No eiköhän jokainen normaali ihminen tuomitse pedofiliaa, ei siihen tarvitse mikään äiti-ihminen olla. (ällöttävä yleensäkin koko sana, onko myös isä-ihmisiä ja lapsi-ihmisiä?)Jotenkin minua yllättää, että näinkin suuri osa hyväksyisi kyllä murhaajan, muttei sitten esim. raiskaajaa? Pedofiilin hyväksymättömyyden sen sijaan ymmärrän ainakin äiti-ihmisiltä.
Murha on aina ennakolta suunniteltu. Itse en hyväksy väkivaltaa missään tilanteessa vaikka olis kuinka pikaistuksissa tehty enkä ymmärrä, miten joku voi ottaa väkivaltaan taipuvaisen miehekseen/vaimokseen ja perustaa sellaisen kanssa vielä perheen.a:n voisin kestää jos se olisi joku sellanen pikaistuksissa tehty tai perus baarinujakka jossa joku lyökin päänsä ja kuolee. En mitään sellaista paloitteumurhaajaa tarkoita.
Muut olisi ei.
No, oli miten oli, mutta ei tuokaan määritelmä saa mua lämpenemään murhaajille...Murhaksi nimitetään YLEENSÄ suunniteltua tekoa mutta mun käsittääkseni murhaksi voidaan nimittää myös erityisen raakaa tekoa vaikka ei olisikaan suunniteltu. Tai siis lain mukaan muistelisin sen menevän näin.
Murhaaja voi olla myös esimerkiksi kuolleen omasta pyynnöstä hänelle kuolinapua antanut ihminen.No ei pidäkään lämmetä Kunhan mainitsin kun ihmisillä tuntuu olevan oudot käsitykset siitä, mikä murha on. Täällä moni kirjoitti tyyliin 'voisin olla murhaajan kanssa jos se olis ollu vaik joku pikaistuksissa tehty juttu' vaikka sellainen tyyppi olisi tappaja, ei murhaaja. Murhaaja on aina joko suunnitellut tekonsa tai käyttänyt erittäin paljon väkivaltaa ja raakuutta.
Niin...? Tää ei oikein liittynyt mun tekstiin. Tossakin on suunniteltu tappo = murha. Ei kai tässä ole tarkoitus alkaa luettelmaan, miten eri tavoin murhan voi suorittaa?Murhaaja voi olla myös esimerkiksi kuolleen omasta pyynnöstä hänelle kuolinapua antanut ihminen.
Peesi.Ei olisi mikään noista ok mulle.
Millaisten juttujen perusteella sitten, jos et pahimpien rikosten? :OKaikkiin kyllä. En tuomitse ihmisiä tällaisten juttujen perusteella, vaan otan ne yksilöinä.
Tai se voi olla lapsen tekemä murha. Samoin raiskaus voi olla lapsen tekemä. Ajattelepa hetki lapsisotilaita, jotka on opetettu tappamaan, silpomaan ja raiskaamaan. Onko niin, että on liian myöhäistä muuttua, vaikka pääsisivät pois pakkoarmeijasta?No toi murha voi olla vaikka lapsen murha.