Kotiäidit- vastatkaa rehellisesti seuraavaan...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Rakkauskortti esiin!!! Onko tämä nyt palstamammakateutta (vrt sisaruuskateusketju)
Mää rakastan lapsiani enemmän kuin sää- etpäs rakasta- rakastanpas - BYÄÄÄÄ mode tuu paikalle!

"vieras"
Mun palkka on 300 alle 6000 jos nyt menisin töihin, oon ollu kotona vuodesta 2005 lähtien ku saikulle jäin esikoista odottaessa, töihin menen kun nuorin täyttää 3. Jos ei lisää lapsia saada niin 2014. Ei mulla ole kiire niiden rahojen takia töihin päästä ,kyllä sitä kerkee myhemminkin ansaita ja työvuosia edessä vielä ihan tarpeeks.

• Tykkää
Reactions: Viblsp-
"Eräs äiti"
En ole itse kotiäiti (vaikka lapsi onkin hoidettu kotona), mutta jos palkkani olisi tuota suuruusluokkaa, niin varmaan mies olisi sitten hoitanut koko ajan lasta - hoitihan hän nytkin puolet ajasta.

Olin kotona "aika monta" vuotta. Olisin saanut hyvät kk tulot jos olisin mennyt töihin, mutta kotona olo oli tietoinen valinta meidän perheeltä. Olin siis kotona kauemmin kuin ne kolme vuotta, joten jopa 600e/kk olisi ollut aika paljon enemmän kuin mitä kotona ollessa tilille tipahti... ;)

jiuuuu
Mullapa olikin ennenkuin ensimmäisen lapsen sain. Säästöjä oli -ja meni kun asunto ostettiin. Toinen lapsi nyt 1 v ja kituutetaan niin maan pirusti. Mutta hoitoon en prkl laita noin pientä, en sitten millään. Ei olla vielä nälkään kuoltu, eikä katuojassakaan, vaikka miehellä huomattavasti pienemmät tulot. Tiedänpähän, että ei mene kauaa, niin taas rahahuolet helpottaa.

"xXx"
Mullapa olikin ennenkuin ensimmäisen lapsen sain. Säästöjä oli -ja meni kun asunto ostettiin. Toinen lapsi nyt 1 v ja kituutetaan niin maan pirusti. Mutta hoitoon en prkl laita noin pientä, en sitten millään. Ei olla vielä nälkään kuoltu, eikä katuojassakaan, vaikka miehellä huomattavasti pienemmät tulot. Tiedänpähän, että ei mene kauaa, niin taas rahahuolet helpottaa.
Niin, normaaliperheessä jossa on kaksi tasavertaista vanhempaa, onkin luonnollista että enemmän tienaava menee töihin ja vähemmän tienaava jää kotiin. Sä ilmeisesti olet tehnyt hetken huumassa lapses sellaisen miehen kanssa, joka ei kelpaa omia lapsiaan hoitamaan. Vai oliko se niin että isä ei voi olla kotona kun äiti on lapsen ainoa oikea hoitaja?

Ihan omaa valintaannehan toi kituutus on.

Ei tulisi mieleenkään viedä lasta hoitoon. Vaan hoitaisin lapsen kouluikään asti kotona kuten aiemmin olen suunnitellut. Lapsi ja hänen kotihoito on tärkeämpi kuin raha. Kyllä sitä kerkeää myöhemminkin tienaamaan olla töissä, mutta lapsen lapsuutta ei saa myöhemmin takaisin.

Kun enemmän mietin vaihtoehtoa että mies ei jostain syystä voisi jäädä kotiin ja hänen palkkansa olisi tuo mitä on nykyään niin todennäköisesti alkaisin syksystä töihin 50% työajalla. Se yhdistettynä miehen vuorotyöhön niin ei tuolle silloin 1,5v ikäiselle kovin paljon tai pitkiä hoitoaikoja tulisi.

Hoitaja kotiin ei nappaa enkä näe päiväkotia minään helvetin esikartanona vaikkamielihyvin tällä kertaa hoitaisin itse lapsen kotona vaikka sinne 3v asti. Varmasti hänellä olisi ihan kivaakin käydä tuolla muutamana päivänä viikossa leikkimässä ikätovereiden kanssa.

Olenko sitten valmis noin vähällä myymään lapseni, vai enkö muutenkaan ole koskaan häntä rakastanut koska suunnitellulle pitkälle kotihoidolle ei ole mitään hienoja periaatesyitä (rakkaudesta lapseen uhraudun vuokseen ja sitä rataa) vaan tuo on ollut käytännönratkaisu tämän hetken perhetilanteeseen ja mukavuusaspekti tukeemsitä. Tuon muksun kanssa minulla on vaan niin kivaa että viihdyn kotiäitinä paremmin mitä viihtyisin töissä.

"vieras"
Varmasti menisin töihin, mutta mies jäis silloin pienempi palkkalaisenai kotiin. Näin olisimme tehneetkin, jos mulla ois ollut paremmat tulot, mun mielestä kotona olo ei ole naisen etuoikeus tai velvollisuus.

"vieras"
Minulla on lähempänä tuota kuin peruspalkkaa... Mutta en silti vie lasta hoitoon, vaan ositetaan hoitovuorot miehen kanssa. Teen puolikasta työpäivää ja liukuman kanssa olen käytännössä lounaaksi aina kotona :)

"vieras"
Lähdin töihin takaisin kun nuorimmaiseni oli vähän päälle 2-vuotias. Kuukausituloni laskivat samalla jokusen satasen. Ei ole siis tuloihin liittyvä kysymys mulle, halusin vain töihin takaisin. Uraa en ole luomassa, ihan tavan duunaritöitä teen.

Yhteistyössä