työnantaja ei maksa työharjoittelusta palkkaa, saako toimeentulotukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bigreed
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bigreed

Vieras
eli siis olen oppisopimusopiskelija ja joudun menemään toiseen paikkaan työssäoppimaan, työnantaja ei maksa palkkaa tältä ajalta, joten jäisin opso-konttorin rahojen varaan, joka tekisi n. puolet vähemmän kuin oikea palkka. olen yh ja elän entisen elämän valintojen takia suhteellisen kädestä suuhun tällä hetkellä. mietin, että onkohan miulla mitään mahdollisuutta saada toimeentulotukea edes vähän tai vaikka niin että perisivät sitä jotenkin takaisin tai jotain? vaihtoehtona on myös että otan kesäloman työharjoittelun ajaksi, mutta pojallani on ollut vaikeuksia juuri sen takia kun äiti ei ole kotona, niin haluaisin pitää edes viikon niin, että olisin pojan kanssa kotona. en ole ollut sossun asiakkaana ennen joten siksi kyselen.

Tietysti voit saada toimeentulotukea. Ei opiskelu ole este. Kaikki riippuu tuloista ja hyväksyttävistä menoista. Ellei teillä jää vuokranmaksun jälkeen elämiseen rahaa kuukaudeessa noin 800 euroa, olet oikeutettu toimeentulotukeen.

Tietysti voit saada toimeentulotukea. Ei opiskelu ole este. Kaikki riippuu tuloista ja hyväksyttävistä menoista. Ellei teillä jää vuokranmaksun jälkeen elämiseen rahaa kuukaudeessa noin 800 euroa, olet oikeutettu toimeentulotukeen.

Näin mutta käsittääkseni ne laskee myös 3 edeltävältä kuukaudelta tulot eli jos sulla on ollut korkea palkka silloin niin ne voi katsoa että sen pitäs riittää vieläkin. MUTTA oppisopimustyössä nyt tuskin niin kauheesti tienaa että menis noin, eli hae nyt ainakin sitä tukea.