Rakas tyttöni oli sit varastanut kortin mun lompakosta ja nostanut tilin tyhjäksi

  • Viestiketjun aloittaja "ihana"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25902295]No ei tosiaan voi! Pitää olla aikas tyhmä että lapsen vaivaksi luottaa tuollaisia salaisia pankkiasioita! Oma vika, kortin käyttöohjeessa nimenomaan kielletään antamasta tunnuslukua muiden tietoon, ja on myös väärin maksaa ja nostaa toisen kortilla (siinä opetat tyttösi väärinkäytökseen)[/QUOTE]
Täytyy tunnustaa, että minäkin olen opettanut poikaani väärinkäytökseen. Olen joskus ollut itse niin kipeä, että en ole päässyt pankkiautomaatille. Käteistä on kuitenkin tarvittu, joten olen lähettänyt kuopuksen nostamaan automaatilta rahaa. Samoin olen joskus, kun kuopus on tilannut jotain netistä, ojentanut Visani ja on maksanut nettitilauksensa sillä.
 
kökköliini
[QUOTE="vieras";25902499]Miksi?[/QUOTE]no se ei osaa käyttää tietokonetta ja tiiltä nostelen rahaa jos se sattuu tarvitsemaan. on virkee työtätekevä ihminen, mutta helpompaa kun sen ei tarvi aina olla mukana joka paikassa jos tarvii ostaa jotain.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25902528:
no se ei osaa käyttää tietokonetta ja tiiltä nostelen rahaa jos se sattuu tarvitsemaan. on virkee työtätekevä ihminen, mutta helpompaa kun sen ei tarvi aina olla mukana joka paikassa jos tarvii ostaa jotain.
Omat vanhempani ovat 70 v. ja hoitavat onneksi itse omat raha-asiansa. Käteisen nosto automaatilta onnistuu helposti, miten nostat käteistä tietokoneella?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25902509:
Täytyy tunnustaa, että minäkin olen opettanut poikaani väärinkäytökseen. Olen joskus ollut itse niin kipeä, että en ole päässyt pankkiautomaatille. Käteistä on kuitenkin tarvittu, joten olen lähettänyt kuopuksen nostamaan automaatilta rahaa. Samoin olen joskus, kun kuopus on tilannut jotain netistä, ojentanut Visani ja on maksanut nettitilauksensa sillä.
Samoin minä tytölle ihan samasta syystä jos olen kipeänä tai jos pienet on kipeänä...
 
kökköliini
[QUOTE="vieras";25902549]Omat vanhempani ovat 70 v. ja hoitavat onneksi itse omat raha-asiansa. Käteisen nosto automaatilta onnistuu helposti, miten nostat käteistä tietokoneella?[/QUOTE]kuka sieltä on käteistä nostanut, minä hoidan koneelta muorin pankkiasiat eli laskujen maksut, siirtelen rahaa tileiltä toiselle ym normaalia. kaupassa voi maksaa toisen kortilla kun tunnusluvun tietää niin sekin käy helposti
 
"juups"
En mäkään nää siinä mitään ihmeellistä, että ap:n tyttö tiesi kortin tunnuksen, ja on aiemmin nostanut luvalla rahaa. Niin meilläkin lapsi tietää, samoin mieheni, mä tiedän äitini tunnukset. Luotetaan puolin ja toisin, eikä kellekään tulis mieleenkään varastaa toiselta.

Sen sijaan kyllä rangaistus pitäisi nyt ap:n tytölle antaa. Varastamistahan tuo on. Sama kun ottaisi rahapussista tuosta vaan käteistä ilman lupaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia ja Jatiska
"ihana"
en kyl nyt jaksaisi mut en halua sille huutaakaan.. ehkä otan pois kannettavan, ipodin ,tv, kaikki.. myös vuitton laukun jonka sai multa synttärilahjaksi.
siltä kun ei puutu mitään vaan aina saanut kaiken ja ylikin. Sen vaatehuone varmaan miljoonan arvoinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25902509:
Täytyy tunnustaa, että minäkin olen opettanut poikaani väärinkäytökseen. Olen joskus ollut itse niin kipeä, että en ole päässyt pankkiautomaatille. Käteistä on kuitenkin tarvittu, joten olen lähettänyt kuopuksen nostamaan automaatilta rahaa. Samoin olen joskus, kun kuopus on tilannut jotain netistä, ojentanut Visani ja on maksanut nettitilauksensa sillä.
Meillä myös käyvät lapsetkin pankkiautomaatilla jos esim olen unohtanut nostaa heille käteistä ja sitä johonkin tarvitaan.

:)
 
"ihana"
provo teidän mielstä tai ei , eipä kiinnosta :)

Joo, ei mulla ole mitään ihmeellistä siinä että tyttö tietää tunnusluvun. Jos mä olen ollut kipeä niin jonkun pitää käydä kaupassakin jne.
Mä olen yh ja ei ole ketään auttamassa mut tyttö sit menee kauppaan ja ostaa mitä ostaa. Viimeksi kävi kiinalaisessa hakee jotain 10 lajia kun mulla oli flunssa.

Kyl se nyt rangaistuksen sai otin pois ipodin. Se oli sille niin tärkeä et nyt itkee huoneessa. Tekee kuulema youtubeen videon missä kertoo miten paska mä oon.
 
Keittiönoita
Meillä myös käyvät lapsetkin pankkiautomaatilla jos esim olen unohtanut nostaa heille käteistä ja sitä johonkin tarvitaan.

:)
Mä käytän sujuvasti lapsityövoimaa tällaisiin tarkoituksiin :D Kuopus tosin 15-vuotiaana hommasi itselleen pankkikortin ja tili on samassa pankissa kuin omani, joten voin tarvittaessa tehdä tilisiirron netin kautta ja poika käy omalla kortillaan pankkiautomaatilla. Mutta sitä ennen käytti mun pankkikorttia.
 
"Täydellinen En Ainakaan Ole"
[QUOTE="ihana";25902914]provo teidän mielstä tai ei , eipä kiinnosta :)

Joo, ei mulla ole mitään ihmeellistä siinä että tyttö tietää tunnusluvun. Jos mä olen ollut kipeä niin jonkun pitää käydä kaupassakin jne.
Mä olen yh ja ei ole ketään auttamassa mut tyttö sit menee kauppaan ja ostaa mitä ostaa. Viimeksi kävi kiinalaisessa hakee jotain 10 lajia kun mulla oli flunssa.

Kyl se nyt rangaistuksen sai otin pois ipodin. Se oli sille niin tärkeä et nyt itkee huoneessa. Tekee kuulema youtubeen videon missä kertoo miten paska mä oon.[/QUOTE]

Tuliko muita sanktioita, kuin ipodin poisottaminen?
Tuntuu aika kohtuuttoman laimealta rangaistukselta, siihen nähden että tyhjensi tilisi, varasti ja vielä tuhlasi kaikki rahat...
Aika huonosti minun mielestä asiat, jos tyttö ei edes ymmärrä tehneensä mitään väärää, vaan märehtii ipodinsa perään ja uhkailee vielä kaiken lisäksi :(
 
"ihana"
en kyl mitään rikosilmoitusta no voi piip sentään! Me itse asias just äsken sovittiin tää juttu, tyttö tekee kotitöitä jne sen rahan eteen. On kyl katuvainen. Maksoin sille kesäksi matkan Pariisiin, sinne pääsee kyllä isäänsä tapaamaan. On siellä kolme viikkoa eli poissa mun silmistä.
 
Anonyymitär
Just, hyvä meininki, ihan tyypillinen palstalle. Sen sijaan että oltaisiin empaattisia, syyllistetään ap. Sehän onkin aina kaikkein tärkeintä, oli aihe mikä hyvänsä. :headwall:

Ap on luottanut lapseensa, ja nyt sitten sai kantapään kautta todeta ikävällä tavalla ettei lapsi ollutkaan luottamuksen arvoinen. :( Eipä niitä rahoja enää saa takaisin mistään, toivottavasti pärjäätte jotenkin, voisitteko lainata jostain rahaa elämiseen? Ja teinille kunnon rangaistus ilman muuta, ja piiiitkä keskustelu.
 
Anonyymitär
[QUOTE="ihana";25902986]en kyl mitään rikosilmoitusta no voi piip sentään! Me itse asias just äsken sovittiin tää juttu, tyttö tekee kotitöitä jne sen rahan eteen. On kyl katuvainen. Maksoin sille kesäksi matkan Pariisiin, sinne pääsee kyllä isäänsä tapaamaan. On siellä kolme viikkoa eli poissa mun silmistä.[/QUOTE]

Hienoa kun sovitte asian, ja tyttö katui. Toivottavasti myös oppi jotain!!
 

Yhteistyössä