En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa niin erityisiä, etteivät edes lait koske heitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="shihtzu";25961751]Minusta on jännää, että valitetaan, jos lapsi seisoo kärryissä, kun ne kärryt noissa kaupoissa sijaitsevat ulkona ja linnut niihin paskovat kuitenkin, tosin mun lapset eivät ole koskaan seisoneet siellä kärryosassa, eivätkä seiso.

Toisekseen kun tuo mun vanhempi lapsista on kaupassa tätini ja hänen miehensä kanssa, niin ostavat usein muikkuja ja muutaman yleensä syövät jo ennen kassaa, mutta ovat kysyneet myyjältä, että haittaako se, niin myyjä oli sanonut, että ei tietenkään, kun se hinta on siihen jo laitettu ja ne maksetaan kuitenkin.[/QUOTE]

Hyvinhän vois tehdä niin, että syö kaupassa paketin tyhjäksi ja viskaa sit sen paketinjohonkin hyllylle ja jättää maksamatta. Täytyy kyllä sanoa, et on kumma jos aikuiset ihmiset ei malta kotiinsa asti odottaa vaan täytyy kaupassa jo niitä ruokia alkaa mussuttaan (en myöskään ymmärrä sitä et lasten annetaan syödä kaupassa...)

[QUOTE="vieras";25961829]Ihan oikeasti? Saa syödä ja olla maksamatta eikä se ole varastamista?[/QUOTE]

Saa syödä ennen kassaa jos siltä tuntuu.
Me asumme niin lähellä kauppaa eikä muksuissa ole erityistarpeisia eli ei ole itse moista koskaan tarvinnut, mutta joskus juuri tällaisen ketjun innoittamana oli asiasta juttua ja kauppias oli sitä mieltä, että hänen liikkeessään ei tarvitse kenenkään lapsen nälkäisenä kulkea vain siksi, että jossain keskutelupalstalla ollaan sitä mieltä ettei kaupassa saa syödä.

Hän muuten kannustaa esim. maistamaan viinirypäleitä tai luumuja tms jos miettii eri sorttien välillä. Ja keäsllä on aina tarjolla vesiä ja mehuja, talvella varsin usein kahvia.

:)

Mummelisa elää vissiin jossain ihmemaassa,missä jokainen saa tehdä mitä lystää eikä seuraamuksia tule. Itselläni ei tulisi mieleenkään antaa lapselle syötävää kaupassa,kyllä pitää malttaa odottaa että pääsee autolle/kotiin asti. Ei vaan pidä lähteä nälkäisen lapsen kanssa kauppaan. Eikä se lapsi kuole nälkään vaikka ei heti sitä banaania poskeensa saisikaan. Ja en todellakaan halua että lapset seisoo ostoskärryissä paskasissa kengissä,en anna omankaan lapsen tehdä sitä. Kyllä tuollaiset asiat kuuluu ihan hyviin tapoihinkin. Miksi opettaa lapselle että on ok ottaa ruokaa kaupan hyllyltä ja syödä se ennen maksamista??

Me asumme niin lähellä kauppaa eikä muksuissa ole erityistarpeisia eli ei ole itse moista koskaan tarvinnut, mutta joskus juuri tällaisen ketjun innoittamana oli asiasta juttua ja kauppias oli sitä mieltä, että hänen liikkeessään ei tarvitse kenenkään lapsen nälkäisenä kulkea vain siksi, että jossain keskutelupalstalla ollaan sitä mieltä ettei kaupassa saa syödä.

Hän muuten kannustaa esim. maistamaan viinirypäleitä tai luumuja tms jos miettii eri sorttien välillä. Ja keäsllä on aina tarjolla vesiä ja mehuja, talvella varsin usein kahvia.

No tuohan on eri asia kuin mihin aikaisemmin vastasit.

Ne lapset voi ruokkia ennen kauppaan menoa. Ja mielestäni pieni kyläkauppa on hieman eri kuin esim iso market.

Aikapitkälti ap:n mainitsemat asiat ärsyttää myös minua. Ja tuohon syömiseen kaupassa..minusta on vaan huono käytöstapa syödä missä sattuu ja kulkiessaan. Itse koitan lapsilleni opettaa että syöminen tapahtuu paikoillaan ja ruoka-aikana. Siksi en ymmärrä sitä kaupassa syömistä. (En tosin ymmärrä leikkipaikkoja ruokapaikoissakaan :D joten myönnän olevani tiukkapipo ruokailun ja siihen liittyvien käytötapojen suhteen).

• Tykkää
Reactions: _Pigeon_
[QUOTE="vieras";25961882]Mummelisa elää vissiin jossain ihmemaassa,missä jokainen saa tehdä mitä lystää eikä seuraamuksia tule. Itselläni ei tulisi mieleenkään antaa lapselle syötävää kaupassa,kyllä pitää malttaa odottaa että pääsee autolle/kotiin asti. Ei vaan pidä lähteä nälkäisen lapsen kanssa kauppaan. Eikä se lapsi kuole nälkään vaikka ei heti sitä banaania poskeensa saisikaan. Ja en todellakaan halua että lapset seisoo ostoskärryissä paskasissa kengissä,en anna omankaan lapsen tehdä sitä. Kyllä tuollaiset asiat kuuluu ihan hyviin tapoihinkin. Miksi opettaa lapselle että on ok ottaa ruokaa kaupan hyllyltä ja syödä se ennen maksamista??[/QUOTE]

Kuten sanottua , itsellä kauppa lähellä eikä ole ollut sellaisia lapsia jotka olisivat kesken kauppareissun eväitä tarvinneet.
En kuitenkaan pidä pahana jos jollain toisella toinen tilanne.
Eikä pidä kauppiaatkaan.

Pikkuisen eri asia maistella jotain jos kauppais itse tarjoaa,entä ottaa ilman lupaa hyllystä ja syödä ilman maksamista. Onhan kaupoissa useinkin erilaisia maistiasia tarjolla. Ei voi verrata noita kahta asiaa keskenään.

Minun veikkaukseni on että yli 90% kauppiaista ei pidä pahana jos lapsi syö tuotteen ennen kassaa kunhan vanhempi sen sitten lähtiessään maksaa.

Kauppa jossa käyt taitaa olla aika pieni? Jos kyse on ns. "kyläkaupasta" ja kauppias on tuttu, asia on hieman eri kuin jos tuossa meidän lähikaupassa, eli suomen suurimmassa prismassa kaikki alkaisivat syödä tuotteita ennen maksamista.

[QUOTE="just";25961908]Voi olla teillä siellä maalla jossa kaikki tuntevat toisensa tai ilmeisesti ainakin teidän pesueen. Meillä täällä kaupungissa ei voi kulkea ruokkimassa lasta kaupassa ja sitten antaa kassalle roskat skannattavaksi.

:)[/QUOTE]

Ja vielä kerran ; Minun pesueellani ei ole tullut vastaan tilannetta että noin olisi tarvinnut toimia. En kuitenkaan usko, että kukaan järkevä kauppias siitä paahstuisi vaikak joku niin toimisikin. Asiakkaan viihtyvyys on yksi yrityksen kannattavuuteen oleellisesti vaikuttava tekijä ja jos jollain se, että antaa muksulleen nipusta yhden banaanin ennen kassaa, sitä viihtyvyyttä lisäävästi vaikuttaa, niin silloin se on kauppiaankin etu.

Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;25961933:
Kauppa jossa käyt taitaa olla aika pieni? Jos kyse on ns. "kyläkaupasta" ja kauppias on tuttu, asia on hieman eri kuin jos tuossa meidän lähikaupassa, eli suomen suurimmassa prismassa kaikki alkaisivat syödä tuotteita ennen maksamista.

Varmasti isoissa liikkeissä vaikempaa.
Lähikauppani on "-market eli ei ihan pieni, mutta ei toki Prisman luokkaakaan.

Sama mekanismi se kuitenkin Prismassakin toimii eli kauppiaan etu jos lapsiperheet viihtyvät liikkeessään.

Ja vielä kerran ; Minun pesueellani ei ole tullut vastaan tilannetta että noin olisi tarvinnut toimia. En kuitenkaan usko, että kukaan järkevä kauppias siitä paahstuisi vaikak joku niin toimisikin. Asiakkaan viihtyvyys on yksi yrityksen kannattavuuteen oleellisesti vaikuttava tekijä ja jos jollain se, että antaa muksulleen nipusta yhden banaanin ennen kassaa, sitä viihtyvyyttä lisäävästi vaikuttaa, niin silloin se on kauppiaankin etu.

En kyllä ymmärrä miten se olisi kauppiaankin etu jos jokainen asiakas alkaisi syömään banaania ja juomaan mehua ja kassalla sitten löisi roskat liukuhihnalle jos löisi. Vaikka teidän kaupassa se nyt noin olisikin.

Yhteistyössä