Pyöräilykypärä

pyöräilykypärä

• Äänestäjiä yhteensä
    15
  • Kysely suljettu .
turvaa
kaikki.. on halpa henkivakuutus..
nykyään ei pysty edes lyhyttä matkaa ajamaan ilman kypärää, on ihan "alaston olo", kuin olisi lähtenyt liikkeelle ilman housuja :)
jos kypärä unohtuu ni pakko kääntyä takaisin hakemaan

minä,
Pyöräilykypärän käyttö saattaa kuitenkin myös altistaa onnettomuuksille. Englantilaisen tutkimuksen mukaan autot jättävät vähemmän tilaa pyöräilijälle ohittaessaan kypärällisen pyöräilijän kuin ilman kypärää pyöräilevän henkilön

"vieras"
[QUOTE="vieras";25934506]vaan lapsi 2 v kun n kyydissä käyttää itse en koska minusta nooa aikuisena käyttää[/QUOTE]

noloa käytää minun mielestä mutta 2 v käyttää kun on pyörän kyydissä

Meillä käyttää kaikki, tai ei ole pyöräilemään asiaa. Kypärä on juuri se halpa henkivakuutus. Musta enemmänkin on noloa olla käyttämättä kypärää ja se vasta tyhmän näköistä on jos lapsella on kypärä, mutta vanhemmalla ei ole. Mites sitten ku sattuu onnettomuus ja lapsi selviää, mutta vanhempi ei, ku ei ollut kypärää.
Ja päätä ei edes aina tarvitse lyödä kovin, kun osuu hyvin, niin se on helpostikin aivovaurio tms.

vierass
Hassua on muuten sekin kun lapsi on kyydissä kypärä päässä ja äiti/isä itse ilman kypärää...No hyvä tietty että edes lapsen päätä suojataan.Itse kyllä arvostan omaakin päätäni.

Niin ja se ESIMERKKI. Milläs taot sille reilu 10-vuotiaalle, että käytä kypärää, kun äitin mielestä se on "noloa"? Mun mielestä on noloa, että aikuinen ihminen pitää turvallisuutta nolona :D

"vieras"
Pyöräilessä pyöräilykypärät päässä ja veneilessä pelastusliivi päällä. Mun mielestä olisi kauheaa jos lapsi joutuis katsomaan äidin tai isän aivojen leviämisen katuun vain sen vuoksi, että letti menee huonosti pyöräilykypärän alla, veneilessäkin monasti näkee isät ajelemassa ilman liivejä, lapsilla kyllä on, mutta kuka heidät sieltä vedestä pelastaa jos isä hukkuu.

"vieras"
[QUOTE="Jep";25928226]13v ei suostu päähänsä pistämään ja itsellä ei ole tällä hetkellä pyörää kun poika on ominut sen (rässittyään omansa rikki)[/QUOTE]

Jestas mikä lammas. Pistä penikka ruotuun.

[QUOTE="Jep";25928226]13v ei suostu päähänsä pistämään ja itsellä ei ole tällä hetkellä pyörää kun poika on ominut sen (rässittyään omansa rikki)[/QUOTE]

Pyörä pojalta pois, jos kypärää ei päässä. Ja oma vika, ku omansa rikkonut. Meillä ainakin saisi siirtyä kävelemään. Jos tuon ikäinen ei osaa pitää huolta tavaroistaan, niin ei sitä sitten tarvitsekaan.

"isä"
[QUOTE="vieras";25939776]Pyöräilessä pyöräilykypärät päässä ja veneilessä pelastusliivi päällä. Mun mielestä olisi kauheaa jos lapsi joutuis katsomaan äidin tai isän aivojen leviämisen katuun vain sen vuoksi, että letti menee huonosti pyöräilykypärän alla, veneilessäkin monasti näkee isät ajelemassa ilman liivejä, lapsilla kyllä on, mutta kuka heidät sieltä vedestä pelastaa jos isä hukkuu.[/QUOTE]

ai vaan isät kun ei käyttää?? mun mielset kyllä näkee äitejäkin kun ei käyttäää.

Mut kyllä joku ohi ajaja ehkä nostaa vedestä pois jos näkee joku kelluvan tai soittaa hätänumeroon asiasta

"vieras"
Koko perhe käyttää. Mutta minä ja mies alettiin käyttämään vasta kun minä lensin pyörän sarvien yli asfalttiin, ei ollut silloin kypärä päässä, mutta onneksi enkeleitä mukana...en sillä kertaa lyönyt päätäni.

Yhteistyössä