törkiä vanha akka synnärillä:(

• Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
sain vauvan pari päivää sitten:) no tännä kun kotiuduttiin niin ennen sitä tuli vielä joku vanhempi hoitaja siihen että meinaanko imettää kuinka kauna vauvaa, no sanoin siihen että en tiedä... no siihen akka vaan jotenkin ylimielisenä totes että nykyajan nuoriso kun ei lapsiaan imetä ollenkaan. ja minäkin oon aika nuori,mua siis tarkotti... ja lähti pois. en kerenny sille sanoa mitään. mutta kyllä minä lapsiani oon aina imettäny! ekan sain 18v ,imetin kylläkin vaan 3kk , tokan sain 19v imetin 3kk ,kolmannen sain 21v ja imetin 5kk ja nyt neljättä meinaan imettää ainakin sen 3kk myös... jos en jopa enemmänkin kun meijän viimeinen vauva on. onko 3kk liian vähän imetystä?

"primrose"
[QUOTE="vieras";25904716]on jos lopettaa imetyksen itsekkäistä syistä. Jos maidon tulo loppuu kaikesta huolimatta niin asia ok.[/QUOTE]

tuskin tässä kyse ettei maitoa tulisi kun nyt on jo päättänyt et 3kk lopettaa imetyksen.

"bbb"
Juu mielestäni 3kk on todella lyhyt aika imettää, mutta ei siinä mitään pahaa ole. Ei korvikkeella ruokkiminen tee äidistä sen parempaa/huononpaa. Jokainen imettää sen minkä pystyy/haluaa. Itse koen imetyksen todella tärkeäksi asiaksi ja siksi jaksan panostaa siihen.

"vieras"
No olisi hoitaja? kätilö? vähän kannustavammin voinut kyllä vastata ja kommentoida. Asennetsekkaus olisi kyllä sielläkin päässä kohdallaan. Itse en saanut tuollaista kohtelua osakseni, mutta en olisi kyllä hyvällä katsonut minäkään, jos joku olisi minulle noin kommentoinut. Itse en myöskään tehnyt mitään tarkkoja suunnitelmia imetysten suhteen, koska ajattelin, että jos se ei sitten onnistukaan, niin pettymys on kova.

aappee
siis tarkoitin lähinnä että yritän ainakin sen 3kk imettää,sen jälkeen mulla ainakin ennen tullut niin niukasti maitoa,että on saanu puristaa ja pumpata varmaan tunnin että tulis ees muutama milli... mutta eihän sitä tiiä miten nyt käy:) tottakai haluan imettää niin kauan kuin pystyn mutta niinkuin sanoin kolmen kohdalla maidon tulo loppunu ku seinään miltein siinä 3kk-4kk kohalla...en tiiä miten? nyt oon hirveesti juonu ite kokoajan että maito nousis rintoihin....

"oona"
Todella törkeä kommentti "ammattilaiselta". Noiden kun kuitenkin tulisi osata olla asiallisia ja ymmärtää tuoreen äidin hormonitoiminnasta jotakin. Itse olisin pillittänyt ja paljon jos olisin sinä. :D

Mulle yksi hoitaja osastolla sanoi, että sun kannattaa hommata itkuhälytin, koska sulla on noin paljon menoja. Mulle tuli siis toiset vierailijat sinä päivänä ja lähdin heitä tapaamaan kanttiiniin, kun osastolle eivät päässeet minua ja lasta katsomaan. Hormonipäissäni olin tietysti ihan järkyttynyt moisesta kommentista ja taas siinä sitten itkettiin. :D (ja tarkennuksena, että hoitaja ei ei sanonut tuota kommenttia mitenkään vitsaillen, vaan erittäin inhottavalla äänensävyllä)

"vieras"
Sain lapsen 18-vuotiaana ja imetin 8 kuukautta. Olin kyllä melko itsekäs, näin jälkeenpäin ajatellen. Olishan sitä voinut ihan hyvin sen vuoden imettää. Tosin selitin itselleni, etten enää jaksa kun vauva puree tissiä. Mitä oikeesti välillä tekikin. Tuo 3 kuukautta on kyllä tosi lyhyt aika imettää. Mutta toki se on jokaisen oma asia, mutta kun kerran kysyit.

hyi
onpas törkeitä akkoja täälläkin! imetit tai et, kaikki on ok. 2kk riittää siihen, että lapsi saa kauttasi vastustuskykyä. tämä palsta on täynnä ilkeitä, ilkeitä ihmisiä! näkeehän sen jo noista milanna-ketjujen kommentoijista! oikeen kunnon kyykäärmeitä, katkeria akkoja!

"vieras"
ja mulle houtaja taas sanoi että äidit poltetaan turhaan loppuun kun pitää imettää vaikka maitoo ei tuu. et eroja on tää hoitaja myös vanhempi mutta olivat hoitaneet näitä tosi uupuneita äitejä ja vauvoja osotolla=) et ei kaikki onneksi samanlaisia.

[QUOTE="vieras";25905313]ja mulle houtaja taas sanoi että äidit poltetaan turhaan loppuun kun pitää imettää vaikka maitoo ei tuu. et eroja on tää hoitaja myös vanhempi mutta olivat hoitaneet näitä tosi uupuneita äitejä ja vauvoja osotolla=) et ei kaikki onneksi samanlaisia.[/QUOTE]

Mikä nykyään on vikana, että niin monelta naiselta ei enää tule maitoa? Eikö naiset pysty tulevaisuudessa imettämään ollenkaa?

Onko sil oikeesti väliä et imettääkö vai ei? Ei se tee kenestäkään huonoa äitiä!! Joillain ei vain tule tarpeeksi maitoa, ni ei tule. Tekeekö se äidistä huonon? Nykyään kun ei käytetä sijaisimettäjiä toisin kuin nähtävästi silloin kun täällä vastanneet ovat saaneet lapsensa.. Tunnen monia jotka ovat yrittäneet imettää mut ei vaan onnistu ja siitä syystä heitä loukataan ja haukutaan. Jokaisella omat syynsä siihen ettei imetä tai imettää. Ja taas varmasti suurin osa huutelijoista ei ole itse imettänyt edes niin kauaan kuin väittävät, luulevat vain tekevänsä itsestään "paremman" ihmisen ja äidin. Se että imettää kauan ei tee lapsesta valitettavasti yhtään fiksumpaa/kauniimpaa tai muutenkaan toista lasta parempaa--

Yhteistyössä