kääk, mitä mä nyt teen?

• Viestiketjun aloittaja argh!
  • Ensimmäinen viesti
argh!
[QUOTE="ellu";26081189]Avaat nettipankin, soitat miehelle, et katsoo ne sun tunnukset ja siirrät rahaa sille toiselle tilille. Kätsää.[/QUOTE]

nyt en tajunnut, mulla on siis molempien pankkien verkkopankkitunnukset täällä kotona. Siirsin nyt äsken satasen pankista toiseen, mutta ei ainakaan heti näkynyt. Katson hetken päästä vielä uudestaan, mutta pahoin pelkään että näkyvät vasta huomenna.

argh!
No kävelet naapuriin lainaamaan sen pari euroa siihen kertamaksuun bussissa. Aivan varmasti naapurissa ymmärtävät ja se on vähemmän muutenkin kuin että lainaisit rahaa kaupassakäyntiä varten.
bussimatka täältä helsinkiin maksaa 9,40€, en kehtaa pyytää sellaista summaa joltain tuntemattomalta, koska tosiaan lähin naapuri on töissä. Mun mies soittelee parhaillaan kavereitaan läpi, josko joku vois tuoda mulle sen lompakon.

"vieras"
Tiiäkkö. Ei sille lapselle ole yhtikäs mitään haittaa siitä, et syl yhdeksi lounaaksi esim leipää ja niitä viinimarjoja. Aivan hyvin voit antaa niitä, jos et onnistu saamaan rahaa nyt. Teet sitten vähän tuhdimman ruuan, kunhan mies tulee töistä ja pääset sinne kauppaan. Ei se pitsakaan nyt niin terveellistä ole.

meillä..
tilaat netinkautta, pizzeriasta jonkun kanaaterian+salaattia, tai sit vaik sitä pizzaa. Sieltähä on saanu aina ennenki tilattuna maitoa tai limsoja ruuuan kanssa, maksat sen verkkopankeilla suoraan netissä. Kallista kyllä mutta saatte aamupalaleipien jlk lounaan ennenkun lapsi menee päiväunille? ja kun mies tulee töistä niin jos hän voisi töistä tullessaan käydä suoraan kaupassa, niin saisit päivällisen tehtyä. sitten välipalaksi teet vaikka sitä kiisseliä tai jtnmuuta. saako kysyä missä asutte? :)

Blue
[QUOTE="vieras";26081347]Siis missä voi olla NOIN harvaa asutusta?? Me asutaan syrjäseudulla alle 3000 asukkaan pitäjässä ja kun keskustan alueelta vedetään 2km kehä, asutusta löytyy ja ihan lähinaapureita.[/QUOTE]

Ja vielä Uudellamaalla tunnin matkan päässä Hkin keskustasta.. Jonkun lapin syrjäkylät vielä ymmärtäisin.

just
Ymmärtäisin sen jos asuisitte esim. 5-10km keskustasta mutta alle kaksi kilometriä keskustasta (vaikka se mitattaisiin ihan "keskustan" reunastakin) on niin lyhyt matka että talot loppuu kuin seinään heti kun se keskusta loppuu... Missä kylällä sä asut?
sitä itsekin ihmettelin..... Ja kuitenkin julkinen liikenne on sen verran hyvä ja halpaa (??), että on nopeampaa ja edullisempaa käydä bussilla kun autolla Hesassa töissä. Toki, jos auto on joku 15l/100km kuluttavaa, niin sitten.
MIetin vaan, että itse asun itäisellä-uudellamaalla ja käyn kanssa Hesassa töissä. Lähin keskusta on 5km. Bussiliikenne on, mutta harvakselta ja se vie ajalisesti kaksi kerta enemmän aikaa kun omalla autolla. Vähäkuluttavalla diiseli + autohallipaikka töissä on samahintaista (jos ei halvempaakin) kun bussilippu kuukaudeksi.....
Ja lähimmät naapurit on kuitenkin muutamakymmenen metri ja tossa meidän ja keskustan välissä on asutusta reippaastikin.

"vieras"
jauhoja, n. 1dl makarooneja, 2 perunaa, ketsuppia ja riisiä. Ja tosiaan pakkasessa on leipää ja mustaviinimarjoja. Luuletko oikeasti etten koko ajan oo tässä miettinyt mitä noista keksis, mut mun mielestä aika mahoton tehtävä.
keitä ne perunat ja lisäksi makaroonia. Kyllä sillä sinne asti pärjää että mies tulee kotiin ja sulata marjat ja anna silleen välipalaksi tai jos löytyy perunajauhoja niin tee kiisseliä

"mä"
Mä käyn yleensä maanantaisin suorittamassa koko viikon ostokset, ja eilen oli sunnuntai, joten kaapit tosiaan ovat tyhjillään tällä hetkellä. Pakkasessa on leipää, mutta se ei mielestäni oikein riitä noin pienelle lounaaksi. Että kiitos vaan vihjeestäsi, sinä ystävällinen sielu. :)
no riittäähän se!! eikö sulla ole makaronia tai riisiä tai sitten ihan puurohiutaleita. Siitä saa ihan hyvän lounaan!

Ja vielä Uudellamaalla tunnin matkan päässä Hkin keskustasta.. Jonkun lapin syrjäkylät vielä ymmärtäisin.
Mä haluaisin kyllä kanssa tietää missä tunnin lähistöllä Helsingin keskustasta asutaan niin korvessa ettei kilometrin matkalla ole yhtään naapuria. Olen asunut monessa paikassa Uudellamaalla ja tunnen aluetta hyvin mutta äkkiä ei juurikaan tule noin syrjäisiä paikkoja mieleen. :)

[QUOTE="Pinja";26080848]Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka ei pidä mitää ruokavarastoa kotona. Itse olen ollut välillä todella pienituloinen yh ja silti oli aina kotona ruokaa kuivakaapissa ja pakastimessa.

Tässä sulle pientä vihjettä vastaisuuden varalle.[/QUOTE]

Mulla on ihan sama juttu.. mä teen aloittajan tapaan kerran viikossa viikko-ostokset, ja nytkin on kaapit niin sanotusti tyhjät, mutta jääkaapissa on pari jogurttia, yksi maito, hiukan makkaraa ja juustoa, ja pakastimen ruoalla elettäisiin parikin päivää, kuivakaapissa on aina myös riisit, makaronit, nuudelit, tonnikalat ja hedelmäsäilykkeet. Itse aloittajan tilanteessa keittäisin ne perunat ja makaronit ja syötäisiin lapsen kanssa niitä leivän kanssa. Jauhoista saa tehtyä itsekin vaikka teeleipää, tai sitten puuroa jos puurohiutaleita on. Mies tuo sitten ruokaa kun tulee töistä. Ja tosiaan se pizzaonline on ihan kätevä, Nurmijärveltä varmaan ainakin löytyy joku pizzeria tai kebab-paikka joka tuo sinne Röykkäänkin ruokaa.

argh!
No Röykkä on kyllä aika korpea tosiaan. :p Aika hyvin sielläkin täytyy kyllä sijoittua, jos naapuriin on tosiaan kilometri ja keskustaan kaksi. On sielläkin nyt ihan kohtuullisesti kuitenkin taloja keskustan ulkopuolellakin.
meillä on tosiaan aika syrjäinen tämä tontti. Tuohon meidän ja lähimmän naapurin väliin on tulossa kaksi taloa, mutta niitä ei ole vielä alettu rakentamaan. Mutta en mä oo koskaan muuten kokenut vaikeaksi asua näin pusikossa ilman ajokorttia. Kaupassa käydään kävellen lapsen kanssa, tavarat kulkee hyvin vaunuissa. :) tää on nyt ainoa kerta kun homma muodostuu ongelmaksi, tosiaan siksi että multa puuttuu lompakko.

Yhteistyössä