tuli mieleen
Ihan tuosta toisesta ketjusta, missä noin 1-vuotiaan äiti oli sydämistynyt kun ei ollut allergiselle vauvalle/taaperolle mitään sopivaa.. Niin minkä ikäiselle olette vielä vieneet? Mulla nyt 1v ja 8kk ikäinen ja kyllä edelleen otan varsinkin pidemmille reissuille mukaan jotain ruokaa, jos mennään kylään tms. Esim. välipalaviilin, voileivän, ihan ruoka-annoksen tms. Kun useinhan kylässä on tarjolla kahvipöydän herkkuja, enkä usko että näin pieni vielä jaksaa hyvällä mielellä juhlia, jos on saanut vatsan täytteeksi pelkästään keksiä, jätskiä tms. Tai jos ollaan pidempään kylässä niin että syödään lounas tai päivällinen, niin ei voi tietää mitä isäntäväki tarjoaa ja mihin aikaan, joten jos lapselle iskee nälkä ja tarjolla on ruokaa josta ei pieni lapsi vatsaansa täytä, tai ruoka-aikaan on aikaa, niin annan oman ruoka-annoksen. Samoin jos tiedän, että lähdetään vastaa iltaa vasten ajelemaan kotiin, niin otan mikropuuroainekset, jottei isäntäväen tarvitse alkaa puuron keittoon ja pieni saa vatsa täynnä nukahtaa jo yöunilleen. En ole kokenut ongelmaksi.
Itse jos tiedän, että on tulossa pikkuväkeä, koitan miettiä tarjottavat niin, että kaikki saavat vatsan täyteen. Kerran tosin tuli 1-vuotiaan kanssa vieraat ja perheen äiti tuli sitten heti saapumisen jälkeen huutavan lapsen kanssa kysymään, että olisko jotain ruokaa ja mulla oli ruoka vasta just mennyt uuniin. Onneksi löytyi pakkasesta omalle taaperolle valmiiksi tehtyjä annoksia, josta sulatettiin sitten sopiva.
Mutta siis, kuinka kauan olette/oletteko vieneet omia eväitä pienille? Itse olen sellaiselle alle 1,5-vuotiaalle ottanut ihan hääjuhlaankin varmasti maistuvaa ruokaa, jottei tarvitse taaperon nälän takia lähteä kotiin. Sellaisen n. 2-vuotiaan voisi jo olettaa kestävän vähän aikaa nälkääkin ja syövän sitä mitä tarjotaan riittävästi. Ainahan voi varuilta ottaa kassiin vaikka välipalapatukan.
Itse jos tiedän, että on tulossa pikkuväkeä, koitan miettiä tarjottavat niin, että kaikki saavat vatsan täyteen. Kerran tosin tuli 1-vuotiaan kanssa vieraat ja perheen äiti tuli sitten heti saapumisen jälkeen huutavan lapsen kanssa kysymään, että olisko jotain ruokaa ja mulla oli ruoka vasta just mennyt uuniin. Onneksi löytyi pakkasesta omalle taaperolle valmiiksi tehtyjä annoksia, josta sulatettiin sitten sopiva.
Mutta siis, kuinka kauan olette/oletteko vieneet omia eväitä pienille? Itse olen sellaiselle alle 1,5-vuotiaalle ottanut ihan hääjuhlaankin varmasti maistuvaa ruokaa, jottei tarvitse taaperon nälän takia lähteä kotiin. Sellaisen n. 2-vuotiaan voisi jo olettaa kestävän vähän aikaa nälkääkin ja syövän sitä mitä tarjotaan riittävästi. Ainahan voi varuilta ottaa kassiin vaikka välipalapatukan.