[QUOTE="rii";25937554]Itse olen työskennellyt lukuisissa eri päiväkodeissa, ensin kiersin sijaisena ja sittemmin pitempiä pätkiä.
Päiväkoteja on joka lähtöön - aivan kaameita ja hurjan loistavia.
Vaikeinta on tietenkin osata pongata kumpaan päähän se päiväkoti kuuluu, johon omalle lapselle on saanut paikan.
Sen osaan sanoa, että monet vanhemmat kiinnittivät tutustumaan tullessaan aivan älyttömiin asioihin huomiota - millainen on päiväkodin ympäristö, kuinka uudet lelut jne.
Itse katsoisin aivan ensiksi RYHMÄKOKOA. JOs pienten (alle 3-v) ryhmässä on 16 tai yli lapsia, olisi se itselleni ehdoton ei. Ja siihen ei auttaisi päiväkodin johtajan lepertelyt osa-aikaisista lapsista jne ( kertoo että johtaja ei mieti mitään muuta kuin täyttöastetta).
Seuraavaksi katselisin kriittisin silmin, miten hoitajat käyttäytyvät lapsia kohtaan, kyselisin kuinka pitkään olleet ko paikassa töissä (mikä on hoitajien vaihtuvuus).
Jos vain mahdollista ja tutustuminen sijoittuisi ajankohtaan, jossa pihalla mahdollisuus nähdä muita vanhempia menisin rohkeasti kysymään heidän mielipidettään hoitajien korvien kuulumattomiin.
Tässä jotain vinkkejä.[/QUOTE]
Meidän pk:ssa pn 18 lasta, mutta näistä kolme on alle 3v, minusta aivan loistava ratkaisu nuo sisarusryhmät! Olen käynyt myös pienten ryhmässä ja sinne taas en veisi noin surella ihmismäärällä.