Pinotaan blogit ja annetaan niistä rakentavaa palautetta, jooko?

Kiitos - jään odottelemaan, josko saisin kirjavinkkejä sitä kautta :) Niin ja minusta blogisi on mainio kun se ei koostu mitä-söin-tänään-lapsellani-vuotaa-nenä-teksteistä, muttei myöskään ole liian vakavasti itseään ottava. Sopivaa pohdintaa minun makuuni - en siis oikein ymmärrä tätä teilausta täällä. Ajoittaiset kuvat myös piristävät.
Kiitos kauniista sanoistasi :heart:
 
[QUOTE="vieras";26060984]Muistelen, että olet muutamaan kertaan sanonut (myös muulloin kuin tässä ketjussa) toisten blogeista siihen tyyliin, että ihan kiva, jos minua tuollainen kiinnostaisi. Siitä saa kyllä sen käsityksen, ettet ajattele positiivisesti toisten blogeista. Se on ihan ymmärrettävää, mutta toimii myös toisin päin. Ei kaikkia kiinnosta sinun aihepiirisi tai tapasi kirjoittaa. Jos sinä voit sanoa, että no eipä kiinnosta, voivat muutkin sanoa sinulle. Eikö?[/QUOTE]

Hyvänen aika, en todellakaan oleta, että kaikkia kiinnostaisi minun raapustukseni :D.

Tuohon tummennettuun: minusta on reilua antaa tunnustusta blogista, joka on hyvin tehty, kirjoitettu, kuvattu tms. vaikka aihe ei henkilökohtaisesti kiinnostaisikaan. Ei se tee blogista huonoa, jos se ei satu minua kiinnostamaan. Ihan sama koskee vaikkapa musiikkia: voin tunnustaa, että joku on hyvin tehty vaikka genre ei minua kiinnostaisi. En koe toisten osaamista/makukysymyksiä uhkaksi omalle tekemiselleni.
 
Rieputarallaa, kirjoitatko blogia johonkin lehteen? Tuntui "ei henk.kohtaiselta" kuten As If:in blogi. Teksti liian analysoivaa ilman omaa.
Toisinaan kirjoitan lehtiinkin. Joitakin aiheista olen käyttänyt pohjana. Blogi onkin minulle eräänlainen idea- ja aihiovarasto. En ole koskaan nähnyt mielekkääksi kirjoittaa pelkästään nenänniistosta tai sämpyläiden leipomisesta.
 
[QUOTE="vieras";26061296]Tuo juuri on sitä toisten blogien aihepiirien väheksymistä, vaikka sen kuinka päällystäisi nätisti, että voi kun tämä ei just ole minua varten.[/QUOTE]

Ei, ei ja ei.

Jos joku haluaa kirjoittaa noista aiheista, sen kun kirjoittaa. Olen nähnyt monta noita aihepiirejä sivuavaa ns. perheblogia, osa hyvin toteutettuja, osa huonommin, mutta varmasti tärkeitä kirjoittajalleen. Mutta minä en saa sellaisesta mitään - en kirjoittamisesta, en lukemisesta. Ihan samoin kun joku ei saa minun rustailuistani mitään irti. Mutta molemmille blogityypeille löytyy omat lukijansa, joten kenenkään ei tarvitse pakolla taipua sellaiseen muottiin, joka ei tunnu kotoisalta.

Tämä ilmiö on verrattavissa kotiäitiyteen: joku viihtyy loistavasti kotona lasten kanssa vaikka 10 vuotta. Minä en. Kaipaan älyllisiä haasteita, aikuiskontakteja, muutakin kuin äitiyttä. Molempi parempi, pääasia on, että ihminen itse (ja perhe) ovat tyytyväisiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
Ei, ei ja ei.

Jos joku haluaa kirjoittaa noista aiheista, sen kun kirjoittaa. Olen nähnyt monta noita aihepiirejä sivuavaa ns. perheblogia, osa hyvin toteutettuja, osa huonommin, mutta varmasti tärkeitä kirjoittajalleen. Mutta minä en saa sellaisesta mitään - en kirjoittamisesta, en lukemisesta. Ihan samoin kun joku ei saa minun rustailuistani mitään irti. Mutta molemmille blogityypeille löytyy omat lukijansa, joten kenenkään ei tarvitse pakolla taipua sellaiseen muottiin, joka ei tunnu kotoisalta.

Tämä ilmiö on verrattavissa kotiäitiyteen: joku viihtyy loistavasti kotona lasten kanssa vaikka 10 vuotta. Minä en. Kaipaan älyllisiä haasteita, aikuiskontakteja, muutakin kuin äitiyttä. Molempi parempi, pääasia on, että ihminen itse (ja perhe) ovat tyytyväisiä.
Älä hämmästy, että sinusta saa nimenomaan sen väheksyvän kuvan. Mutta minä puolestani annan nyt olla, en osannut selittää, mitä tarkoitin.
 
"vieras"
Nyt kun tää ketju oli ylhäällä niin voisin tunnustaa et itelläni on Riepun blogi kirjanmerkeissä ja käyn sitä aina välillä lukemassa. Ite tykkään eniten lukea fanituskirjoituksia liittyen Elonkerjuuseen ja Tähkään. Populaarikulttuuria opiskelevana fanitusaiheet ovat intohimoni :D
 
[QUOTE="vieras";26061438]Nyt kun tää ketju oli ylhäällä niin voisin tunnustaa et itelläni on Riepun blogi kirjanmerkeissä ja käyn sitä aina välillä lukemassa. Ite tykkään eniten lukea fanituskirjoituksia liittyen Elonkerjuuseen ja Tähkään. Populaarikulttuuria opiskelevana fanitusaiheet ovat intohimoni :D[/QUOTE]


Haa :D!

Et ikinä arvaa, mistä olin juuri kirjoittamassa...
 
"muma"
Toivoin tosiaan että tämä ketju olisi pysynyt aiheessa, mutta ei väkisin. Sen verran kommentoin että sain itse Rieputarallalta kommentin tyylillä mukava blogi ja seuraisin jos aihe kiinnostaisi. Musta toi oli ihan asiallisesti sanottu! Palautteen joukossa palautetta ja ei kaikki voi olla kiinnostuneita kaikkien blogien aiheista.
 
[QUOTE="muma";26063167]Toivoin tosiaan että tämä ketju olisi pysynyt aiheessa, mutta ei väkisin. Sen verran kommentoin että sain itse Rieputarallalta kommentin tyylillä mukava blogi ja seuraisin jos aihe kiinnostaisi. Musta toi oli ihan asiallisesti sanottu! Palautteen joukossa palautetta ja ei kaikki voi olla kiinnostuneita kaikkien blogien aiheista.[/QUOTE]

Totta, ettei kaikkien blogit kiinnosta kaikkia. Mutta kyllähän tässä ketjussa on jo melkosen monta palautetta, jotka eivät ole rakentavuutta nähneetkään...ja kun nimenomaan sitä rakentavaa palautetta pyydettiin, eikä tyyliiin "vittu sul on ruma naama ja ihan helvetin typerä blogi"-kommentteja.

Tosin se pitää myöntää, että mulle ainakaan moinen ei tullut yllätyksenä. Näinhän tää menee. Valitettavasti. Mutta mä itse blogini tänne listanneena ajattelen asiaa niin, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun tulee jotakin asiatonta. Ja mulle se on hyvin helppoa, koska blogini ei ole mikään syvällisten pohdintojeni tyyssija, vaan mukava diibadaaba-blogi :) En ole siinä siis henkisesti 110% mukana, jolloin ne haukutkaan eivät tee haavaa.
 
Totta, ettei kaikkien blogit kiinnosta kaikkia. Mutta kyllähän tässä ketjussa on jo melkosen monta palautetta, jotka eivät ole rakentavuutta nähneetkään...ja kun nimenomaan sitä rakentavaa palautetta pyydettiin, eikä tyyliiin "vittu sul on ruma naama ja ihan helvetin typerä blogi"-kommentteja.

Tosin se pitää myöntää, että mulle ainakaan moinen ei tullut yllätyksenä. Näinhän tää menee. Valitettavasti. Mutta mä itse blogini tänne listanneena ajattelen asiaa niin, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun tulee jotakin asiatonta. Ja mulle se on hyvin helppoa, koska blogini ei ole mikään syvällisten pohdintojeni tyyssija, vaan mukava diibadaaba-blogi :) En ole siinä siis henkisesti 110% mukana, jolloin ne haukutkaan eivät tee haavaa.
Ei muakaan se haittaa pätkääkään, etteivät kaikki pidä mun blogista (enkä tosiaankaan kuvittele blogini olevan mitenkään erityisen hyvä), mutta kaikkien palstailuvuosien jälkeenkään en ole tottunut siihen, että mennään henkilökohtaisuuksiin ja haukutaan todella törkeästi.
 
Ei muakaan se haittaa pätkääkään, etteivät kaikki pidä mun blogista (enkä tosiaankaan kuvittele blogini olevan mitenkään erityisen hyvä), mutta kaikkien palstailuvuosien jälkeenkään en ole tottunut siihen, että mennään henkilökohtaisuuksiin ja haukutaan todella törkeästi.
Misään nimessä se ei ole suotavaa tai hyväksyttävää. Mutta koska se nyt kuitenkin on faktaa, niin kyllä itseään kannattaa jollakin tavalla suojella.

Joko siten, ettei paljasta itsestään mitään sellaista, jota voitaisiin käyttää myöhemmin sua vastaan, tai sitten opetella olemaan välittämättä siitä.

Jos et halua kuulla siitä, miten ruma olet, ei ehkä kannata näyttää itsestään kuvaa. Toisaalta voit saada vinon pinon kehujakin, mutta korvaako 10 kehua yhtä todella rumasti sanottua haukkumista? Jokainen pohtii osaltaan miten tekee, mutta suosittelen tosiaan josakin määrin suojelemaan itseään siltä paskalta, kun se kerran josakin määrin kuitenkin on mahdollista.
 
  • Tykkää
Reactions: Leenuliinukka
Jos et halua kuulla siitä, miten ruma olet, ei ehkä kannata näyttää itsestään kuvaa. Toisaalta voit saada vinon pinon kehujakin, mutta korvaako 10 kehua yhtä todella rumasti sanottua haukkumista? Jokainen pohtii osaltaan miten tekee, mutta suosittelen tosiaan josakin määrin suojelemaan itseään siltä paskalta, kun se kerran josakin määrin kuitenkin on mahdollista.
No, mua on kiusattu tässä elämässä ulkonäköni takia niin paljon, että jos tuolle tielle lähtisin, en voisi poistua kotoani. Aikani sitä harrastinkin, sitten kyllästyin. Jos mun tekee mieli laittaa kuva näkyviin, mähän teen sen. Se on huutelijoiden häpeä, kun eivät ymmärrä käyttäytyä.

Mutta joo, ymmärrän pointtisi.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja hölmö;26022569:
Tosi kivoja blogeja täällä. Välillä tuntuu että on vaikea löytää niitä kivoja blogeja ainakin jos lukijoita on vielä vähän. Tosi kivana pidin vuokrakoti kullan kallis-blogia.

HallaBlog
sekava. kuka on noora ja kuka on niina ja miksi pidätte yhteistä blogia?
 
"..."
En tiedä, vika on varmastikin minussa, mutta jaksan ihmetellä sitä, kuinka joku jaksaa kirjoittaa vaipoista, makkarakeitosta, puistoilusta, neuvoloista sun muusta - ja miten joku jaksaa lukea tuntemattoman arjesta.
Sama vika siis minussakin. Moni blogi tässäkin ketjussa, on surutta saanut lukea sanan sieltä ja toisen täältä, koska ei tod kiinnosta jucca-pecan ripuloinnit eikä puistoilut |O
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26061296]Tuo juuri on sitä toisten blogien aihepiirien väheksymistä, vaikka sen kuinka päällystäisi nätisti, että voi kun tämä ei just ole minua varten.[/QUOTE]

Minua kiinnostaa ne nenänniistot ja sämpylöiden leipomiset paljon enemmän kuin Riepun väkisin väännetyt olevinaan fiksut kirjoitukset.
 
"..."
[QUOTE="vieras";26067824]Minua kiinnostaa ne nenänniistot ja sämpylöiden leipomiset paljon enemmän kuin Riepun väkisin väännetyt olevinaan fiksut kirjoitukset.[/QUOTE]

Hyvä!

Jos kaikki tykkäisi samoista asioista, olisi tää elo aikas tylsää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
[QUOTE="vieras";26067824]Minua kiinnostaa ne nenänniistot ja sämpylöiden leipomiset paljon enemmän kuin Riepun väkisin väännetyt olevinaan fiksut kirjoitukset.[/QUOTE]

Miksi pitää sanoa tämäkin ilkeästi? Saat kaikin mokomin olla tykkäämättä Sivusilmäilystä, mutta voit ilmaista mielipiteeso asiallisesti.

Ja ihan turha tulla huutamaan, etten minäkään ole asiallinen ja blaa blaa blaa - se ei ole mikään oikeutus haukkua minua tai blogiani rumasti. Kannattaisi näyttää mallia.
 
Rieputarallaalle sanoisin, ettei teksteistä ei oikein tule sellaista "jes, haluan lukea lisää" -fiilistä. Puuma-postauksessa sulla on potentiaalinen aihe, mutta koko jutusta menee maku viimeistään siinä vaiheessa kun toiseksi viimeisessä kappaleessa ikään kuin kumoat kaiken juuri sanomasi. "Tietenkään rakkaus ei katso ikää. Yhtä hyvin onnensa voi löytää nuoremmasta kuin vanhemmasta tai samanikäisestä kumppanista. --" Tekstit ovat aika neutraaleja, ikään kuin yrittäisit miellyttää kaikkia mielipiteinesi.
 
  • Tykkää
Reactions: Leenuliinukka

Yhteistyössä