AirBag ja vauvan istuin etupenkillä+urheiluauto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Madametussu: Mikä auto sinulla on ja vuosimalli?
Niin ja Venakko, minä en kyllä ketään lapsistani ole kuljettanut etupenkillä, enkä kyllä suosittele kuljettamaan, vaikka turvatyynyt saisi kytkettyä pois.
Mikä auto sulla Venakko on?
Vaimolla oli joskus Micra, siinä ei ollut turvatyynyjä ja siinä saattoi kuljettaa etupenkillä vauvaa, mutta sen jälkeen ei olla kyllä missään autossa kuljetettu edessä.

minulla on hyndai coupee genesis millä huomenna ajatelin mennä, siellä on airbag mutta hyndai liikeessä saa saman tien pois, eikö?

minulla on hyndai coupee genesis millä huomenna ajatelin mennä, siellä on airbag mutta hyndai liikeessä saa saman tien pois, eikö?

Itse en Hyundailla ajele, oon enemmän Ford-miehiä (Mondeo vm. 2012), mutta veikkaisin, että jos tuollainen airbagin poiskytkeminen ylipäänsä on mahdollista, he voivat sen liikkeessä tehdä.
Sun kannattaa käydä sieltä liikkeestä kysymässä!!!

Toyota Carina2 vm -86 :D Takapenkin turvavyöt ei edes riittäisi turvakaukalon ympäri vaikka haluaisin takapenkillä pitää.
Tuo auto on puhdasta rautaa, ei o tehty muovista niinku nykyajan autot, vaikka rekka tulis päin niin korkeintaan lommo tulis :D

No joo, tuossa autossa varmaan voi pitääkin etupenkillä. :D
Ja kyllä, olen samaa mieltä, että tuo kestää vaikka ikuisuuksiin ja sen yli. Ja pellit on PELTIÄ, eikä muovia.
Mulla itellä on diisseli-Mondeo vm. 2012 ja justiin tänään kattelin, että sehän on ihan täyttä muovia koko auto...
Emännällä on Volvo V70 vm. 2000 ja siinä on sentään vielä vähän aitoa peltiä, mutta muovia alkaa olla jo siinäkin vuosimallissa.
Kyllä ennen vaan tehtiin kestävämpiä autoja...

Meillä on kaukalo edessä, airbag kytketty pois päältä. Just sunnuntaina syötin vauvaa samalla kun ajoin. Ajoin siis suoraa tietä, ei tarvinnut vaihteiden kanssa pelata.

Itse en Hyundailla ajele, oon enemmän Ford-miehiä (Mondeo vm. 2012), mutta veikkaisin, että jos tuollainen airbagin poiskytkeminen ylipäänsä on mahdollista, he voivat sen liikkeessä tehdä.
Sun kannattaa käydä sieltä liikkeestä kysymässä!!!
Hyundai on muuten aika yllättävän kiva auto, on helpoa ajaa:).. mä käyn huomenna aamulla kysymässä, miten nopeasti ne saa, mutta voinko olla varma että sen jälkeen saa vauvan pitää etupenkillä?

Ihan hyvin voi olla etupenkillä, kunhan on tosiaan se airbag kytketty pois päältä. Katso ohjekirjasta, jos et keksi, että miten se tehdään.

Ja siis ei tosiaan tarvitse mihinkään liikeeseen mennä, vaan itse se kytketään pois ja takaisin päälle kun paikalla istuu joku ilman turvaistuinta.

Viimeksi muokattu:
Käy kysymässä liikkeestä ENNEN kuin laitat sen turvakaukalon siihen etupenkille. Joissain autoissa airbagia ei saa kytkettyä pois päältä, joissain saa.
Jos sitä ei saa pois, voi kaukalon laittaa pelkääjän paikan takana olevalle paikalle takapenkille. Silleen yltää laittaa tutin takaisin suuhun helpommin, kuin että olisi itsesi takaisella paikalla. Tai valitse kaikista teidän autoista sellainen auto, josta saat sen pois päältä.

Käy kysymässä liikkeestä ENNEN kuin laitat sen turvakaukalon siihen etupenkille. Joissain autoissa airbagia ei saa kytkettyä pois päältä, joissain saa.
Jos sitä ei saa pois, voi kaukalon laittaa pelkääjän paikan takana olevalle paikalle takapenkille. Silleen yltää laittaa tutin takaisin suuhun helpommin, kuin että olisi itsesi takaisella paikalla. Tai valitse kaikista teidän autoista sellainen auto, josta saat sen pois päältä.

Tai käytät taksia, käytäthän siihen 200e miehesi rahaa päivässä kertomasi mukaan.

Yhteistyössä