Tiedän todellakin tunteen, arggg se olo on hirveä! Mulla ollut paljon virtsatietulehduksia ja ne menee mulla tosi nopeasti koviksi, eli parissa tunnissa kun oireet alkaa pahentua, tulee jo näkyvää verta pissassa. Eli sille, joka sanoi, että ei ole päivystysasia- niin todellakin on, jos sattuu olemaan ärhäkkää tapausta! Jos tuo nimimerkki nyt on sairaanhoitajan, niin tietää varmaan että se veri virtsassa voi olla merkki jo siitä, että on nousemassa munuaisiin tulehdus. Ja se onkin jo vakavampaa!!
Mutta aloittajalle: Jos sinulla on toistuvia tulehduksia, mene omalle lääkärillä asian kanssa, vaikka vielä ei tulehdusta olisikaan ja pyydä resepti jo valmiiksi. Itselläni on ollut jo vuosia aina resepti valmiudessa ja se on helpottanut elämää kovasti. Ei tarvitse jännittää, että pääseekö vaikka jostain mökiltä lääkäriin, kun on voimassa oleva resepti aina olemassa. Sitten tietenkin, jos kuuri ei alkaisi auttaa oireisiin, pitää mennä uudelleen lääkäriin lisätutkimuksiin ja virtsanäytettä antamaan.
Pikkukirvelyä minulla on usein, joka menee ohi juomalla paljon vettä. Ylipäätään olen päässyt kierteestä eroon pitämällä huolen, että juon pari litraa päivässä vettä ja lisäksi sokeroimatonta karpalomehua. Sitä saa ihan tavallisista marketeista. Se on hyvää ennaltahekäisyä.
Jos ap:llä on nyt selkeät tulehduksen oireet, niin soita päivystykseen ja käteväähän se vain on, jos saat reseptin suoraan apteekkiin.