Kelpaisiko köyhä mies?

• Viestiketjun aloittaja Köyhä miettii
  • Ensimmäinen viesti
7thHeaven
Mutta eihän tuollainen ole köyhä, eli voisin.
Toisaalta haluaisin, että miehellä on vähintään saman verran omaisuutta kuin mulla, mutta eipä se tosirakkaus varoja katso. Jos oma mieheni nyt vähän velkaantuisi ja menettäisi omaisuutensa, jäisi "vain" palkkatulolaiseksi, en jättäisi tietenkään.

[QUOTE="vieras";26042613]Nämä nyt vain olivat esimerkkejä vapaa-ajan vieton hintatasosta, mut nykyään matkustaminen on niin halpaa ettei se ole mikään merkki korkeasta tulotasosta, vaan päinvastoin.[/QUOTE]

En ole väittänyt, että olisi merkki korkeasta tulotasosta, kirjoitin vain kun joku kirjoitti aiemmin ketjussa, ettei köyhällä olisi varaa matkustella Suomessa edes viikonloppureissua mihinkään.

Keittiönoita
Minua kiinnostaisi se, että millaisen henkilön täällä ihmiset ajattelevat "köyhäksi mieheksi"? Jos nyt ajatellaan, ettei hänellä ole mitään suurempaa omaisuutta (omistusasunto tai hienoa autoa), niin kuinka paljon köyhä mies saa kuukaudessa rahaa? Mikä teillä on se köyhän miehen raja?
Minusta köyhä on sellainen, jolla raha ei meinaa riittää edes välttämättömiin menoihin saatika sitten mihinkään ylimääräiseen kuten matkusteluun, ravintoissa syömiseen jne.

[QUOTE="vieras";26042613]Nämä nyt vain olivat esimerkkejä vapaa-ajan vieton hintatasosta, mut nykyään matkustaminen on niin halpaa ettei se ole mikään merkki korkeasta tulotasosta, vaan päinvastoin.[/QUOTE]

No ei se nyt ihan päinvastoin ole. Lainarahalla ne mökit ja veneet ostetaan - toinen matkustaa ne rahat. Mun mittapuun köyhällä ei ole varaa matkustaa, kuin kotimaan kylpylöissä tai Ruotsin risteilyllä. Jos niilläkään.

kuva köyhistä miehistä
Nämä miehet ovat köyhiä, mutta heillä on yhteiset elämänarvot, harrastus ja toisensa.=)

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=95081&suurennos

"vieras"
[QUOTE="jaa";26043044]Outo kysymys. Tottakai, jos olisin tyyppiin rakastunut. Kysytkö itse tulo- ja varallisuustiedot, ennen kuin alat suhteeseen?[/QUOTE]

En kysy suoraan, mutta kautta rantain tiedustelen.

Yhteistyössä