Ohhoh sain 2000 bruttotuloilla 800€ mätkyjä :( :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhä yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26063421]no oliko netistä katsomasi summa sama summa kuin se, mitä oli veroehdotuksessa?[/QUOTE]

Veroehdotuksessa oli 1850€ ja sain todellisuudessa 705€ (10 päivää tammikuulta eli 543€ + 3 päivää joulukuulta eli 162€)

[QUOTE="a p";26063432]Oisko näin tosiaan että ne pitää vielä uudestaan ilmottaa vaikka on jo otettu huomioon pienentämällä veroprossaa?! :) Pitää ehdottomasti nekin täyttää siihen veroehdotukseen ja palauttaa korjattavaksi.[/QUOTE]

Totta kai!!! Verottaja haluaa kuitenkin luotettavan selvityksen työmatkoista, niitä ei etukäteen aina voi määrittää. Virkailija on vaan arvioinut vaikutuksen veroprosenttiin ja laskenut sitä sillä oletuksella, että työmatkoista kertyy sen verta. Eli et joudu maksaan etkä saa takaisin. Jos et ois laskenu veroprossaa niin sit saisit vastaavan summan takaisin. Toki muista, että siinä kannattaa olla tarkkana, ettei vahingossakaan julkisia kulke työpaikallesi!

[QUOTE="mä";26063424]Eli, kulkeeko julkisia sun työpaikalle? jos ei niin sä voit vähentää oman auton mukaan noi kilometrit verotuksessa. Omavastuun vähentää sit verottaja eli sun ei tarvi miettiä sitä. Oma auto: 0,25 euroa kilometriltä vähennyksiin, teet siitä vaan korjauksen veroehdotukseen.[/QUOTE]

Ei kulje julkisia. Hassua että ne pitää uudestaan ilmottaa vaikka veroprossa on jo ollut pienempi eli ne on huomioitu jo. Mutta hyvä jos näin tosiaan on niin sit ei pitäis olla hätää et en ainakaan noin paljon joutuisi maksamaan mätkyjä :) Kiitos kaikille avusta :)

[QUOTE="mä";26063411]eli siis joo luin tarkemmin aloituksesi ja siis sun täytyy noi matkakulut vähentää verotuksena niin se tasaa noi mätkyt aika lailla ja maksettavaa ei pitäis jäädä, luulen että saat peräti jopa takaisin![/QUOTE]

Veroilmoitukseenhan ei merkitä bensakuluja, kilometrit x 25senttiä (25 senttiä kannattaa tarkistaa)

Paljonko sinulla tulee työmatkoista kilometrejä yhteensä ja onko oman auton käyttö hyväksyttävää verottajan mukaan?

Jos on ilmotettu verotoimistoon et työmatka on xx kilometriä, kyllä ne saa sen laskettua ihan siinä heti ja laskettua veroprosentin sen mukaan eikä niitä kilsoja enää sen jälkeen toimitella verottajalle kun ne on kerran jo sinne ilmotettu ja otettu huomioon..Tai näin minulle on sanottu.

Kappas vain, näinpä olen saanut väärää tietoa.

Eli ilmotappa joo ap kilsat vielä verottajalle!!

"Muista aina vaatia matkakuluja vähennettäväksi myös veroilmoituksellasi, vaikka ne olisikin huomioitu jo verokorttisi ennakonpidätysprosenttia määritettäessä."

Veroilmoitus ja kodin ja ty

Viimeksi muokattu:
Jos on ilmotettu verotoimistoon et työmatka on xx kilometriä, kyllä ne saa sen laskettua ihan siinä heti ja laskettua veroprosentin sen mukaan eikä niitä kilsoja enää sen jälkeen toimitella verottajalle kun ne on kerran jo sinne ilmotettu ja otettu huomioon..Tai näin minulle on sanottu.

Kyllä ne tarvii silti ilmoittaa verottajalle, ei niitä ehdotukseen vielä 2011 ole tullut. Toki joo veroprossa pienempi. Toki jos olet kirjallisen selvityksen niistä antanut jo verokauden aikana niin asia hiukan eri.
Mulla on vuosi kausia ollut matkakuluja ja veroprossa toki sen mukaan laskettu, silloin aina ehdotuksessa mätkyjä maksettavana mutta ilmoituksen jälkeen saa aina takaisin :D Eli kyllä ne täytyy ilmoittaa!!!!!

kyllä sä vaan tarkistat, onko km oikein veroehdotuksella (en tiedä laittaako ne niitä ehdotukseen ollenkaan, kun ei mulla ole km). Jos ei ole oikein, tai niitä ei ole siinä ollenkaan, niin palautat ehdotuksen korjattuna.

eihän muutkaan ne tiedot siinä ole peräisin ennnakonpidätyksen laskentaperusteista, vaan tiedot on peräisin työnantajilta, liitoilta, Kelalta, kuka nyt on maksanutkaan. Ja vähennyskelpoiset jutut on peräisin vakuutusyhtiöiltä ja pankeilta.

Onkohans sulla noi kilsat siis mennyt oikein...

[QUOTE="mä";26063482]Kyllä ne tarvii silti ilmoittaa verottajalle, ei niitä ehdotukseen vielä 2011 ole tullut. Toki joo veroprossa pienempi. Toki jos olet kirjallisen selvityksen niistä antanut jo verokauden aikana niin asia hiukan eri.
Mulla on vuosi kausia ollut matkakuluja ja veroprossa toki sen mukaan laskettu, silloin aina ehdotuksessa mätkyjä maksettavana mutta ilmoituksen jälkeen saa aina takaisin :D Eli kyllä ne täytyy ilmoittaa!!!!![/QUOTE]

Ai niin ja AP hei, tarkista ehdotuksesta onko siinä mainittu vähennyksessä asunnon ja työpaikan väliset matkakulut valmiiksi :D Todennäköisesti kohta on tyhjä joten huoli pois, ei mätkyjä sulle :D

Aloittaja voi varmaan lukea siitä veroehdotuksesta, että mitä lukee matkakuluvähennyskohdassa? Turha sitä on täällä arvuutella, kun summa lukee siinä ehdotuksessa. Jos siinä on 0€, niin sitten vaan käyt itse netissä lisäämässä matkakulut ja ne huomioidaan verotuksessa.

Ei senyt tähtitiedettä ole katsoa siitä omasta verolaupusta onko siinä matkakulujen kohdalla jo jotain huomioituna vai ei, eikä siinä ole joten ilmottamaan vain netissä omat matkakulut joiden laskukaava on siinä mukana olevassa ohjekirjassa ja perustelut oman auton käytölle: ei ole mahdollista kulkea julkisilla, koska niitä ei kulje.

Maira

Jos olet jättänyt matkakulut merkitsemättä aikaisempien vuosien veroehdotuksiin, voit hakea vielä verottajalta muutosta muistaakseeni viiteen edelliseen vuoteen eli 2006-2010

[QUOTE="Noo";26063508]Maira

Jos olet jättänyt matkakulut merkitsemättä aikaisempien vuosien veroehdotuksiin, voit hakea vielä verottajalta muutosta muistaakseeni viiteen edelliseen vuoteen eli 2006-2010[/QUOTE]

Täytyypä kaivaa vanhat paperit esiin ja käydä lävitse ne..Kiitos vinkistä!

[QUOTE="Noo";26063455]Veroilmoitukseenhan ei merkitä bensakuluja, kilometrit x 25senttiä (25 senttiä kannattaa tarkistaa)

Paljonko sinulla tulee työmatkoista kilometrejä yhteensä ja onko oman auton käyttö hyväksyttävää verottajan mukaan?[/QUOTE]

Viikossa 330km eli 15180km tuli viime vuonna kun vähentää sen vuoden alun 2vko pois mitkä olin työttömänä.
Ei kulje julkisia kun työpaikka niin korvessa.

[QUOTE="a p";26063524]Hyvä että oli jollekkin toisellekkin apua tästä ketjusta ;)[/QUOTE]

Hyvä että otit asian puheeks!Kuinkakohan moni muu ei asiasta tiedä..Nimittäin verotoimistossahan siitä ei varmasti sanallakaan hiiskuta ellet älyä kysyä!

Yhteistyössä