Haastava nimietsintä osa 2, tytönnimet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 37+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuleeko sinulla jatkuvalla syötöllä noita mielikuvia kun kuulet tai luet lehdistä ihmisten nimiä? Meinaan vaan että tosi paljon mielikuvia, ei mulla oo :D

Miksi nimi ei saa alkaa Hi-?
kieltämättä tulee kyllä aika usein kaikenlaista mieleen :D

no saa se periaatteessa alkaa Hi, mutta jotenkin tuntuu että Hilda, Hilma, Hilja muuttuu Ildaksi/Ilmaksi/Iljaksi kun H ei kuitenkaan paljoa äänny suomen kielellä. Siis pitäisi aina tosi tarkkaan lausua se nimi ;)

[QUOTE="vieras";26069054]Jenni, Jenny, Elina, Alina, Aliisa, Mirjam, Marianna[/QUOTE]

Jenni ihan kiva, mutta vähän liiankin tavis/yleinen. Jenny taas vaikea lausua tuon y:n kanssa.

Alina, Aliisa, Marianna liian "hienostelevia", Elina läheisellä käytössä ja Mirjam vähän outo.

[QUOTE="...";26069088]Pihla, Pilvi, Seela, Silja, Lyyti, Milja[/QUOTE]

Pihla periaatteessa kiva, mutta tulee mieleen pihka ja jotenkin tahmean oloinen nimi. Muista en tykkää.

etkös voisi ottaa miehes kanssa kalenterin nimilistaa esiin ja molemmat karsiin sieltä omaan korvaan parhaiten kalskahtavat ja sitten katotte onko teidän listoissa samoja nimiä ja jatkatte karsimista. Tällä metodilla me päädyttiin pojan nimeen, kun kumpikaan ei heti syttynyt toisen ehdotuksille.

etkös voisi ottaa miehes kanssa kalenterin nimilistaa esiin ja molemmat karsiin sieltä omaan korvaan parhaiten kalskahtavat ja sitten katotte onko teidän listoissa samoja nimiä ja jatkatte karsimista. Tällä metodilla me päädyttiin pojan nimeen, kun kumpikaan ei heti syttynyt toisen ehdotuksille.
Mies ei oikein vielä halua nimiä miettiä, vasta syntymän jälkeen :/ Mutta mä haluaisin edes jotain vaihtoehtoja sitä ennenkin.

Kalenterin nimilistametodia oon kokeillut, mutta sitä jotenkin sokaistuu kun nimiä tulee niin paljon kerrallaan. Ehkä pitäisi sitten katsoa joka päivä muutamia nimiä tai jotain.

Ines ja Hulda ei sytytä.

[QUOTE="Carelia";26069176]Alma, Aini, Klaara(hienosteleva ja ärrällinen?), Maija, Silja, Salli??? Se kalenteri ja raakkaus menetelmä on ihan hyvä ja molemmille vielä oma kalenteri....[/QUOTE]
joo, Klaarakin on ihana vaikka ruotsiksi tai Claire englanniksi, mutta suomeksi ei toimi. noista muistakaan en tykkää.

Yhteistyössä