Vanhempien välinen väkivalta ja lapsen kiireellinen sijoitus. mitäkohän tapahtuu? :(

  • Viestiketjun aloittaja apua.
  • Ensimmäinen viesti
rietas
mä olen jo 2 vuotta jahkaillut tän suhteen kanssa. en olis kyllä enää kovin montaa vuotta voinut toista odotuttaa
Siis jo silloin, kun olit sen väkivaltaisen exän kanssa kimpassa -ko?

Ja uusi ei olisi odottanut, että saat omat ja lastesi asiat kuntoon (eli lapset tykösi)? Sinullekin oli tärkeämpää pitää tämä mies kuin järjestää asiat lasten kanssa?
 
jdkd
[QUOTE="vieras";26044187]No ei kyllä ole sama asia, näitä kenellä on ns. haku päällä ei aktiivisesti etsitä, mutta pidätetään tavattaessa, kun poliisi tarkistaa haut.[/QUOTE]

Etsintäkuulutus on just se, ei se tarkoita että etsitään aktiivisesti. Ja kyllähän tossa nimenomaan mies oltiin tultu kämpästä hakemaan
 
Siis jo silloin, kun olit sen väkivaltaisen exän kanssa kimpassa -ko?

Ja uusi ei olisi odottanut, että saat omat ja lastesi asiat kuntoon (eli lapset tykösi)? Sinullekin oli tärkeämpää pitää tämä mies kuin järjestää asiat lasten kanssa?
erottiin sen miehen kanssa jo muutama vuosi sitten, mutta asuttiin samassa kämpässä lasten takia. ja kyllä, silloin jo tustuin nykyiseen mieheeni. en nähnyt mitään syytä odotuttaa miestä vielä lisää kun mun mielestä sen ei pitäisi mun lasten asioihin liittyä.
 
"vieras"
Mä olen taistellut lapsistani pian kaksi vuotta. Lapset vietiin multa tilanteessa, joka voisi sattua jokaiselle.
Seurustelin vakavasti miehen kanssa, jolla oli kuitenkin synkkä menneisyys. Ote hänellä vähän lipsui, mutta luulin että mennään jo parempaan suuntaan.
Olin siskoni kanssa juhlimassa, ja silloin poliisista soitettiin, että lapset on viety, ja sossusta ottavat maanantaina yhteyttä, tämä sattui siis pe-la välisenä yönä.
Kytät olivat siis tulleet hakemaan miestäni joka hoisi lapsia, ja pidättivät hänet ja veivät lapset. Mies oli selvinpäin, mutta hänellä oli haku päällä, josta en tiennyt. Mies oli kertonut että olen juhlimassa, ja minut leimattiin suoraan juopoksi, vaikka käyn ulkona max kerran kahdessa kuussa. Ja huonoksi äidiksi siksi, että avopuolisoni, jonka kanssa olen ollut jo vuosia, jäi hoitamaan lapsia.
Vieläkään en nää lapsia usein, heidät sijoitettiin toiselle puolelle suomea. Oikeudessa ollaan oltu, ja loppua tälle touhulle ei näy...:(

Voimia ap:lle!!!

paitsi vaan, että henkilöä jolla on haku päällä ei tulla hakemaan kotoaan keskellä yötä.
 
jdkd
[QUOTE="vieras";26044234]Ai milloin sitten henkilöä etsitään aktiivisesti, jos etsintäkuulutettua ei etsitä???[/QUOTE]

Etsintäkuulutuksia on erilaisia, osaa etsitään aktiivisesti osaa ei. Tää ei liity nyt ap:n asiaan, tee uusi ketju jos tosta haluat keskustella
 
kisu03
En voi kuin ihmetellä, että annoitte lapsen mieluummin kiireelliseen sijoitukseen ettekä vieneet sitä vaikka naapurin mummolle...olkoonkin vaikka yö. Ehkä se olikin teidän avunhuuto, näin asiat varmasti selviää ja saatte apua. Todennäköisesti olitti kumpikin päihteiden vaikutuksen alaisena, kun lapsi ei voinut kotiin jäädä ja tämä väkivaltainen henkilö olisi poliisin mukaan lähtenyt.

Kiireellinen sijoitus on lapsellekin aika rankka toimenpide kun joutuu vanhemmista eroon ja sitä pyritään välttämään ellei ole sitten todella ylitsepääsemätön vaaratilanne kyseessä! Mutta tsemppiä kovasti ja ottakaa kaikki apu vastaan ja ajatelkaa lapsen parasta. Mutta väkivaltatilanteessa kannattaa ehkä asua erillään!
 
[QUOTE="vieras";26044259]Milläs sen todistat että olet onnistunut löytämään kunnollisen miehen sen väkivaltaisen isän tilalle??? Et millään![/QUOTE]

no eiköhän noi sossut sen huomaa itsekin tän jakson aikana jolloin he tutustuvat meihin
 
madaem
[QUOTE="vieras";26044259]Milläs sen todistat että olet onnistunut löytämään kunnollisen miehen sen väkivaltaisen isän tilalle??? Et millään![/QUOTE]

milä sä todistat sen että sun mies on kunnollinen,et millään!
 
rietas
no eiköhän noi sossut sen huomaa itsekin tän jakson aikana jolloin he tutustuvat meihin
Jos se tällaisesta täysin sivullisesta, tuntemattomasta ihmisestäkin kuulostaa aika hurjalta, että reilusti alle vuodessa huostaanotosta olet alkanut kimppaan uuden kanssa (joka ollut kuvioissa kun vielä asuit yhdessä exäsi kanssa), niin ymmärtänet, että se saattaa kuulostaa hurjalta myös niistä sossuista?
 
Jos se tällaisesta täysin sivullisesta, tuntemattomasta ihmisestäkin kuulostaa aika hurjalta, että reilusti alle vuodessa huostaanotosta olet alkanut kimppaan uuden kanssa (joka ollut kuvioissa kun vielä asuit yhdessä exäsi kanssa), niin ymmärtänet, että se saattaa kuulostaa hurjalta myös niistä sossuista?
no sille mä en voi mitään. mutta mun mielestä myös mulla on oikeus terveeseen parisuhteeseen vaikka olenkin äiti ja vaikka tää mies ei olekaan mun lasten biologinen isä
 
"harmaana"
no sille mä en voi mitään. mutta mun mielestä myös mulla on oikeus terveeseen parisuhteeseen vaikka olenkin äiti ja vaikka tää mies ei olekaan mun lasten biologinen isä
On toki oikeus. Mutta sun lapset eivät menneet sen miehen edelle vaikka olisi pitänyt. Sä olet aikuinen ja sun olisi pitänyt osata laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.

Ja oikeasti, niitä miehiä löytyy kyllä vaikka olisit pari vuotta yksinkin..
 
"vieras"
milä sä todistat sen että sun mies on kunnollinen,et millään!
Ei mun tarvikaan, mun lapset ovat ihan kotona enkä ole ikinä ollut putkassa tai mun mieskään, ei ole poliisit taikka sossu ikinä meidän ovea kolkuttaneet tai me niiden ovia. Jos mun lapset olisivat huostassa, en minä ensimmäisenä sossuille lähtisi uutta miestä esittelemään, vaan hankkisin ne lapset kotiin ja sen jälkeen vois miettiä jatkoa, asiat tärkeysjärjestykseen!!!
 
[QUOTE="harmaana";26044479]On toki oikeus. Mutta sun lapset eivät menneet sen miehen edelle vaikka olisi pitänyt. Sä olet aikuinen ja sun olisi pitänyt osata laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.

Ja oikeasti, niitä miehiä löytyy kyllä vaikka olisit pari vuotta yksinkin..[/QUOTE]

mulle tää on parempi näin. saan tukea mieheltäni ja voimia tähän taisteluun lasten osalta. ilman mun miestä en todellakaan olis tätä kaikkea jaksanut.
 
"Sheddon"
[QUOTE="vieras";26044482]Ei mun tarvikaan, mun lapset ovat ihan kotona enkä ole ikinä ollut putkassa tai mun mieskään, ei ole poliisit taikka sossu ikinä meidän ovea kolkuttaneet tai me niiden ovia. Jos mun lapset olisivat huostassa, en minä ensimmäisenä sossuille lähtisi uutta miestä esittelemään, vaan hankkisin ne lapset kotiin ja sen jälkeen vois miettiä jatkoa, asiat tärkeysjärjestykseen!!![/QUOTE]

Ei aina ole niin mustavalkoista. Sellaisessa elämäntilanteessa eletään usein pitkiä aikoja, toki jos kyse olisi muutamasta kuukaudesta, olisi helpompaa jättää miesasiat sivuun. Vaikka lapset ovat huostassa, elämä menee hitain syklein eteenpäin. Joskus kunnolliseen mieheen rakastuminen voi olla juuri se ensimmäinen voimaannuttava asia joka auttaa jaksamaan ja tasapainottamaan tilanteen.
 
"vieras"
[QUOTE="Sheddon";26044598]Ei aina ole niin mustavalkoista. Sellaisessa elämäntilanteessa eletään usein pitkiä aikoja, toki jos kyse olisi muutamasta kuukaudesta, olisi helpompaa jättää miesasiat sivuun. Vaikka lapset ovat huostassa, elämä menee hitain syklein eteenpäin. Joskus kunnolliseen mieheen rakastuminen voi olla juuri se ensimmäinen voimaannuttava asia joka auttaa jaksamaan ja tasapainottamaan tilanteen.[/QUOTE]

En voisi kuvitella eläväni tuntiakaan tilanteessa, jossa olisi mahdollista että joku tulisi ja veisi minun lapseni, no me taidetaan elää aika erilaisissa maailmoissa...
 
[QUOTE="Sheddon";26044598]Ei aina ole niin mustavalkoista. Sellaisessa elämäntilanteessa eletään usein pitkiä aikoja, toki jos kyse olisi muutamasta kuukaudesta, olisi helpompaa jättää miesasiat sivuun. Vaikka lapset ovat huostassa, elämä menee hitain syklein eteenpäin. Joskus kunnolliseen mieheen rakastuminen voi olla juuri se ensimmäinen voimaannuttava asia joka auttaa jaksamaan ja tasapainottamaan tilanteen.[/QUOTE]

just tätä oon yrittänyt selittää
 

Yhteistyössä