Te joilla Santander-autolaina, auttakaa!

  • Viestiketjun aloittaja neuvoja!
  • Ensimmäinen viesti
neuvoja!
Olisin ostamassa autoa liikkeestä, käsiraha on ja rahoitus tulisi Santanderin kautta. Onko se ikäraja tosiaan 26 vuotta?? Itse olen pari vuotta nuorempi, vakituinen työ ja luottotiedot kunnossa.
Ystävälläni oli Santander-laina autoonsa, oli minun ikäiseni ja sai sen silti.
Nyt mietityttää..
Kertokaas, oletteko saaneet, siis alle 26-vuotiaat eritoten ja muutenkin otetaan vastaan mielipiteitä ko. firmasta, kiitos! :)
 
ei omaa kokemusta
Onkohan tuo se firma,jonka kanssa ei voi sopia maksuvapaata..Jos esim rahat ei riitä,niin lykkäystä ei saa..-eksän nykyselle kävi niin jonkun rahoitusyhtiön kanssa..
 
ei tuolla ollut siitä ikärajasta..
"Lainaa voit hakea mikäli:
Tervetuloa hakemaan lainaa Santanderilta!

Hakemisen edellytyksenä on, että olet vähintään 26-vuotias, asut pysyvästi Suomessa ja olet hoitanut raha-asiasi moitteettomasti. Tulosi ennen veroja ovat vähintään 1375 euroa kuukaudessa (16 500 vuodessa).

Huomioithan, että lainan hakeminen kanssasi samassa osoitteessa asuvan yhteisvastuullisen kanssa kannattaa!"
 
a.p.
Juu huomasin tuon, mutta sitten lukee myös että vakuudettomalle lainalle ikäraja 26 vuotta.
Tässä tapauksessahan auto tulisi lainan vakuudeksi.. Joten onko silloin eri asia...
 
Alle 26
Kyllä santanderilta saa rahoitusta ilman että on 26vuotias. Ostin auton viime kuun lopulla santander-rahoituksella. Olen 21-vuotias ja istumme auton mieheni kanssa yhdessä joka ei myöskään ole tuota 26. Meille sanottiin autoliikkeessä, että riittää jos meillä on luottotiedot kunnossa ja vakituinen työ. Käsirahaa maksoimme 10%.
 
sintt1
Eikö sitä lainaa kannattaisi hakea ihan pankista, jos on vakituinen työ ja luottotiedot kunnossa? Itse olen aina saanut autoa varten ihan normaalin pankkilainen kohtuullisella korolla.
 
Santanderin rahotuksen saa alta 26wee jos ostaa auton tai muun vekottimen liikkestä. Nimimerkillä, taloudessa kaksi santanderin rahotusta. Ja hyvin toimii.. Ite en noist lyhennysvapaist tiedä, ku ei oo tarvinnu pitää.. =)
 
Jotenkin ei oikein hahmotu näiden santanderien ja muiden vastaavien lainojen funktio. Miksei sitä lainaa kannata hakea ihan sieltä omasta pankista? Korkokin olisi takuulla kohtuullisempi. Mikäli pankki ei lainaa myönnä, sillä on takuulla perusteensa tälle. Itselleen ei kannata valehdella; ei se lainan takaisinmaksaminen sille santanderille ole yhtään sen helpompaa kuin etukäteissäästäminen, joka on ilmeisestikin ollut mahdotonta, jos kerran autoa varten joutuu lainaa ottamaan.
 
pankki vaatii takuun. Ja nykyää pankilta ei saa esim autoLAINAA, vaan se on luottoa jossa korkea korko sama kun autorahoitusyhtiöissä.

Autolainan saa pankista jos on takuut siihen.

Ja tämä selvitettiin juuri viime viikolla pankissa kun kävimme.. ja pankkina Nordea
 
Viimeksi muokattu:
pankki vaatii takuun. Ja nykyää pankilta ei saa esim autoLAINAA, vaan se on luottoa jossa korkea korko sama kun autorahoitusyhtiöissä.

Autolainan saa pankista jos on takuut siihen.

Ja tämä selvitettiin juuri viime viikolla pankissa kun kävimme..
Heh, nuo "takuut" näyttävät siirtyneen Urpilaisen Jutan puheista muidenkin kielenkäyttöön... :)

Mutta muotoillaas kysymys uudelleen. Miksi ylipäätään ottaa minkäänlaista lainaa (vakuudellista tai vakuudetonta), jonka hoitaminen tulee joka tapauksessa olemaan mahdotonta? Jos etukäteissäästäminen ei ole onnistunut, niin miten se korollisen lainan maksaminen sitten onnistuu? No, täällähän puhuttiinkin jo niistä lyhennysvapaista kuukausista, mutta tuskin niitäkään määräänsä enempää saa.
 
"Mies"
pankki vaatii takuun. Ja nykyää pankilta ei saa esim autoLAINAA, vaan se on luottoa jossa korkea korko sama kun autorahoitusyhtiöissä.

Autolainan saa pankista jos on takuut siihen.

Ja tämä selvitettiin juuri viime viikolla pankissa kun kävimme.. ja pankkina Nordea
Teillä lienee kohtuullisen vähän sitten tuloja, sijoutuksia tai lainaa. Minulla on kahdesta autosta laina pankilta (siis kulutusluottona). Näiden vakuutena omakotitalo ja vaimon auton marginaali 0,5% + 3kk euribor ja ykkösautossa 0,8% + 3kk euribor. Ei siis mitään mieltä hankkia rahoitusta Santanderilta, joka riistää aivan tolkuttomia korkoja.

Väitän pankkien kulutusluottojen hakkaavan Santanderin rahoituksen käytännössä aina, kun lainaa hakee vakuudellinen ja maksukykyinen asiakas.
 
[QUOTE="Mies";26096002]Teillä lienee kohtuullisen vähän sitten tuloja, sijoutuksia tai lainaa. Minulla on kahdesta autosta laina pankilta (siis kulutusluottona). Näiden vakuutena omakotitalo ja vaimon auton marginaali 0,5% + 3kk euribor ja ykkösautossa 0,8% + 3kk euribor. Ei siis mitään mieltä hankkia rahoitusta Santanderilta, joka riistää aivan tolkuttomia korkoja.


Väitän pankkien kulutusluottojen hakkaavan Santanderin rahoituksen käytännössä aina, kun lainaa hakee vakuudellinen ja maksukykyinen asiakas.[/QUOTE]

Et varmaan nyt ymmärtänyt, sillä juuri tuossa toin esille että se pankista saama raha on LUOTTOA niinkun näkyy teillä olevan, ja juuri sinullahan on takuuna omakotitalosi.

Meillä ei ole omistusta, tai on rivirtalo mutta siinä ei ole vapaana takuuta, joten pankki ei myönnä lainaa.. Joustoluottoa saisi 15tuhanteen asti..

Nordean korko luotossa on suurempi kun santanderin autorahoituksessa. Tämäkin on meillä.
 
[QUOTE="Mies";26096002]
Väitän pankkien kulutusluottojen hakkaavan Santanderin rahoituksen käytännössä aina, kun lainaa hakee vakuudellinen ja maksukykyinen asiakas.[/QUOTE]

Tämän pitäisi olla päivänselvää kaikille. Eivät ne santanderit saa sitä rahaa markkinoilta takuulla yhtään edullisemmin kuin pankitkaan. Pahimmassa tapauksessa nämä rahoitusyhtiöt kierrättävät pankeilta lainaamaan rahaa lisäten ulosmyytävään tuotteeseen oman riskinsä kattavan preemion (mikäli siis myöntävät lainaa pankkeja löyhemmin ehdoin, niin luottotappioiden määrä on vääjäämättä suurempi).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26095994:
Heh, nuo "takuut" näyttävät siirtyneen Urpilaisen Jutan puheista muidenkin kielenkäyttöön... :)

Mutta muotoillaas kysymys uudelleen. Miksi ylipäätään ottaa minkäänlaista lainaa (vakuudellista tai vakuudetonta), jonka hoitaminen tulee joka tapauksessa olemaan mahdotonta? Jos etukäteissäästäminen ei ole onnistunut, niin miten se korollisen lainan maksaminen sitten onnistuu? No, täällähän puhuttiinkin jo niistä lyhennysvapaista kuukausista, mutta tuskin niitäkään määräänsä enempää saa.
Ja taas näitä! :D Nuori ihminen joka just aloittanut työt, ni kulkee bussilla aluksi vai :D et heti pitäis kouras olla 15 tuhatta (sulle varmaa enemmän, oot just näitä ketkä varmaa ajaa 50tuhannen autolla , ku isi ja äiti tehny sijoutuksia vauvana sulle.)

Niin sekö ei voisi ottaa autoa rahoituksella :D Hahhahaha...

Siis todella paljon suuri tuloisiakin ihmisiä ottaa auton rahoituksella :)
 
Ja taas näitä! :D Nuori ihminen joka just aloittanut työt, ni kulkee bussilla aluksi vai :D et heti pitäis kouras olla 15 tuhatta (sulle varmaa enemmän, oot just näitä ketkä varmaa ajaa 50tuhannen autolla , ku isi ja äiti tehny sijoutuksia vauvana sulle.)

Niin sekö ei voisi ottaa autoa rahoituksella :D Hahhahaha...

Siis todella paljon suuri tuloisiakin ihmisiä ottaa auton rahoituksella :)
Jos olisin tuo nuori ihminen (tai no, olenhan minä aika nuori edelleen... ainakin omasta mielestäni...), niin todellakin kulkisin sillä bussilla siihen asti, että koossa olisi se paritonnia, jolla saa ihan toimivan ja katsastetun auton.

Mitä minuun tulee, niin lapsuuteni ei todellakaan ollut mitenkään yltäkylläinen (jos sitä nyt on nykyisyyskään). Suoranaista nälkää ei nähty, mutta tulojen puolesta perheemme kuului takuulla alimpaan viidennekseen. Kaikki mitä minulla tänään in, on ihan itse hankittua. Ei ole vanhemmilta tullut latin latia edes opiskeluaikoina. En olisi kyllä huolinutkaan, kun tiedän kuinka tiukkaa niillä oli itselläänkin.

Ja 50te autoa en hankkisi edes kirveellä uhattuna. Auton kaltaisen kulutushyödykkeen arvo kun laskee sen 10-15% per annum, niin mitä järkeä?
 
"vieras"
Eikö se nyt ole ihan se ja sama ottaako autolainansa santanderilta vai pankista? Huono sijoituskohde se kuitenkin on.
Ja ovat ihan mukavan joustavia, kerran olen unohtanut maksaa osamaksun, niin soittivat ensin, eivät siis lähettäneet suoraan muikkaria kera huomautusmaksujen, joten sain asian korjattua samantien.
Ja mulla ainakin on pieni kulutusluottopankista ja aikasamat korot on kun auton lainassa santanderil.
 

Yhteistyössä