Mä en vaan pysty uskomaan hypnoosiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kun en vaan ymmärrä. Mä en tajua mitä siinä tapahtuu?!

No esimerkiksi tuossa ihmisten kaatamisjutussa, ihminen ei ole varsinaisesti hypnotisoitu vaan keho on miellyttävän puheen ja kehomanipuloinnin avulla saatu erittäin rentoutuneeseen tilaan. Jalat tuntuvat raskailta, seinä vetää puoleensa, sitten ihmistä kosketaan otsaan, tarvittaessa vähän painetaan taaksepäin ja ihminen kaatuu. Kaatumisen jälkeen olo on raukea, mut ei sen kummempaa. Hypnoosi on suggestiota.

Mä olen nyt myöhässä mun aikataulusta, joten pakko mennä, mutta kiinnostuneet katsokaa vaikka Tieteellinen hypnoosi ry.n sivuilta, kohdasta hypnoosi, mitä hypnoosi on. Hyvin selitetty.
:)

[QUOTE="vieras";25864555]Mä olen nyt myöhässä mun aikataulusta, joten pakko mennä, mutta kiinnostuneet katsokaa vaikka Tieteellinen hypnoosi ry.n sivuilta, kohdasta hypnoosi, mitä hypnoosi on. Hyvin selitetty.
:)[/QUOTE]
Kävin lukemassa. Siellähän se luki, mutta siltikin asia minua vielä pohdituttaa.
Jotenkin epäilen, että mut vois hypnotisoida. Mutta taidan olla väärässä :saint:

Kävin lukemassa. Siellähän se luki, mutta siltikin asia minua vielä pohdituttaa.
Jotenkin epäilen, että mut vois hypnotisoida. Mutta taidan olla väärässä :saint:

Kyllä sut voi, ja tavallaan sua "hypnotisoidaan" esim. mainosten suggestioilla koko ajan, joka päivä.

Jos et usko tai tiedä miten se tapahtuu, niin esim. tällainen lyhyt pätkä on hyvin viihdyttävä: Derren Brown Subliminal Advertising with explanation - YouTube

Kannattaa myös katsoa Derren Brown: The experiment - sarja, jossa ekassa osassa suggestoidaan mies tekemään murha (ei siis oikea, mutta koehenkilölle lavastettu todelliseksi) jota se ei sen jälkeen muista tehneensä. Toisessa osassa taisi olla syyllisyyden istuttamisesta ihmisen mieleen - miten henkilö saadaan tunnustamaan jotain mitä se ei ole tehnyt. Sitten jakso The secret of luck on tosi hyvä, siinä demonstroidaan miten omaan "onnekkuuteen" voi vaikuttaa, ja miten nopeasti huhut ja uskomukset leviää yhteisössä. Noita taitaa olla neljä osaa, ja niissä on selitetty tarkkaan ja yksityiskohtaisesti miten suggestio tapahtuu.

Mä haluisin kokeilla onnistuisko sellainen hypnoosi että mä näkisin kaikissa karkeissa, kekseissä yms. mitkä mua lihottaa vaikka matoja, tai että munt vaan hypnotisoitais inhoamaan niitä.
Jotenkin epäilen, jos toimis niin ei kai lihavuutta ja syömishäiriöitä olis olemassakaan?

Jos sinut saa melko syvään hypnoosiin, saan myös sinun karkkeihin matoja.
Olen tehnyt paljon vastaavia "temppuja" kuin tämä ohjelman Sami.
Se on sitten toinen asia, kannattaako niihin karkkeihi niitä matoja laittaa näkymään. Varmaan ilmoittaisit terveystarkastajalle ja karkkien valmistajalle niistä madoista.
Parempi olisi hypnotisoida sinut sellaiseksi, että et halua syödä karkkeja etkä näe niissä mitään herkullista tai kuljet karkkihyllyjen ohi huomaamatta yhtään karkkia. Hypnoosissa on rajaton mahdollisuus saada aikaan kuuloharhoja, näköharhoja ja makuharhoja. Siksi hypnoosia ei tule käyttää henkilöiden, jotka eivät osaa purkaa näitä asetettuja harhoja. Väärin käytettynä voi ihmisen saada sekaisin ainakin joksikin aikaa.

Ei minulla ole vastaanottoa. Hypnoterapeutilla täytyy olla sopiva koulutus. Minulta sellainen puuttuu. Olen hypnotisoinut vain harrastuapohjalta ja pyrkinyt aina siihen, että palautan hypnotisoitavan siihen kuntoon missä hän oli ennen hypnotisointia. Ei niitä aistiharhoja, joita minä olen suggeroinut voi kenellekkään jättää pysyviksi. Esimerkiksi jalkojen liimautuminen lattiaan ja käden juuttuminen taskuun tai oven kahvaan.

Taidan lukeutua niihin ihmisiin, jotka uskovat olevansa sellaisia, ettei heitä kyettäisi hypnotisoimaan.:xmas:
Vaikka itse hypnoosia en kyseenalaistakaan, ainakaan kokonaan. Ehkä minut voisi hypnotisoida uskomaan hypnoosiin- mutta aika vahva hypnoosi saisi olla, jotta uskoisin " Mitä tuli tehtyä"- ohjelman todenperäisyyteen.:D

Taidan lukeutua niihin ihmisiin, jotka uskovat olevansa sellaisia, ettei heitä kyettäisi hypnotisoimaan.:xmas:
Vaikka itse hypnoosia en kyseenalaistakaan, ainakaan kokonaan. Ehkä minut voisi hypnotisoida uskomaan hypnoosiin- mutta aika vahva hypnoosi saisi olla, jotta uskoisin " Mitä tuli tehtyä"- ohjelman todenperäisyyteen.:D

Usko vaan. Olen seurannut nämä kaksi jaksoa ja mielestäni kaikki niissä nähdyt "temput" eivät ole edes vaikeita hypnotisoijalle, joka saa valita henkilöt suuresta määrästä. Joka ei mene helposti hypnoosiin, voidaan ohittaa ja valita seuraava. Periaate on se, että hypnotisoitu henkilö kokee totena sen mitä hypnotisoija sanoo hänelle. Jos kärpänen on satakiloinen niin se on.
Televisiossa henkilöt hypnotisoidaan nopeasti, koska aikaa on vähän. Heidät on kuitenkin ensin hypnotisoitu ja laitettu jäjkihypnoosi. Esim. hypnotisoija on sanonut "kun kosketan otsaasi, vaivut hypnoosiin". Kukaan ei pysty kadulla vastaan tulevaa hypnotisoimaan muutamassa sekunnissa.

[QUOTE="...";25922447]Uskon, että ketään ei voi väkisin hypnotisoida, vaan ihmisen täytyy mielessään suostua ja antautua siihen, niin silloin se onnistuu.[/QUOTE]

Periaatteessa on näin, mutta kyllä taitava hypnotisoija voi esimerkiksi nukkuvan ihmisen siirtää hypnoosiin niin ettei hän herää. Samoin tietyssä olosuhteissa voi hypnotisoija kertoa niin mielenkiinoista "iltasatua", että kuulija menee hypnoosiin. Nukahtavathan jotkus kirkossakin.

Yhteistyössä