Lapseni kallis takki pilattiin tarhassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihainen mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vihainen mamma

Vieras
2.v lapseni päiväkotiryhmä kävi tänään vierailemassa eräässä tapahtumassa. Etukäteen tarhatätit sanoi, että voi laittaa lapselle vähän parempaa päälle.
Laitoin lapselleni vähän paremmat vaatteet, hänellä oli mm. 250 e Ralph Laurenin takki päällä. Pakkasin mukaan myös kuravaatteet, joilla voi olla loppupäivästä pihalla. Kerroin tästä myös hoitajille.
No, kun menen hakemaan tyttöä, hän leikkii hiekka/mutakasassa iloisesti tuo Ralph Laurenin takki päällä, tennarit ja farkut jalassa. Kumpparitkin olin pakannut mukaan. Samoin muut lapset, farkuissa ja tennareissa. Kävin kysymässä hoitajilta, miksei vaihtaneet haalaria ja kumppareita tapahtuman jälkeen. Ei kuulemma jaksaneet, vaan päättivät jäädä suoraan pihalle. Olivat kyllä käskeneet lapsia leikkimään nätisti ettei vaatteet sotkeennu. Voi luoja, eihän 2.v lapset osaa leikkiä nätisti ja varoa vaatteita!

Voitte vaan kuvitella miltä valkoinen takki näytti mutatahroineen, samoin farkut. Valkosista tennareista tuli ruskeat. Oon yrittänyt pestä vaatteita, mutta ei lähtenyt pesukoneessakaan, vaikka esipesin. Tai no suurin osa lähti, mutta kivoja ruskeita länttejä vielä.

No voi kyynel :´(

Sulla on kyllä tosi krja kohtalo. Mut hei, on teillä varmaan varaa ostaa lisää noita Ralph Laureneita ja muita? Kato se on vaan rahaa, you know, sitä matskua mitä tulvii ovista ja ikkunoista?

Hei nyt oikeesti ihminen, mietipä vähän mistä valitat....

Ymmärrän tuskasi! Jos kerta kumpparit ja kuravaatteet ovat olleet mukana niin laiskuuttahan tuo on. En ehkä kuitenkaan valkoista takkia laittaisi tarhaan jos sitä ei voi pestä.

Alkuperäinen kirjoittaja jöpö;25968482:
Voi järjen köyhyyttä.

Enkä trkoita nyt hoitajia...

samaa ajattelin.

Mikä se sellainen päiväkotilaisten retki on jonne pitää laittaa "vähän parempaa" joka tässä tapauksessa tarkoitti takkia, jolle ei todellakaan saa sattua mitään?
Mitä jos olisivat syöneet retkellä jotain ja takille olisi tippunut jotain...?

Sulla on kyllä tosi krja kohtalo. Mut hei, on teillä varmaan varaa ostaa lisää noita Ralph Laureneita ja muita? Kato se on vaan rahaa, you know, sitä matskua mitä tulvii ovista ja ikkunoista?

Oletko kenties rahaton ja kateellinen?
Miksi ei saisi pukea lastaan kauniisti jos on ollut "erityinen tapahtuma"?

samaa ajattelin.

Mikä se sellainen päiväkotilaisten retki on jonne pitää laittaa "vähän parempaa" joka tässä tapauksessa tarkoitti takkia, jolle ei todellakaan saa sattua mitään?
Mitä jos olisivat syöneet retkellä jotain ja takille olisi tippunut jotain...?

Jotenkin olin ajatellut, että se vahinko ei niinkään olisi haitannut, mutta jos tarkoituksella ollaan ajattelemattomia, niin se nyppii.
Olitko varmasti riittävän selkeästi sanonut, että pitää vaihtaa eri vaatteet päälle normiulkoiluun??

Tosin itse en laita mitään sellaista toisten vastuulle mikä pistäisi raivostumaan vahingon sattuessa.

No kyllä minuakin vituttaisi, jos hoitajien tyhmyyden takia kallis takki meni pilalle. Oli sitten rahaa ostaa uutta tai ei.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Tunnetusti se "erityinen tapahtuma" vietetään hiekkalaatikolla?!? Ehkäpä se parempaa päälle tarkoitti lähinnä sisävaatteita?

Ei voi syyttä kuin itseään, jos kuvittelee 2-vuotiaan selviävän valkoisessa takissa tahroitta ja on vielä valmis maksamaan moisesta vaatekappaleesta noin paljon...
Ei ne tarhatädit ole siellä Ralph Laureneita ihailemassa tai suojelemassa, vaan niitä lapsia kasvattamassa.
Tosin provo tää ehkä on.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25968542:
Jotenkin olin ajatellut, että se vahinko ei niinkään olisi haitannut, mutta jos tarkoituksella ollaan ajattelemattomia, niin se nyppii.
Olitko varmasti riittävän selkeästi sanonut, että pitää vaihtaa eri vaatteet päälle normiulkoiluun??

Tosin itse en laita mitään sellaista toisten vastuulle mikä pistäisi raivostumaan vahingon sattuessa.

Ajattelin kyllä sitäkin että olisivathan he voineet vaihtaa vaatteet.
Mutta toisaalta, jos ovat retken jälkeen päättäneet olla vaikka 30 minuuttia ulkona, niin siinä ajassa ei kovin monelle vaihdella vaatteita..

Mä laitan aina päiväkotiin sellaista vaatetta jonka rikkoontuminen, sotkeentuminen tai muukaan "pilalle meno" ei haittaa. En ajattele niin että p- kodin henkilökunnan pitää vahdata jokaisen vaatteita, että eihän vaan ruokaa tipu tai askarrellessa mene vaikka maaliin.
Kun menevät kirkkoon tai teatteriin, tms. niin sinne menevät ihan normaaleissa, puhtaissa ja siisteissä päiväkotivaatteissa.

Mä en ikinä pue pienille lapsille vaatetta joka ei saisi likaantua. Enkä etenkään jos ovat toisten hoidossa...

Emmä kyllä sellasia vaatteita ostakaan joita ei pestyä saa...

Yhteistyössä