Kelpaisiko köyhä mies?

• Viestiketjun aloittaja Köyhä miettii
  • Ensimmäinen viesti
-
Ai, minä olen ainut pahis.. Arvostan ahkeruutta, kunnianhimoa ja yritteliäisyyttä. Jos noita löytyy, niin yleensä ei ole köyhä.

Köyhistä miehistäkin on kokemusta ja anteeksi vaan, mutta ovat kyllä olleet järestään saamattomia lössyköitä tai täysiä luusereita. Ei paljoa sytytä sellainen.

kökköliini
Ai, minä olen ainut pahis.. Arvostan ahkeruutta, kunnianhimoa ja yritteliäisyyttä. Jos noita löytyy, niin yleensä ei ole köyhä.

Köyhistä miehistäkin on kokemusta ja anteeksi vaan, mutta ovat kyllä olleet järestään saamattomia lössyköitä tai täysiä luusereita. Ei paljoa sytytä sellainen.
no mieheni tekee töitä, kunnianhimoinen ja yritteliäs, mutta hänet luokitellaan silti köyhäksi vaikka saa maksettua elämänsä ja elätettyä meidät. toisn käyn itsekin töissä.
häntä ei voi huonolla tahdollakaan sanoa saamatomaksi lössykäksi tai luusereksi.

kökköliini
[QUOTE="vieras";26041393]Mutta jos hän pitää varansa salassa, niin voit joutua vastentahtoisesti treffailemaan miljoonikkoa. Kamalaa :xmas:.[/QUOTE]mutta onneksi miehen voi lempata heti kun rikkaudet tulee julki

"Aamukahvi"
Tärkeämpää kuin rahan absoluuttinen määrä on se, tekeekö töitä sen rahan eteen ja osaako elää varojensa mukaan. Arvostan siis työntekoa ja ahkeruutta, sekä vastuullista velvoitteiden hoitoa. Mielummin vähävarainen, vastuuntuntoinen duunari kuin esim. perintörahalla yli varojen mälläävä luuseri. :X

Sitäpaitsi minäkin olen 'vain keskituloinen', joten meillähän olisi yhdessä ihan mukavasti fyrkkaa.

Riippuu.

Kyse ei ole rahasta, vaan siitä miksi sitä rahaa on niin vähän. Onko mies työtön, jota ei työnteko kiinnosta? Onko opiskelija? Onko pienipalkkaisessa työssä? Vai onko maailmalla 5 lasta joiden elareihin palkka menee? Vai onko sittenkin jonkinnäköistä peliongelmaa?

Mä olen niin tyhmä, että jos mä ihastun, niin sitten mä ihastun...riippumatta siitä mitä taustalla on. Mutta sanotaanko niin, että senvertaa olen tässä elämässä soutanut ja huopanut, etten enää ihan puhtaasti järkisyistä lähtisi esim. peliriippuvan miehen avopuolisoksi.

Ei, raha ei tuo onnea, eikä rakkautta, eikä blaa blaa...mutta siinä kohtaa kun toinen on pelannut yli varojen ja pitää miettiä suunnilleen, että mistä saa lapselle ruokaa pöytään, ei se rakkauskaan ihan hirmuisesti lämmitä vaan se alkaa olemaan melko kovalla koetuksella.

Ehkä mä olen sitten bitch, mutta kyllä mulle merkkaa miehen tulotaso. Tai siis ne taustat siihen tulotasoon. Nykyisen mieheni olen ottanut köyhänä opiskelijana ja aikoinaan elätin häntä. Eikä se tilanne tuntunut lainkaan pahalta. Tekisin moisen heti uudestaankin, jos niikseen.

[QUOTE="Aamukahvi";26041429] Mielummin vähävarainen, vastuuntuntoinen duunari kuin esim. perintörahalla yli varojen mälläävä luuseri. :X
[/QUOTE]

Komps!

Minä olen ottanut köyhän miehen, mutta kyllä siinä sen verran asioita käytiin läpi että esim. asunnon kumpikin halusi jossain vaiheessa ostaa (ja ostettiinkin). Matkustellakin halusin, mutta tiesin että kunhan itse valmistun niin silloin siihenkin on varaa eli en ole olettanutkaan että miehen rahoilla sitä harrastettaisiin.

Tuo köyhyys on tietysti vähän eri asia että onko töissä ja siten pienituloinen (silloin voi asuntolainaa saadakin) vai onko työttömänä/sairaseläkkeellä tmv. Työtönkin voi saada töitä sitten myöhemmin, mutta jos olisi esim. sairaseläkkeellä eikä tulot tai elämä tulisi siitä muuttumaan mihinkään niin kyllä miettisin.. Tosin rakkaus varmaan voittaisi sittenkin :)

Keittiönoita
[QUOTE="Aamukahvi";26041429]Tärkeämpää kuin rahan absoluuttinen määrä on se, tekeekö töitä sen rahan eteen ja osaako elää varojensa mukaan. Arvostan siis työntekoa ja ahkeruutta, sekä vastuullista velvoitteiden hoitoa. Mielummin vähävarainen, vastuuntuntoinen duunari kuin esim. perintörahalla yli varojen mälläävä luuseri. :X

Sitäpaitsi minäkin olen 'vain keskituloinen', joten meillähän olisi yhdessä ihan mukavasti fyrkkaa.[/QUOTE]
Ja mun mielestä olisi myös aika oleellista, miten tyytyväinen mies on taloudelliseen tilanteeseensa. Mitään rahanpuutteesta ruikuttajaa en jaksaisi kauaa katsella.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;26041500:
No joo, en minäkään haluaisi köyhää miestä jos köyhyys johtuisi pelaamisesta, elareiden maksusta tai ulosotosta..
Mä puolestani voisin ottaa köyhän miehen, jos se köyhyys johtuisi sairaseläkkeestä. Kunhan se sairaus ei ole olkapäiden välissä.

Kyllä voisin. En mä itsekään mikään suurituloinen ole,mutta silti näytän kelpaavan miehelleni. Mun ala myös on sellainen,etten isoja rahoja koskaan tule saamaan. Mulle työ on muutenkin vain väline rahoittaa elämä jota elän eikä itse tarkoitus tai edes mikään mittari kunnianhimosta tai muusta. Rahaa tulee sen verran että toimeen tullaan ja kuun lopussa jää hiukan säästöönkin.

"xyz"
Ei välttämättä kelpaisi. Enemmän ehkä vaikuttaisi kuitenkin se onko mies itse tilanteessaan onnellinen. Eli on tyytyväinen työhönsä ja elämäntapaansa. Mikäli näin niin sitten ehkä. Mutta jos katkeruus paistaa joka lauseesta niin sitten ei.

"vieras"
Erosin ökyrikkaasta ja luovuin ilomielin vanhasta, kun tapasin paljon köyhemmän miehen johon salamana rakastuin. :D En ole katunut ja omaisuuttakin (ei rahaa pankkiin ja sijoituksiin) on kertynyt senverran mitä tarvitaan.

Keittiönoita
Kyllä voisin. En mä itsekään mikään suurituloinen ole,mutta silti näytän kelpaavan miehelleni. Mun ala myös on sellainen,etten isoja rahoja koskaan tule saamaan. Mulle työ on muutenkin vain väline rahoittaa elämä jota elän eikä itse tarkoitus tai edes mikään mittari kunnianhimosta tai muusta. Rahaa tulee sen verran että toimeen tullaan ja kuun lopussa jää hiukan säästöönkin.
Niin mullekin. Jos työstään sattuu pitämään, se on toki lisäbonus päälle.

Minua kiinnostaisi se, että millaisen henkilön täällä ihmiset ajattelevat "köyhäksi mieheksi"? Jos nyt ajatellaan, ettei hänellä ole mitään suurempaa omaisuutta (omistusasunto tai hienoa autoa), niin kuinka paljon köyhä mies saa kuukaudessa rahaa? Mikä teillä on se köyhän miehen raja?

"vieras"
Kyllä. Mekin ollaan yhteiskunnan normien mukaan pienituloisia ja köyhiä mutta silti meiltä ei puutu mitään, ihan normi elämä. Pienillä tuloilla tullaan toimeen, suhteutetaan menot tulojen mukaan.

"vieras"
Tuokin riippuu kovasti siitä mitä ajatellaan köyhyydeksi. Olen huomannut, että Suomessa köyhäksi leimataan usein "pienituloisia". Minulla ei ole omaisuutta, autoa, omistusasuntoa, mutta silti pystyn matkustelemaan usein ja eilen varasin kolmen viikon kaukomatkan itselleni. Ei se rahan määrä vaan se miten rahan kuluttaa.

Itse en tosin koe olevani köyhä, mutta kaikkien taulukoiden ym. mukaan olen pienituloinen henkilö ja vielä vuosi sitten olin myös niiden köyhyysrajojenkin alapuolella. Silti nyt tulee olemaan 2 Euroopan ulkopuolista matkaa, kaksi Euroopan lentomatkaa + kolmisen "pikkumatkaa" (Viro/Ruotsi) elokuu 2011 - heinäkuu 2012 välisenä aikana.
Matkustaminen on nimenomaan köyhien hupia, puhutaan satasista tai korkeintaan tonneista, mutta autojen, veneiden, kesämökkien, omistusasuntojen jne osalta puhutaankin jo sadoista tuhansista euroista ja siihen ei köyhillä ole varaa..

Minua kiinnostaisi se, että millaisen henkilön täällä ihmiset ajattelevat "köyhäksi mieheksi"? Jos nyt ajatellaan, ettei hänellä ole mitään suurempaa omaisuutta (omistusasunto tai hienoa autoa), niin kuinka paljon köyhä mies saa kuukaudessa rahaa? Mikä teillä on se köyhän miehen raja?
minulle köyhä on niin kuin mieheni. rahaa saa 0e/kk ja ulosotossa satoja.

"minä vain"
Kyllä, ja sellaisen kanssa olen naimisissakin. On pienipalkkainen, mutta hyvä työssään. Ei koe tarpeelliseksi vaihtaa työpaikkaa, sillä toiveet yrityksen kumppanuudesta elää. On parhain isä, aviomies - tukee, rakastaa, on huumorintajuinen, kärsivällinen, hyvä kokki. Hänen mentaliteettinsa on se, että kun lapsentekoon tarvitaan kaksi, niin myös kasvattamiseen ja kodin pyörittämiseen. Koskaan en ole yksin jäänyt minkään asian kanssa, ja tuskin tulen jäämään. Kymmenen vuotta yhteiseloa takana, ihan teinivuosista lähtien. Yhdessä on kasvettu aikuisiksi ja yhdessä tullaan vanhenemaan. Viis rahasta - kyllä me selvitään pienillä tuloilla kun elämä on muuten rikasta.

[QUOTE="vieras";26042529]Matkustaminen on nimenomaan köyhien hupia, puhutaan satasista tai korkeintaan tonneista, mutta autojen, veneiden, kesämökkien, omistusasuntojen jne osalta puhutaankin jo sadoista tuhansista euroista ja siihen ei köyhillä ole varaa..[/QUOTE]

Toisaalta kaikki eivät edes haavaeile noista veneistä ja kesämökeistä. Omistusasunnon ottaisin ilomielin, mutta venettä tai kesämökkiä en kaipaa.

Yhteistyössä