Tämän takia vastustan aborttia

  • Viestiketjun aloittaja adelessa
  • Ensimmäinen viesti
Ennenkuin hedelmöittynyt munasolu on kiinnittynyt, se ei ala jakaantumaan eikä näin ole vielä ns. elossa. Osa pitää rajaa hedelmöittymisessä, mutta itse annan mahdollisuuden erilaisille ehkäisykeinoille. Abortti ei ole ehkäisykeino.
Ensinnäkin jakautuminen alkaa jo matkalla kohtuun, eli tässäkin olet hakoteillä. Mitä eroa on siinä ehkäiseekö sen kiinnittymisen vai poistaako jo kiinnittyneen aivottoman, sydämettömän alkiorakkulan? Lopputulos on sama.
 
klop
Eli siis se määrittää ihmisen, mitä ihminen on ehtinyt tuntea ja kokea ja kuinka moni välittää tästä henkilöstä. Se, että henkilö on ehtinyt tehdä asioita ja ollut maan päällä olemassa ja saattaa ajatella jotakin tekee siitä paremman kuin mahassa oleva vauva joka myös saattaa ajatella jotakin, muttei ole saanut siihen mahdollisuutta. Oooookko.
Ja sinusta Hitler ja Stalin olivat hyvä juttu. :D Tuota... noh... Jatkakaa. Annan luvan, koska olet viihdyttävää luettavaa. Lähinnä ristiriitaisien kommenttien, häpeilemättömän empatiakyvyttömyyden ja ilmaisutapojesi vuoksi.
 
"poikia3"
Alkuperäinen kirjoittaja Voi että;25921345:
Adoptio vaihtoehta tulisi silloin käyttää jos ei voi itte pitää lasta.
Siinä vaiheessa, kun sinä itse rupeat antamaan lapsia adoptioon on tämä varteen otettava vaihtoehto. Erityisesti silloin, kun sinut on raiskattu tai lapsi on saanut alkunsa insestistä.

Adoptio ei ole abortin vaihtoehto - se abortti saatetaan tehdä esim. terveydellisestä syystä, äiti saattaa kuolla tai lapsi on vaikeasti vammainen. Oletko sinä itse valmis adoptoimaan vaikeasti vammaisen lapsen, jonka elinaika odote on maksimissaan puoli vuotta?
 
Ja sinusta Hitler ja Stalin olivat hyvä juttu. :D Tuota... noh... Jatkakaa. Annan luvan, koska olet viihdyttävää luettavaa. Lähinnä ristiriitaisien kommenttien, häpeilemättömän empatiakyvyttömyyden ja ilmaisutapojesi vuoksi.
En pidä heitä hyvänä juttuna. Olivat ikävä asia, mutta sitä se elämä välillä on. Kaikkea pahaa ei kuitenkaan voi koskaan poistaa ja ihmiset ovat pahoja, mutta jos olisi mahdollisuus vaikuttaa heihin lapsena ja saada heidät tekemään toisin, sen voisin tehdä.
 
[QUOTE="vieras";25926830]Oletko oikeasti sitä mieltä että kun äitini todettiin aivokuolleeksi hänet olisi pitänyt jättää koneisiin loppuiäksi?[/QUOTE]
En, mutta olen sitä mieltä että harvempi hyväksyisi hänelle tehtävän mitä tahansa.
 
[QUOTE="poikia3";25926872]Eli sinun mielestäsi murhaajan saa murhata - minkä se tekee sinusta, murhaajan! Ja sitten sinutkin saa murhata![/QUOTE]
Murhata voi vain ihmisen. Murhaaja ei ole minulle ihminen vaan elävää jätettä. Jäte tulee poistaa. Edelleen. Olen sanonut tämän varmaan n. miljoona kertaa.
 
[QUOTE="poikia3";25926872]Eli sinun mielestäsi murhaajan saa murhata - minkä se tekee sinusta, murhaajan! Ja sitten sinutkin saa murhata![/QUOTE]

Ja näin ratkaistaan Katylinan konstilla maailman liikakansoitus! :LOL:
 
Onneksi tämä on vain sinun järkevin mielipiteesi ja sinun järkevin rajasi. Onneksi on vielä ihmisiä jotka pystyvät ajattelemaan muidenkin kannalta asiaa kuin jonkun soluklöntin.
No miehen ei sinänsä tarvitse luokitella yhtään mitään, koska ei abortti päätöstä tee (paitsi lääkärinä ja silloinkin suomessa se nainen sen on jo tehnyt) ja muutenkin koko asiassa on aikalailla ulkopuolinen. Se että vetäsee housut kinttuun ja painaa jotain helppoa tapausta, ei tee miehestä kuitenkaan sitä päätöksen tekijää tai sitä, jonka mielipiteellä abortin kannalta on mitään merkitystä.
 

Yhteistyössä