kääk, mitä mä nyt teen?

• Viestiketjun aloittaja argh!
  • Ensimmäinen viesti
argh!
mies lähti tunti sitten töihin, ja nyt kun olin lähdössä taaperon kanssa kauppaan, huomasin että mun lompakko onkin jäänyt miehen taskuun kun hän tarvitsi sitä eilen. Mulla ei ole lapselle oikein mitään syötävää äsken syödyn aamupalan lisäks, siks oltiin sinne kauppaan menossa. Mun mies ei voi luonnollisestikaan lähteä kesken päivää tuomaan mulle lompakkoa, varsinkaan kun matka kestää bussilla tunnin suuntaansa. Itse voisin lähteä pojan kanssa, mutta kun ei ole sitä lompakkoa niin ei ole bussirahaakaan. :D Vasta-avaamani toisen pankin tilin kortti on tuossa kaapissa, mutta sinne ei ole vielä siirretty mitään rahaa kun se on avattu 2 viikkoa sitten. Verkkopankkitunnukset on myös siellä mutta jos siirrän nyt rahaa pankkien välillä, ne näkyvät tällä kotiinjääneen kortin tilillä vasta huomenna. Kaikilla sukulaisilla on samassa pankissa tili kuin mulla tuo jonka kortti on lompakossani miehellä, ja niin läheisiä ystäviä mulla ei oo että kehtaisin kysyä rahaa lainaan.:(

Ärsyttää aika paljon tällä hetkellä, vaikka tavallaan huvittaa se kuinka monta huono-onnista sattumusta mahtuu yhteen unohdukseen niin että ratkaisua ei meinaa löytyä.

"mie"
Onko naapuria? Kyllä mä tässä tilanteessa kehtaisin naapurilta käydä kysymässä vaikka sen bussirahan :D
Itselläni on juurikin tälläisiä tilanteita varten kotona keksipurkissa aina vähän käteistä ;)

"Pinja"
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka ei pidä mitää ruokavarastoa kotona. Itse olen ollut välillä todella pienituloinen yh ja silti oli aina kotona ruokaa kuivakaapissa ja pakastimessa.

Tässä sulle pientä vihjettä vastaisuuden varalle.

argh!
[QUOTE="mie";26080845]Onko naapuria? Kyllä mä tässä tilanteessa kehtaisin naapurilta käydä kysymässä vaikka sen bussirahan :D
Itselläni on juurikin tälläisiä tilanteita varten kotona keksipurkissa aina vähän käteistä ;)[/QUOTE]

mullakin on normaalisti käteistä kotona vähintään 20€, mutta nyt annoin just eilen ainoan setelin kummitytölleni joka kävi kylässä. :D kyse ei siis ole siitä etteikö mulla olis rahaa, mä en vaan saa sitä pankista ulos kun ei ole korttia eikä henkkareita.

Meidän lähin naapuri on töissä, enkä tunne muita "naapureita" kun tuo lähinkin on kilometrin päässä.

argh!
[QUOTE="Pinja";26080848]Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka ei pidä mitää ruokavarastoa kotona. Itse olen ollut välillä todella pienituloinen yh ja silti oli aina kotona ruokaa kuivakaapissa ja pakastimessa.

Tässä sulle pientä vihjettä vastaisuuden varalle.[/QUOTE]

Mä käyn yleensä maanantaisin suorittamassa koko viikon ostokset, ja eilen oli sunnuntai, joten kaapit tosiaan ovat tyhjillään tällä hetkellä. Pakkasessa on leipää, mutta se ei mielestäni oikein riitä noin pienelle lounaaksi. Että kiitos vaan vihjeestäsi, sinä ystävällinen sielu. :)

"Ihmettelijä"
Voiko jollakin oikeasti olla niin tyhjät ruokakaapit, ettei makaroonia, perunoita, riisiä, puurohiutaleita löydy yhdelle taaperolle?! Ei mitään ruokaa pakastimessa; ranskalaisia, marjoja, ei mitään?
Meillä käydään kerran viikossa kaupassa ja aina löytyy jotain syötävää kaapista. Niin tyhjäksi ei voida pakastin ja kuiva-ainekaappeja syödä viikon aikana, etteikö yhtä lounasta saisi lapselle tehtyä.

"mie"
Hmm... kerrataanpa faktat
- lähimpään naapuriinkin on matkaa 1km
- mies töissä bussilla
- jos ap lähtisi hakemaan lompakkoa, pitäisi mennä bussilla

Anteeksi vaan, mutta ei mene läpi. Noin syrjässä asuvalla perheellä olisi kyllä käytössään auto

"vieras"
Katsopa vielä uusiksi mitä ruokatarvikkeita sinulla on kaapissa. Laita lista, niin eiköhämn palstalaiset keksi sopivaa ruokaa. On vaikea uskoa, ettei kaapeissa ole mitään ellette sitten syötte vain valmisruokaa, jolloin mitään ruuanvalmistusaineksia ei löydy kaapeista.

argh!
[QUOTE="mie";26080980]Hmm... kerrataanpa faktat
- lähimpään naapuriinkin on matkaa 1km
- mies töissä bussilla
- jos ap lähtisi hakemaan lompakkoa, pitäisi mennä bussilla

Anteeksi vaan, mutta ei mene läpi. Noin syrjässä asuvalla perheellä olisi kyllä käytössään auto[/QUOTE]

on meillä autoa, mutta mulla ei oo ajokorttia. Mies käy bussilla töissä koska se on halvempaa ja nopeampaa kuin omalla autolla. Asumme uudellamaalla pienehkössä kylässä, mies käy helsingin keskustassa töissä.

argh!
[QUOTE="vieras";26081059]Katsopa vielä uusiksi mitä ruokatarvikkeita sinulla on kaapissa. Laita lista, niin eiköhämn palstalaiset keksi sopivaa ruokaa. On vaikea uskoa, ettei kaapeissa ole mitään ellette sitten syötte vain valmisruokaa, jolloin mitään ruuanvalmistusaineksia ei löydy kaapeista.[/QUOTE]

jauhoja, n. 1dl makarooneja, 2 perunaa, ketsuppia ja riisiä. Ja tosiaan pakkasessa on leipää ja mustaviinimarjoja. Luuletko oikeasti etten koko ajan oo tässä miettinyt mitä noista keksis, mut mun mielestä aika mahoton tehtävä.

argh!
[QUOTE="Mie";26081167]Eikö sulla ole passia jossain lipaston laatikossa? Sehän käy henkkarina ja pankkiin vain :)[/QUOTE]

mulla ei oo muita henkkareita kuin tuo henkilökortti joka on lompakossa. Ei olla matkailtu kaukomailla ikinä niin en oo ttarvinnu passia.

jauhoja, n. 1dl makarooneja, 2 perunaa, ketsuppia ja riisiä. Ja tosiaan pakkasessa on leipää ja mustaviinimarjoja. Luuletko oikeasti etten koko ajan oo tässä miettinyt mitä noista keksis, mut mun mielestä aika mahoton tehtävä.
Onko teillä yhtään maitoa? Keitä makaroonit ja laita sekaan maitoa ja suolaa (+ nokare rasvaa). Entä onko perunajauhoja. Mustaviinimarjoista kiisseli.

Yhteistyössä