työnantaja ei maksa työharjoittelusta palkkaa, saako toimeentulotukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bigreed
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bigreed

Vieras
eli siis olen oppisopimusopiskelija ja joudun menemään toiseen paikkaan työssäoppimaan, työnantaja ei maksa palkkaa tältä ajalta, joten jäisin opso-konttorin rahojen varaan, joka tekisi n. puolet vähemmän kuin oikea palkka. olen yh ja elän entisen elämän valintojen takia suhteellisen kädestä suuhun tällä hetkellä. mietin, että onkohan miulla mitään mahdollisuutta saada toimeentulotukea edes vähän tai vaikka niin että perisivät sitä jotenkin takaisin tai jotain? vaihtoehtona on myös että otan kesäloman työharjoittelun ajaksi, mutta pojallani on ollut vaikeuksia juuri sen takia kun äiti ei ole kotona, niin haluaisin pitää edes viikon niin, että olisin pojan kanssa kotona. en ole ollut sossun asiakkaana ennen joten siksi kyselen.

Tietysti voit saada toimeentulotukea. Ei opiskelu ole este. Kaikki riippuu tuloista ja hyväksyttävistä menoista. Ellei teillä jää vuokranmaksun jälkeen elämiseen rahaa kuukaudeessa noin 800 euroa, olet oikeutettu toimeentulotukeen.

Tietysti voit saada toimeentulotukea. Ei opiskelu ole este. Kaikki riippuu tuloista ja hyväksyttävistä menoista. Ellei teillä jää vuokranmaksun jälkeen elämiseen rahaa kuukaudeessa noin 800 euroa, olet oikeutettu toimeentulotukeen.

Näin mutta käsittääkseni ne laskee myös 3 edeltävältä kuukaudelta tulot eli jos sulla on ollut korkea palkka silloin niin ne voi katsoa että sen pitäs riittää vieläkin. MUTTA oppisopimustyössä nyt tuskin niin kauheesti tienaa että menis noin, eli hae nyt ainakin sitä tukea.

mie vähän laskeskelin että se oppisopimuskeskuksesta saatava raha + edellisen kuun listä+ lapsilisä saattaa riittää juuri ja juuri siihen että saan laskut maksettua (sitä kun on tullut typeryyksissään otettua visat sun muut, niitä pois makselen) mutta eri asia on sitten ruoka ja bensa jota tartten sinne työharjoitteluun kulkemiseen. palkka on ihan hyvä ja tosin, niin voivathan ne vaatia miuta pitämään sen kesäloman,,,

No mitään lainoja sossu sitten ei huomioi menoiksi eikä autosta aiheutuvia kustannuksia, että..

juu, mie tuolta jostain lueskelinkin, ihan ymmärrettävääkin se on. oma vika kun ei olt aikoinaan järkeä päässä :) onneks tulee nyt oppirahat maksettua ihan urakalla, enpä tee samoja virheitä. kaippa se on otettava vaan loma siihen syssyyn niin tulee edes jostain rahhaa. onneksi kohta valmistun :)

[QUOTE="aloittaja";25952172]juu, mie tuolta jostain lueskelinkin, ihan ymmärrettävääkin se on. oma vika kun ei olt aikoinaan järkeä päässä :) onneks tulee nyt oppirahat maksettua ihan urakalla, enpä tee samoja virheitä. kaippa se on otettava vaan loma siihen syssyyn niin tulee edes jostain rahhaa. onneksi kohta valmistun :)[/QUOTE]

Voithan sä sieltä toki koittaa hakea. Se vaan on ärsyttävää sitten jos sinne on vienyt kaikki helvetin tiliotteet, palkkakuitit ja muut tositteet jotka on hirveella vaivalla kerännyt ties mistä ja sitten ei saakaan mitään. :/ Tai voisit soittaa sinne ja kysyä kannattaako tossa tilanteessa laittaa hakemusta

Voithan sä sieltä toki koittaa hakea. Se vaan on ärsyttävää sitten jos sinne on vienyt kaikki helvetin tiliotteet, palkkakuitit ja muut tositteet jotka on hirveella vaivalla kerännyt ties mistä ja sitten ei saakaan mitään. :/ Tai voisit soittaa sinne ja kysyä kannattaako tossa tilanteessa laittaa hakemusta

joo, silleen mie ajattelin soitellakkin sinne huomenna. parempi se on etukäteen kysellä ku just nii, et ehin kivien ja kantojen alta kaikki paperit. yritän vielä tosin saada vaikka iskältä lainaa tai jotain että saisin pidettyä kesäloman.

Luulen ettet saa, jos kerta saat n. puolet palkastasi. Kun ei saa opintotuellakaan elävä yhden lapsen yh.

Tuohan ei pidä paikkaansa, mitä joku tuolla ylempänä kirjoitti että vuokran jälkeen pitäisi jäädä 800e. Jos vuokra on kohtuuton, maksat itse liiat kulut. Sosiaalitoimi maksaa vain kohtuulliset asumismenot.

Netissä on laskureita, jotka antavat viitteitä tialnteesta. Laske niillä.

[QUOTE="mä";25952292]Luulen ettet saa, jos kerta saat n. puolet palkastasi. Kun ei saa opintotuellakaan elävä yhden lapsen yh.

Tuohan ei pidä paikkaansa, mitä joku tuolla ylempänä kirjoitti että vuokran jälkeen pitäisi jäädä 800e. Jos vuokra on kohtuuton, maksat itse liiat kulut. Sosiaalitoimi maksaa vain kohtuulliset asumismenot.

Netissä on laskureita, jotka antavat viitteitä tialnteesta. Laske niillä.[/QUOTE]

juu laskin. en saa :( no ei voe mittään.

missäs näin toimitaan?ei monella työssä olevallakaan jää tuon vertaa käteen vuokran jälkeen ja ei todellakaan saa mitään tukia..eikä ole luottohäiriöitä tai muitakaan ylisuuria laskuja tai lainoja..

Yhteistyössä