Miks et veisi lapsia mummolaan jos aijot ryypätä tallinnassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nanna"

Vieras
oon raskaana ja oltiin tallinnassa hääpäivämatkalla kylpylässä. Mulla ei oo vielä omia lapsia ku mahassa vasta mutta oli järkyttävää huomata kolmesti reissun aikana kuinka känniset vanhemmat oli reissussa lasten kanssa. Laivalla yks äiti huusi kännissä n.5v tytölleen joka etsi pienestä olkalaukustaan hytin avainkorttia et "mikset sä oo osannu pitää siitäkään huolta". Antanu siis pienelle tytölle vastuun avaimista ku ties et itse juo niin paljon ettei pysty huolehtimaan. Mieskin sano et olis ollu mieluummin näkemättä sen välikohtauksen. Se äiti oli niin kännissä et alushousut vilkku minihameen alta ym.. Varmaan tosi piristävä matka tytöllä. Ja tää ei tosissaa ollu ainut tapaus. Musta on ok et lapsia viedään kylpylään, siel oli paljon perheitä joilla oli hauskaa lasten kanssa uima altailla ym mut jos lähtee viroon sillä mielellä et ryyppää paineet pihalle niin lapsilla olis varmana kivempaa olla vaikka mummolassa.

Kaikilla ei valitettavasti ole mummoloita saatavilla. Ehkä hänkin olisi mieluummin jättänyt lapsensa pois matkasta, mikäli tälle olisi ollut hoitaja tiedossa. : /

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;26074815:
Mutta silloin voi ja pitää jättää se alkoholi pois siltä matkalta...

Jos on taipumusta alkoholismiin, niin tuollaiset paikat ovat kyllä kuin punainen vaate sellaiselle.
En tietenkään hyväksy tällaista käyttäytymistä, en todellakaan.

Jos on taipumusta alkoholismiin, niin tuollaiset paikat ovat kyllä kuin punainen vaate sellaiselle.
En tietenkään hyväksy tällaista käyttäytymistä, en todellakaan.

Sitten jättää tuollaiset reissut väliin ja muutkin paikat mitkä houkuttelee juomaan.

Muoks. Ja siis muutenkin rupeaa hoitamaan sitä alkoholismiaan tai miettii olisikohan lapsen sittenkin parempi asua jossain muualla.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="jenna";26074801]teit varmaan vastuullisena ihmisenä ilmoituksen näistä ihmisistä?[/QUOTE]

Anteeks nyt mut tää oli mulle niin vierasta ja olin järkyttyny etten osannu ajatellakaan mitään ilmotuksia. Esim virossa ku oltii ravintolassa ja siellä oli pariskunta joilla oli vauva vaunuissa ja itse olivat molemmat ihan juovuksissa niin olisko siitä voinu tehdä esim viron poliisille jonku ilmotuksen? "täältä pihvipaikasta lähti just suomalainen pariskunta humalassa ja heillä vauva vaunuissa, en tiedä nimiä" Olisko näin pitäny tehdä? Miksei kukaan sit tehny mitään siellä laivalla ku se äiti mesos sille pikkutytölle humalassa? Mä en oikeesti tiedä onko se laitonta olla humalassa lasten aikana? Ite en oo ku joskus teininä käyttäny reippaasti alkoholia nii tälläi ryyppäyskulttuuri on tosi vieras vaikka aikuiset ihmiset saaki mun mielestä juoda niin paljon ku haluavat mut toi lasten aikana räkäposkella meininki oli kyl järkkyä.

joillakin menee yli juominen ja joillakin jopa se kyttääminen.

eillä ei ole tosiaan mummloita ja juon sen 2 lasia olutta (jokainen buffassa käynyt tietöää laivan lasit jotka ei siis ole isoja tuoppeja)
ruuan seurana.
Meillä on 2 lasta jopa mukana.
Mieskin saattaa ottaa lasillisen ja kyllä on saanut eräänkin kerran näille kyylille selittää että jos pitäisi huolen omista asioistaan ja se 2 pientä lasia nyt ei tosiaan humalaan tee.

Se että vedetään aivan örvellykset,sitä en tajua mutta se että joku haluaa vähän buffassa ottaa muutaman lasin niin tuntuu ikävä kyllä että sekin tuomitaan vaikka kuinka selität näille kyylille että en todellakaan ota kuin sen 2.

Ja toki paras näillä kyylillä on se kun aletaan arvostelemaan kuka saa hakea aikuisten pöydistä ruokaa ja kuinka lapsille on oma pöytä (onhan niille mutta kun seillä on vanhukset tappelemassa haarukat ojossa kuka saa ranskiksia pitsaa lihapullia ja nakkkeja)

Niin ja olen jopa yhdeltä kyyläktä saanut moitteita kun otin kalaa ja lihaa samalle lautaselle :D
No sattuneesta syystä en viitsi kokoajan olla jonottamassa kun lapsetkin mukana joten miksi en ottasi ja jos kerran minua ei häiritse ei luulisi muitakaan :D

Laivamatkailu on ihanaa kun saa tutustua erilaisiin ihmisiin ja eri kyyläystapoihin :D

eillä ei ole tosiaan mummloita ja juon sen 2 lasia olutta (jokainen buffassa käynyt tietöää laivan lasit jotka ei siis ole isoja tuoppeja)
ruuan seurana.
Mieskin saattaa ottaa lasillisen ja kyllä on saanut eräänkin kerran näille kyylille selittää että jos pitäisi huolen omista asioistaan ja se 2 pientä lasia nyt ei tosiaan humalaan tee.

Se että vedetään aivan örvellykset,sitä en tajua mutta se että joku haluaa vähän buffassa ottaa muutaman lasin niin tuntuu ikävä kyllä että sekin tuomitaan vaikka kuinka selität näille kyylille että en todellakaan ota kuin sen 2.

Ja toki paras näillä kyylillä on se kun aletaan arvostelemaan kuka saa hakea aikuisten pöydistä ruokaa ja kuinka lapsille on oma pöytä (onhan niille mutta kun seillä on vanhukset tappelemassa haarukat ojossa kuka saa ranskiksia pitsaa lihapullia ja nakkkeja)

Niin ja olen jopa yhdeltä kyyläktä saanut moitteita kun otin kalaa ja lihaa samalle lautaselle :D
No sattuneesta syystä en viitsi kokoajan olla jonottamassa kun lapsetkin mukana joten miksi en ottasi ja jos kerran minua ei häiritse ei luulisi muitakaan :D

Laivamatkailu on ihanaa kun saa tutustua erilaisiin ihmisiin ja eri kyyläystapoihin :D

jostakin kumman syystä emme käy laivoilla. Saa sitä maksettua itsensä kipeäksi ja pilattua päivänsä muillakin keinoilla :)

Pitäis ja pitäis. Jos maailma olisi hyvä ja täydellinen paikka, tuollaista ei tapahtuisi. Kukaan ei kohtelisi lapsiaan tai toisia ihmisiä kaltoin, vaan kaikilla ois aina hyvä ja turvallinen olo.

Niin ei vain ole. On olemassa pahoja ihmisiä. Sairaita ihmisiä. Onnettomia ihmisiä. Päihderiippuvaisia ihmisiä. On olemassa lapsia, jotka kärsivät. Joiden lapsuus ei ole onnellinen. Joiden vanhemmat eivät ole hyviä vanhempia, eivät edes kelvollisia vanhempia. Mutta niin se vain menee. Tykkäsi siitä tai ei.

Omasta lapsuudesta muistan sen ahdistuksen ja pelon, mitä vanhempien moinen käytös aiheutti. Pahaa tekee ja pistää vihaksi kaikkien niiden lasten puolesta, jotka joutuvat tuollaista kokemaan. :(

Minä olen kerran kotimaassa huvipuistossa ihmetellyt ihan vastaavaa asiaa. Ja ihmetellyt sitäkin, eikö nyt edes huvipuisto voisi olla paikka, jossa ei alkoholia tarjoilla. Että kun sinne mennään, oltaisiin se aika siellä lasten ehdoilla, ja alkoholia ottamatta... Olisi sellainen lapsen päivä, kun ei siellä varmaan joka päivä kesän aikana käydä kuitenkaan.

Ymmärrän aivan hyvin laivan buffassa parin olutlasin juomisen ruoan kanssa, mutta ap ei ihan sen tason "ottamisesta" tainnut puhua.

:D Käykää vain, ja laittakaa kyylille luut kurkkuun ;)

p.s kauhee määrä mulla virheitä, kuumehouruissa ei pitäsi palstailla

Me käydään kyllä paljon laivoilla ja halutessani otan kyllä sen oluen tai viinilasin ruuan kanssa. Koskaan ei kukaan kyylä ole tullut mitään kommentoimaan vaikka ollaankin lasten seurassa otettu alkoholia. Itse en kyllä myöskään kyttäile ympärillä olevien ilmeitä ja luo niistä tulkintojani, eli en tiedä jos joku onkin katsonut pahasti.

Itsekään en katsele toisia lasten seurassa matkaavia siitä näkökulmasta mitä juomaa heillä on pöydässä, mutta jos näen jonkun olevan selkeästi humalassa lapsen kanssa ja pahimmillaan niin että siinä näyttäisi molemmat vanhemmat olevan tillintallin niin se ylittää heti ärsyynnyskynnyksen ja muutun kyyläksi itse. Onneksi noihin ei useinkaan törmää.

Mutta käsitin ap:nkin kyylänneen juuri näitä ketkä olivat selvästi humalassa eikä sitä mitä kelläkin oli ruokajuomana.

ruuan seurana.

Ootkohan sä nyt vainoharhainen? Mä en oo koskaan kokenut et joku kyttäis mun touhuja laivalla, vaikka meillä lapset aina mukana, koska halutaa matkailla lasten kanssa. Yleensä juodaan laivalla tyyliin kuoharilasit ja jokunen siiderilasi koko päivän aikana, ei sitä oo kukaan tuominnut. Ja lautaselleni otan mitä haluan, kuka ihme mua siitä arvostelisi..

ruuan seurana.

Se että vedetään aivan örvellykset,sitä en tajua mutta se että joku haluaa vähän buffassa ottaa muutaman lasin niin tuntuu ikävä kyllä että sekin tuomitaan vaikka kuinka selität näille kyylille että en todellakaan ota kuin sen Laivamatkailu on ihanaa kun saa tutustua erilaisiin ihmisiin ja eri kyyläystapoihin :D

Joo mulle on ihan sama vaikka ottaisit sen viis olutta mut mä puhuin nyt siitä et nää vanhemmat oli selkeesti päihtyneitä, yks huus lapselleen kännissä ku ei ollu pitäny huolta avaimista ku äiti veti kalsarikännit keskellä päivää ja roikku jokaisen vastaantulevan miehen kaulassa ku tyttö istu pöydässä ja katto äitin touhuja jotka selkeesti herätti huomiota muissaki matkustajissa. Toinen pari kanto portaita vaunuja ylös semmosessa jurrissa et ravintolan sisäänheittäjät lopulta vei vaunut ylös ja talutti sen jälkeen vielä talutti isin portaita et pääs ulos ym. Joo ehk tää joidenki mielestä on tuomittavaa kyyläystä ja oon tiukkapipo, onneks oman lapsuuden perhematkoista on pikkusen paremmat muistot.

[QUOTE="Nanna";26075047]Joo mulle on ihan sama vaikka ottaisit sen viis olutta mut mä puhuin nyt siitä et nää vanhemmat oli selkeesti päihtyneitä, yks huus lapselleen kännissä ku ei ollu pitäny huolta avaimista ku äiti veti kalsarikännit keskellä päivää ja roikku jokaisen vastaantulevan miehen kaulassa ku tyttö istu pöydässä ja katto äitin touhuja jotka selkeesti herätti huomiota muissaki matkustajissa. Toinen pari kanto portaita vaunuja ylös semmosessa jurrissa et ravintolan sisäänheittäjät lopulta vei vaunut ylös ja talutti sen jälkeen vielä talutti isin portaita et pääs ulos ym. Joo ehk tää joidenki mielestä on tuomittavaa kyyläystä ja oon tiukkapipo, onneks oman lapsuuden perhematkoista on pikkusen paremmat muistot.[/QUOTE]

Kaikkea muuta kuin kyyläystä. En kohdista tätä kehenkään, mutta minua ihmetyttää, miksi aina, ketjussa kuin ketjussa, alkaa sitten tämä "minä ainakin otan muutaman kyylien kiusaksi" selvittely. Minä olen varmaan kalkkiaivo, mutta mielestäni räkäkänni lasten kanssa reissussa ollessa on vaan niiin noloa, ettei nolompaa olekaan. Enkä todellakaan, silloin kun tytön kanssa pienenä ollessaan reissattiin, olisi ikimaailman päivänä voinut kuvitella sellaista reissua lapselle järjestävämme.

Jo ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että hirveä olisi oma loppuelämä, jos niin ympäripäissään olisi, ettei lapsesta huolehtimaan pystyisi, ja lapselle sitten jotain peruuttamatonta sattuisi.

Minun mielestä alkoholia voi ottaa lastenkin nähden, kunhan osaa ottaa niin, ettei mene yli. Esim. juuri laivamatkalla siideri tai kaksi ruoan kanssa tai Espanjassa sangriaa rantakadulla, kunhan se ei vaikuta normaaliin käytökseen.

Yhteistyössä