Kirjotin jo maanantaina pitkän värssyn ja sitten kone teki tenän ja se hävis jonnekin bittiavaruuteen. Hirveä huoli oli maanantaina - käytiin siis viikko sitten tiistaina NP-ultrassa, kaikki siellä hyvin ja kerroin useammalle kaverille ja miehen äidille viikonloppuna. No anoppi kun oli saatu sunnuntaina lentokentälle, niin eikös holahtanut ihan kirkkaanpunasta verta aika runsaannäkösesti pönttöön. Paniikkipuhelu päivystykseen, sieltä sanoivat, että voitte tulla tänne jos haluutte, mutta jos ei se enempää vuoda niin ei tarviis. Ei kuitenkaan lähetty. Maanantaina hirveetä märinää ja tärinää, töistä ei meinannut tulla mitään. Siihen päälle gyne soitti maanantaina myöhään ip, että kaikki oli muuten hyvin testeissä, mutta kilpirauhashormonitesti "positiivinen" ja lääkitys alotetaan. Pitäis myöskin mennä spesialistille heti kun mahdollista. Mutta ristiriitasesti sanoi, että ei kuitenkaan mitään vakavaa, älä huolestu. No helppo sanoa...
Miehen kanssa vedettiin pulttia maanantai-ilta ja tiistai vuorotellen - "mikset sä soittanut heti sinne spesialistille" "mikset sä tue yhtään" "kesken tää menee ja se on mun / sun syy" jne tosi aikuista. Mutta oli huoli päälimmäisenä molemmilla ja se heijastuu aina siihen lähimpään.
No tänään sitten käytiin spesialistin juttusilla - thyroksiiniarvo on ok, mutta sitä stimuloivan hormonin arvot kolme kertaa liian korkeita. 150mg thyroxin lääkettä nassuun pari päivää ja sitten 100mg jatkossa, kuukausittain verikokeet. Kovasti vakuutteli, että tämä on enemmän mun terveyden takaamiseksi kun vauvan. Tuppasin sitten aamulla sinne gynellekin kun se oli ihan viereinen osasto ja siellä ultras (varmaan huomas, että tässä tarvitaan nyt parisuhdetta ylläpitävää paniikinpoistoultraa) - kaikki hyvin! Huh helpotusta. Elämä hymyilee sitten kuitenkin.
Onko kellään muulla kilpirauhasongelmia?
Jo ja Biini 12+5
ps. Laskettu aikakin taitas mennä syyskuun lopulle, mutta enköhän täällä kirjottelen sen vähän mitä kirjottelen.
Miehen kanssa vedettiin pulttia maanantai-ilta ja tiistai vuorotellen - "mikset sä soittanut heti sinne spesialistille" "mikset sä tue yhtään" "kesken tää menee ja se on mun / sun syy" jne tosi aikuista. Mutta oli huoli päälimmäisenä molemmilla ja se heijastuu aina siihen lähimpään.
No tänään sitten käytiin spesialistin juttusilla - thyroksiiniarvo on ok, mutta sitä stimuloivan hormonin arvot kolme kertaa liian korkeita. 150mg thyroxin lääkettä nassuun pari päivää ja sitten 100mg jatkossa, kuukausittain verikokeet. Kovasti vakuutteli, että tämä on enemmän mun terveyden takaamiseksi kun vauvan. Tuppasin sitten aamulla sinne gynellekin kun se oli ihan viereinen osasto ja siellä ultras (varmaan huomas, että tässä tarvitaan nyt parisuhdetta ylläpitävää paniikinpoistoultraa) - kaikki hyvin! Huh helpotusta. Elämä hymyilee sitten kuitenkin.
Onko kellään muulla kilpirauhasongelmia?
Jo ja Biini 12+5
ps. Laskettu aikakin taitas mennä syyskuun lopulle, mutta enköhän täällä kirjottelen sen vähän mitä kirjottelen.
Viimeksi muokattu: