Olenko "kohtuuton", jos en päästä miestä risteilylle?

• Viestiketjun aloittaja "Irmeli"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Irmeli";25906426]Ai osastolla usean henkilön huoneessa? No ei saisi, pahalla katsoivat jo päivystyksessä ja sanoivat ettei ole laspen paikka.[/QUOTE]

Eiköhän ne pyri siinä tilanteessa hommaamaan oman huoneen.. jos vaan mahdollista.

Mutta eikö siis oikeasti ole edes yhtä kaveria joka pystyisi auttamaan jos lähtö tulisi?

"joku"
[QUOTE="Irmeli";25906392]Tuntuu että joillakkin on täällä sekä vikaa luetun ymmärtämisessä, että kamala pätemisen tarve.

Ei mieheni ei ole mikään juoppo ja auttaa kyllä viikonloppuisin kotitöissä. Silti lupauksista huolimatta kaikki reissut menee dokaamiseksi, niin ettei osaa hallita juomistaan vaan tulee kotiin oksentelevana.

Mitään pettämistä en pelkää tai murehdi, eli siitä ei ole kyse. En myöskään pidä risteilya mitenkää poikkeavana normaalista baari illasta, muuten paitsi siltä osalta ettei sieltä pääse pois jos tulee tarve. On myös varmaa että viinaa kuluu liikaa.

Osaisin kyllä itsekkin palkata mll lastenhoitaja päiväksi, meillä ei ole siihen rahaa tällä hetkellä. Kyse oli kuitenkin siitä, että mistä saadaan lyhyellä varoitusajalla tuttu hoitaja lapselle vaikka keskellä yötä, jos jotain sattuu.

Onko kaikilla vastaajilla lapsia? Kun joku sanoi ettei näe miestään melkein koskaan viikonloppuisin, kuulostaa surulliselta jos lapsia on, muutenkin hassulta suhteelta.

Miksi joidenkin täytyy päästä luokittelemaan minut tietyntyyppiseksi kamalaksi naiseksi, joka ei päästä miestään ikinä mihinkään, jos en NYT jaksaisi viikoloppua yksin? Ettekö te ikinä väsy rooleihinne?[/QUOTE]

No nyt on jo vähän viesteissäsikin ristiriitaa, että osallistuuko se mies vai ei ja viettääkö lapsensa kanssa aikaa vai ei. Ja kyllä on jonkulaista ongelmaa alkoholin kanssa jos JOKA KERTA aikoo olla kohtuullisessa kunnossa ja JOKA KERTA tulee kuitenkin oksentelevana kotiin ja tulee kamala krapula.

[QUOTE="Irmeli";25906392]

Ei mieheni ei ole mikään juoppo ja auttaa kyllä viikonloppuisin kotitöissä. Silti lupauksista huolimatta kaikki reissut menee dokaamiseksi, niin ettei osaa hallita juomistaan vaan tulee kotiin oksentelevana.

On myös varmaa että viinaa kuluu liikaa.

Osaisin kyllä itsekkin palkata mll lastenhoitaja päiväksi, meillä ei ole siihen rahaa tällä hetkellä. Kyse oli kuitenkin siitä, että mistä saadaan lyhyellä varoitusajalla tuttu hoitaja lapselle vaikka keskellä yötä, jos jotain sattuu.

[/QUOTE]

Ei ole varaa palkata hoitajaa vaikka ukko remuaa juomassa liikaa viinaa ja on vielä lähdössä risteilylle?

Miten mies itse suhtautuu? Onko sanonut, että olet kohtuuton ja että on ehdottomasti menossa?

Meillä on kaksi lasta myös ja kokemusta on monenlaisista väsymyksistä ja tilanteista. Meillä tuo menisi niin, että JOS mies haluaisi mennä (tod.näk. ei), hän kysyisi, onko mun puolesta ok. Mä en kieltäisi, jos haluaisi mennä. Mutta ehkä tuossa tilanteessa, jos tukiverkkoa ei ole, ja todella raskasta, saattaisin sanoa, että meillä voi olla aika vaikea pärjätä sillä välin, mutta edelleen jos haluaisi mennä, en kieltäisi.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"Irmeli"
No miten usein sun mies ap käy jossain viihteellä? Onko noi reissut työporukan kanssa harvinaisia vai onko niitä usein? Mun mielestä se on tässä aika olennaista. Jos mies käy viihteellä harvoin ja reissut työporukan kanssa harvinaisia, niin silloin mun mielestäni on kohtuutonta "kieltää" miestä menemästä. Työpaikan reissut ovat vähän sellaista yhteishengen kohotustakin ja helposti jää vähän ulkopuoliseksi, jos reissuilta jää pois.
Useamman kerran vuodessa on duuniporukan kanssa syöminkejä (&juominkeja) ja jostain syystä aina siinä porukassa tuppaa menemään överiksi.

Rakastan ja arvostan miestäni, mutta olen niin loppu että tekisi mieli vaín itkeä. En minä ilkeyttäni pyydä häntä jäämään kotiin, vaan kun voimat on loppu. Eikä mies ota minua vakavasti.

"joku"
No mitä ihmettä!?
Jos se mies pääsee kuitenkin baareissa käymään, ja reissut menee tollasiks, niin mitä väliä sillä on onko mies paikassa josta pääsee hädän tullen kotiin? Siitä on tasan sama hyöty oksentelevana kotona kuin että ei olisi kotona ollenkaan.
Se risteily ei nyt siis poikkea ollenkaan tavallisesta baari reissusta, ja baariin mies kyllä pääsee mutta ei laivalle?

Älä kiellä aikuista miestä, herranjestas.
Niimpä, jättäisitkö sä sitten oikeesti yöllä jos sun pitäs kiireellä lähtee päivystykseen, niin lapsesi kännissä örveltävän miehen kans kotiin? Ei hyvänen aika, millaisen hoitosuunnitelman ootte näille öille miettiny?

"memmu"
Ymmärrän kyllä tuon väsymyksen.. viikonloppu yksin voi tuntua ylitsepääsemättömältä asialta. Mutta olisiko sulla jotain kaveria jota voisit pyytää vaikka toiseksi päiväksi kaveriksi sulle, ihan vaikka vaan jutteleen ja pitämään seuraa. Se on mulla ainakin auttanu. Noilla viikoilla vauva tuskin vielä lähtee syntymään jos ei ekakaan ole oireillut millään lailla noilla viikoilla. Sopisin kyllä sitten miehen kanssa, että jos nyt menee sinne risteilylle niin sitten muu humputtelu/viikonloppuriennot saa jo jäädä vähemmälle. Kyllä se miehenkin pitää ymmärtää, että raskaana ei vaan jaksa samalla tavalla kun normisti. Ei se mene aina vaan niin, että "miestä pitää ymmärtää ja kyllä sen pitää päästä ja saada mennä". On niitä muitakin aikoja miehen mennä ja humputella kun naisen raskausaika!

• Tykkää
Reactions: Millenia
ijj
[QUOTE="Irmeli";25906478]Useamman kerran vuodessa on duuniporukan kanssa syöminkejä (&juominkeja) ja jostain syystä aina siinä porukassa tuppaa menemään överiksi.

Rakastan ja arvostan miestäni, mutta olen niin loppu että tekisi mieli vaín itkeä. En minä ilkeyttäni pyydä häntä jäämään kotiin, vaan kun voimat on loppu. Eikä mies ota minua vakavasti.[/QUOTE]

Teillä on jostain syystä paha kommunikaatiokatkos. Koeta vielä puhua miehesi kanssa asiasta.

Ja jos asuisit jossain Turun tai Salon seudulla, auttaisin mielelläni tarpeen tullen. Meillä kolme lasta, joilla jo vähän enempi ikää (12v, 9v ja 5v), joten onnistuisi kyllä.

"öööö"
No mitäs jos miehes jää tänään auton alle ja kuolee?
Mitä jos jotuu kolariin ja molemmat jalat katkee ja joutuu makaamaan sairaalassa seuraavat 3 kuukautta?
Ihan samanlaista jossittelua on toi sun "mitä jos joudn synnyttämään" juttus.. aina voi jossitella, mut tossakin on tosi pieni todennäkösyys että synnyttäisit just sillojn kun miehes on noin 1,5 vuorokautta pois kotoota..

Ja niinkuin joku tuolla aikaisemmin kysyi. niin oletetaan että miehes ois jossain lähikuppilassa dokaamassa ja sulla alkais synnytys.. Mitäs sit? Jäis humalaisena hoitaa lasta kotiin? Eiks se ois ihan sama onko laivalla saavuttamattomissa vai kännissä lähikuppilassa josta pääsis jo nopeesti kotiin, mutta ei siitä hyötyä lapsenhoidossa ois.. Joutsit anyway hommaamaan jonkun paikan lapsellenne.

Ja se väsymys.. Sopikaa vaikka että mies menee laivalla ja siitä seuraavan vkonlopun sä meet johonkin tai vaik et meniskään niin mies hoitaa lasta koko vkionlopun ja sä voit tehdä mitä haluat, eikä sun tarvitse puuttua lapsen/kodin hoitoon..

Tulee kyllä sellanen fiilis, että et vaan yksinkertasesti halua päästää miestäs laivalle ja keksit noita tekosyitä..

"Irmeli"
[QUOTE="joku";25906481]Niimpä, jättäisitkö sä sitten oikeesti yöllä jos sun pitäs kiireellä lähtee päivystykseen, niin lapsesi kännissä örveltävän miehen kans kotiin? Ei hyvänen aika, millaisen hoitosuunnitelman ootte näille öille miettiny?[/QUOTE]

Ja sitten kiäsket kuitenkin päästämään miehen laivalle? Ja mitä ikinä teenkin se on väärin, kun esimerkiki sinä tekisit paremmin ja jaksaisit paremmin ja olet parempi äiti ja parempi vaimo ja paremman näköinen ja ymmärtäväinen ja reipas, rohkea ja iloinen!

Olisiko mahdollista sun matkustaa viikonlopuksi lapsen kanssa jonkun ystäväsi/sukulaisen luokse?

En mäkään kieltäisi lähtemästä, millään verukkeella tai syyllä itseasiassa, vaan järkkäisin oman ja lapsen olon mahdollisimman mukavaksi keinolla tai toisella.

"..."
Mielestäni et ole kohtuuton.
Mies kyllä kerkeää reissuille muulloinkin, joten miksi pakko juuri nyt lähteä.
Itse olin toisen lapsen kohdalla loppuraskaudesta todella poikki, kun en selkäsäryltä saanut nukutuksi ja päivät piti kuitenkin toisen lapsen kanssa jaksaa peuhata, joten ymmärrän tilasi.
... meillä kyllä onneksi ymmärtäisi mieskin, eli ei edes ehdottaisi tuollaista reissua noilla viikoilla.

[QUOTE="Irmeli";25906513]Ja sitten kiäsket kuitenkin päästämään miehen laivalle? Ja mitä ikinä teenkin se on väärin, kun esimerkiki sinä tekisit paremmin ja jaksaisit paremmin ja olet parempi äiti ja parempi vaimo ja paremman näköinen ja ymmärtäväinen ja reipas, rohkea ja iloinen![/QUOTE]

Pointtihan tuossa oli se, että mies ei ole känniläisenä yhtään sen enempää sun apuna tai lapsenhoitokunnossa, joten se on ihan sama asia onko kotona oksentelemassa vai laivalla.

[QUOTE="Irmeli";25906541]Mutta silti pitäsis päästää?[/QUOTE]

No jos päästät miestäsi baareihin sillä verukkeella, että sieltä pääsee kotiin kuitenkin hädän tullen, niin mitä hyötyä miehestä on kotona humalassa?

Joten vaikka laivalta ei kotiin pääse, niin se ei ole yhtään sen parempi/pahempi vaihtoehto kun että mies käy baarissa.

Joten, jos kuitenkin baariin suostut päästää niin miksi et laivalle?

No mä en ainakaan aikuisten ihmisten kesken tunne tuollaisia käsitteitä, kun päästää ja kieltää. Jos mies menee, vaikka sä et pärjää, niin se on sitten sen verran pösilö. Ei se siitä muutu kielloilla ja komentamisella.

"vieras"
[QUOTE="Irmeli";25906541]Mutta silti pitäsis päästää?[/QUOTE]mikä tässä nyt on niin vaikeeta?!!??!? jos pelkäät että mies pettää niin mistä tiedät että ei baarissa käy naimassa vierasta? työmatkoilla voi olla vakioseura mitä nai ja leikkii paria yönajan.... jos ei voi luottaa mieheensä niin olisiko kenties aika katsoa peiliin ja laittaa lusikat jakoon.

"Vaemo"
No en nyt tiedä oletko kohtuuton mutta sen voin veikata että mies ei todellakaan tajua sun väsymystä. Ihmiset ei kommunikoi-> tulee riitoja joissa riidellään täysin turhanpäiväisistä aiheista kuten risteilystä.

Puhu miehelle omasta olosta ja anna sen mennä risteilylle, sovitte vaikka että seuraava vkl on sitten sinun rentoutumiseen pyhitetty.

Kyllä mieskin tarvitsee omaa aikaa ja nollausta, ihan niinkuin naisetkin. Nyt teidän pitäisi yhdessä puhaltaa samaan hiileen ja molempien tulla toista vastaan.

"mini"
[QUOTE="öööö";25906510]Ja niinkuin joku tuolla aikaisemmin kysyi. niin oletetaan että miehes ois jossain lähikuppilassa dokaamassa ja sulla alkais synnytys.. Mitäs sit? Jäis humalaisena hoitaa lasta kotiin? Eiks se ois ihan sama onko laivalla saavuttamattomissa vai kännissä lähikuppilassa josta pääsis jo nopeesti kotiin, mutta ei siitä hyötyä lapsenhoidossa ois.. Joutsit anyway hommaamaan jonkun paikan lapsellenne.
[/QUOTE]

Et oo vieläkään vastannu tähän vaik moni on samaa kysyny?

"mie"

No itsehän sinä kerroit, että päästäisit / olet päästänyt baariin, mutta et haluaisi päästää laivalle, kun sieltä ei tarpeen tullen pääse kotiin.

Me vaan ihmettelemme, että mitä hyötyä siitä olisi, että känninen ukko pääsisi ryyppyillan päätteeksi tarpeen tullen tulemaan kotiin. Eihän sitä kuitenkaan voisi jättää vastuuseen 2,5-vuotiaasta.

vrs
[QUOTE="vieras";25906361]Luitko kaiken kokonaan? Mies on poissa koko lauantain, saapuu kotiin sunnuntaina iltapäivällä ja aiemman kokemuksen mukaan nukkuu koko illan. Siiinä on minusta eroa yhteen yöhön. Minusta yhden yön poissaolo on sellainen, että lähtee illalla kutankuinkin lapsen nukkumaanmenoaikaan ja palaa heti aamulla.[/QUOTE]

Kyllä luin ja olen kanssasi eri mieltä. Toki jos vaimo on holhouksen alainen, liikuntakyvytön ja elinaikaakin on vain kolmisen viikkoa jäljellä, ymmärrän tuon olevan pitkä aika ilman apua. Muuten en.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä