kertokaahan kanakastikkeen ohje (helppo)

• Viestiketjun aloittaja ruokaa
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Itse laitan kanakastikkeeseen mm.sipulia ja paprikasuikaleita (tuore paprika). Ellei kermaa ole käy myös nokare tuorejuustoa tai sitten lorauta joukkoon jotain hedelmämehua, ei liian makeaa esim. ananas, appelsiini ja maustat suikaleet hyvin ja suurustat maissijauhoilla.

Perhoinen84
Paista kanasuikaleet,sipuli (paprikakuutioita jos haluaa)
Laita 2rkl jauhoja 2dl kermaa,sekoita että menee tönköksi.
Tämän jälkeen lisää kanalientä(kanaliemikuutio+vettä) sekaan ja sekoittele.
Helppoa ja hyvää

toivoton..
* 400g kanan fileesuikaleita
* 1 punainen paprika
* 1 sipuli
* kanaliemikuutio
* curryä
* grillimaustetta
* kermaa
* soijaa

Valmistus
Ruskista fileesuikaleet kevyesti pannussa ja siirrä kattilaan. Suikaloi paprika ja sipuli ja lisää kattilaan kerman kanssa. Anna kiehahtaa ja lisää tilkka vettä sekä kananliemikuutio´ja mausteet. Anna kiehua hiljalleen kunnes paprika on pehmeää, n. 20-30min. Maista ja mausta halutessa. Tarjoile riisin ja tuoreen salaatin sekä patongin kanssa.

siinä teille kunnon ohje kanakastikkeesta!! (=
tuo kastike saa sinut leijumaan, koska se on aivan älyttömän hyvää..

kastikkeen kanssa voi keittää makaroonia, spagettia, perunoita,riisiä tai jotain muuta..

Näin
Meillä laitetaan jauhot ruskistettujen broilereiden joukkoon, sekoitetaan hyvin, ja lisätään vesi. Mausteita tietty myös, jos on maustamattomia suikaleita. Tulee ihan hyvää ilman kermaakin. Ja helppo tehdä.

Varma
Ruskista kanat, jonka jälkeen maustat ne hyvin. Saa laittaa runsaasti mausteita, koska tässä kastikkeessa maut katoaa. Suolaa ei tarvitse, sitä saa sitten myöhemmin lisättyä tai sitten sellainen kanaliemikuutio, jota itse käytän.

Sitten 2-4 ruokalusikallista vehnäjauhoja, riippuu siitä miten paksun kastikkeen haluaa. itse olen laittanut reilut 2 lusikallista. sekoita jauhot lihaan. anna hetki olla pannulla välillä sekoitellen. minuutti riittää. Sitten vain vettä sitä mukaa että kastike näyttäisi sopivalta. Itse olen laittanut n.4-6 desiä vettä. aloittanut 3 desistä ja sitä sitte lisänny loraus kerrallaan ja sekoittanut ja katsonut mille näyttää. sit vaan kanaliemikuutio ja sekoita ja anna jauhon imeytyä nesteeseen n. 15 min keskilämmöllä. sekoita välillä.

Itselläni oli 600g kanaa.

luottokastike
Ensin ruskistan kanasuikaleet, maustan suolalla, currylla, lisään kerman, joukkoon vielä loraus hunajaa. Antaa hautua muutaman minuutin kannen alla keskilämmöllä. Lopuksi joukkoon herne-maissi-paprika sekoitus, antaa lämmetä vielä 5 minuuttia. Nam! :)

hyvää on
Leikkaan ensin kanafileet sopivan kokoisiksi, ruskistan pannulla kypsäksi, maustan suolalla ja mustapippurilla, lisään paprikasuikaleita, herkkusieniä ja kesäkurpitsaa tai mitä nyt milloinkin pannulle hautumaan ja lopuksi jotain tuorejuustoa sekaan tai kuohukermaa puoli purkkia. On meidän pikaruokaa js syödään yleensä padtsn kanssa.

Yhteistyössä