydältä.
 
"vieras"
:LOL: :LOL: :LOL:

Joo, ja nyt kässäreitä arvioidessanikin mä käyn ensimmäisenä tarkistamassa kirjoittajan puoluekannan, ja jos ei satu miellyttämään, kirjoitan sellaisen murskakritiikin, ettei sillä ole mitään mahdollisuutta julkaisuohjelmaan ;). Not.
Sinun sisälukutaitosi on kyllä uskomattoman huono. En missään vaiheessa kirjoittanut, että sinä käyt tarkistamassa jonkun puoluekannan. Se on vain sinun omaa tulkintaasi. :LOL: :LOL: :LOL:
 
Heihei mutsit
Minulla on ollut vuodesta 2008 asti suljettu blogi, kirjoitan ihan vain päiväkirjamaisesti itselleni. Joskus avasin sen hetkeksi, mutta pitää kuitenkin vielä poistaa muutama kirjoitus sieltä, sitten avaan uudelleen. Mietin vaan, että minkätyyliseksi blogiksi alkaisin, kun ei ihan niin päiväkirjamainen voi olla. Ajattelin, että avaan kokonaan uuden blogin, olisi helpompaa aloittaa suoraan puhtaalta pöydältä.
:) Vastaisitko vilpittömään kysymykseen, jota olen joskus pohtinut:

Miksi kirjoitat kuitenkin blogia - etkä vaikka ihan vaan omiin tekstitiedostoihin? Onko se alustana kätevämpi? (Kai sen muuten ois, en ole koskaan tullut ajatelleeksi... hmm.)
 
:) Vastaisitko vilpittömään kysymykseen, jota olen joskus pohtinut:

Miksi kirjoitat kuitenkin blogia - etkä vaikka ihan vaan omiin tekstitiedostoihin? Onko se alustana kätevämpi? (Kai sen muuten ois, en ole koskaan tullut ajatelleeksi... hmm.)
Blogiin saa kuvia, on valmis pohja, kalenteri, kirjoituksia voi hakea tietyn kuukauden avulla, huomattavasti kivemman näköinen kuin joku word-tiedosto. =)Mukavampi lukea myös jälkeenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26079343:
Hiljaisuus on ilmeisesti myöntymisen merkki. Minusta sun riepu kannattaisi tutkailla omaa asennettasi, jos saat kaiken kuulostamaan negatiiviselta.
Minä poistuin palstalta. En päivystä täällä 24/7, josko sinulla tai jollakin muulla olisi minulle jotakin "asiaa" = haukkumista, nälvimistä, ivaamista.
 

Yhteistyössä