Voiko täitä olla niin ettei itse huomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sompio

Aktiivinen jäsen
14.07.2008
5 836
0
36
Kutiaako pää aina?

Meillä on nyt hoitopaikassa täitä ja mietin vain että jos ei niitä kammalla löydä niin huomaako sen sitten kutinasta?

Mitä jos ne on huomaamatta ja niitä ei sitten hoideta?

Ja päänahka voi kutista vaikka ei olisi niitä täitä, hilse/kuivapäänahka voi kutista myös. Vai olenko ihan väärässä että nimenomaan niskasta kuiva päänahka kutisee 24h/vrk?!!

Juu, ei ne aina oirehdi. just töissä on taisteltu täitä vastaan ja osalla niitä saaneista ei ollu mitään oiretta. Pojan päiväkodissa oli myös ja kaikkien päitä piti tarkastella kauan aikaa juuri siksi ettei oireettomana levittäs.

[QUOTE="vieras";25957525]Ja päänahka voi kutista vaikka ei olisi niitä täitä, hilse/kuivapäänahka voi kutista myös. Vai olenko ihan väärässä että nimenomaan niskasta kuiva päänahka kutisee 24h/vrk?!![/QUOTE]

Joo, siis mulla on kuiva päänahka ja hilsettä. Eli pää kutiaa kyllä muutenkin. Sekin tästä vaikeeta tekee...

Mutta siis jos ne niin kauan aikaa on olleet, että levittää niitä voisit jo (ts. lisääntymiskykyisiä yksilöitä päässä) niin kyllä ne munat kunnollisella täikammalla löytyy. Ja kun kunnolla kampaa niin kyllä niitä elukoitaki sieltä ropisee..

[QUOTE="joo";25957609]Oliskos mahdollista että joku tekis sulle kirpputarkastuksen.[/QUOTE]

Mies on tehnyt, mutta täytyy varmaan huomenna pyytää jonkun muun. Eikä meillä ole erikseen täikampaa, ihan tava-kammalla on kampailtu.

[QUOTE="joo";25957609]Oliskos mahdollista että joku tekis sulle kirpputarkastuksen.[/QUOTE]

Mies on tehnyt, mutta täytyy varmaan huomenna pyytää jonkun muun. Eikä meillä ole erikseen täikampaa, ihan tava-kammalla on kampailtu. Ja siis toi kuivan päänahan kutina on tietty ollut jo pitkään, eikä joka päivä kutia.

Mies on tehnyt, mutta täytyy varmaan huomenna pyytää jonkun muun. Eikä meillä ole erikseen täikampaa, ihan tava-kammalla on kampailtu.

Mulla ei löytynyt sillä mitään, pää kutisi ihan hemmetisti. Tytöltä sitten löysin täitä ihan silmällä katsomalla ja kun mun pää kammattiin kunnon kammalla, löytyi ekalla kampaamisella niitä munia yli 80! Ja siis olin käynyt jo ihotautilääkärilläkin kutinan takia, eikä sekään löytänyt syytä.. Mulla ei siis ainakaan näkynyt silmällä, vaikka kuinak oli syynätty.

[QUOTE="joo";25957671]Korvan takaa ja niskasta löytyy varmiten saivareet 0-1cm juuresta. Riippuen miten kauan tartunnasta on kulunut. Pidän peukkuja ettei olis.[/QUOTE]

Ensimmäiset munat oli löytynyt viime pe. Mutta sitä ennenhän ne on elävinä olleet. Mistä noista tietää...

[QUOTE="joo";25957671]Korvan takaa ja niskasta löytyy varmiten saivareet 0-1cm juuresta. Riippuen miten kauan tartunnasta on kulunut. Pidän peukkuja ettei olis.[/QUOTE]

Niin ja kiitos peukutuksista :)

Yhteistyössä