Miten toimia,jos rotukoiran myy osamaksulla?

  • Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
Kun meillä 2 vuotias koira on myynnissä ja joku haluaisi ostaa osamaksulla,niin kannattaako vai miten sopimusten teko? rekkareita ei varmaan kannata heti antaa vaan vasta sit kun koira maksettu kokonaan??
 
"Jep"
Osamaksua varten on olemassa kennelliiton sivuilla oma sopimuksensa, ja yleinen käytäntö on että rekkarit uusi omistaja saa vasta kun rahat on maksettu kokonaisuudessaan (omistajuuskin siirtyy vasta tuolloin). Itse miettisin kyllä todella tarkkaan kenelle myisin osamaksulla, ne rekkarit sinun taskussasi kun eivät takaa että koira pysyy tallessa tai että tulet koskaan rahojasi näkemään, valitettavasti
 
"vieras"
Minä myin kerran koirani osamaksulla, eikä uudella omistajalla ollut mikään kiire maksella vaikka kennelliiton sopimukset tehtiin ja minä pidin paperit. Aina sai soitella ja pikkusumman laittoi sitten tilille. Maksoi viimein kun soitin hakevani koiran takaisin. En suosittele. Kun myöhemmin myin kasvattejani, ajattelin että jos koiraa ei ole varaa ostaa, miten siitä on varaa sitten huolehtiakkaan. Uskon, että jos koiran todella tahtoo niin kyllä ne rahat jostain kaivaa, pankithan on sitä varten että ne ottavat riskin, minun ei tarvitse.
 
mdgnkdg
No mulla kyllä tulee mieleen, että jos ei koiraa pysty ostamaan kertamaksulla, niin miten on varaa esim. eläinlääkärikuluihin? En myisi osamaksulla (tosin en myisi/ostaisi kallista rotukoiraa muutenkaan).
 
"mietaasvain"
Niinkuin äsken jo totesin - olen ostanut kaksi koiraani osamaksulla. Aina ei ole varaa laittaa n. 1000e rotukoiraan heti, joten olen osamaksua ehdottanut ja on käynyt. Meillä syö koirat mitä parhaimpaa koiranruokaa, joka maksaa kuukaudessa paljon - eikä ole ikinä jääneet ruuatta! Naurettavaa kuinka voitte arvioida osamaksulla ostavia noin. JA! Ikinä ei ole koirat ilman eläinlääkäriapuakaan ollut, jos on aihetta siihen. + koulutuksen, rokotukset ym. Minulla pienituloisella ei ainakaan heti ollut rahaa!
 
"hmmm"
sitte ku koira on maksettu kokonaan.

miksi luovutta koirasta?
Mun uusi mies on niin pahasti allerginen,että ei saa silmiä auki :/ ja siis on yritty ollan tuon allergian kans tai mies on yrittäny jo yli puolivuotta mut ei auta mitään:( ja en miestä voi ulos heivata joten koiran on pakko..tai voisin miehenkin,mut päädyin koiraan sitten kuitenkin:D...vaikka tosi rakas tuo on mulle, ei millään sydän hentois pois antaa,äskenkin sa lenkillä itkeä... vaikee tilanne,mut niin on miehellekin,turpa aivan turvonnu ja silmät tulvii pahemmin ku joki tulvaikana:D ei sais nauraa mut en tiiä mitä teen on tosi vaikee tilanne:/ niin pakko kai luopua ja joku kyseli että voiko osamaksulla ostaa koiran hinta 800e niin mietin että miten se käytäntö toimii koiran kans vai odotanko vaan että joku ostaa koko hinnalla kerralla?
 
mdgnkdg
[QUOTE="mietaasvain";25897305]Niinkuin äsken jo totesin - olen ostanut kaksi koiraani osamaksulla. Aina ei ole varaa laittaa n. 1000e rotukoiraan heti, joten olen osamaksua ehdottanut ja on käynyt. Meillä syö koirat mitä parhaimpaa koiranruokaa, joka maksaa kuukaudessa paljon - eikä ole ikinä jääneet ruuatta! Naurettavaa kuinka voitte arvioida osamaksulla ostavia noin. JA! Ikinä ei ole koirat ilman eläinlääkäriapuakaan ollut, jos on aihetta siihen. + koulutuksen, rokotukset ym. Minulla pienituloisella ei ainakaan heti ollut rahaa![/QUOTE]

Miten sä oot eläinlääkärit maksanut jos et oo pystynyt maksamaan 1000 e kerralla? Ei millään pahalla, ihmettelen vaan. Ei meillä päin ainakaan mitään eläinlääkäriltä saa osamaksulla tai velaksi. Ja en nyt tarkoita esim. 100 e laskua vaan jos vaikkapa jalka katkeaa koiralta ja laskut menee about 5000-10000 euroon (kuten meillä kävi).
 
kasvattajamafiaa
No mulla kyllä tulee mieleen, että jos ei koiraa pysty ostamaan kertamaksulla, niin miten on varaa esim. eläinlääkärikuluihin? En myisi osamaksulla (tosin en myisi/ostaisi kallista rotukoiraa muutenkaan).
No mä en pysty ostamaan koiraa muuten kuin osiksella. Tai pystyn jos säästän sitä varten tyyliin sen 2 vuotta. Ja niin pitkään en koirasta haaveile.

Oma koira leikattiin vähän aikaa sitten, maksoin mielelläni sen 1000€ että kaveri saa mahdollisuuden. Se raha tuli mun hätävararahastosta ja niin oli ok. Mutta en mä sillä rahastolla koiraa osta jonka voi myös ostaa suunnitellusti osissa.

Mä en ymmärrä että koirien hintoja perustellaan sillä että ei sulla sitten voi olla varaa sitä hoitakaan. Just, eli autojen hintaa voi nostaa vaikka pilviin koska jos sulla ei ole varaa ostaa autoa niin ei sulla ole varaa sillä ajaakaan.

Pääsääntöisesti koira ei ole mikään hirmu investointi kuukaudessa. Yksi omistani syö kallista ruokaa ja se maksaa sen 110€ säkki/kuukausi ja siinä se. Harrastusmaksut taas on jokaisen oma valinta paljonko niihin uhraa ja missä asti kiertelee mutta ei nekäään tonneja ole. Eläinlääkärillä ei tosiaan tarvitse laukata joka kuukausi mutta tokihan aina sattuu ja tapahtuu. Mutta kohtuudella.
 
[QUOTE="hmmm";25897307]Mun uusi mies on niin pahasti allerginen,että ei saa silmiä auki :/ ja siis on yritty ollan tuon allergian kans tai mies on yrittäny jo yli puolivuotta mut ei auta mitään:( ja en miestä voi ulos heivata joten koiran on pakko..tai voisin miehenkin,mut päädyin koiraan sitten kuitenkin:D...vaikka tosi rakas tuo on mulle, ei millään sydän hentois pois antaa,äskenkin sa lenkillä itkeä... vaikee tilanne,mut niin on miehellekin,turpa aivan turvonnu ja silmät tulvii pahemmin ku joki tulvaikana:D ei sais nauraa mut en tiiä mitä teen on tosi vaikee tilanne:/ niin pakko kai luopua ja joku kyseli että voiko osamaksulla ostaa koiran hinta 800e niin mietin että miten se käytäntö toimii koiran kans vai odotanko vaan että joku ostaa koko hinnalla kerralla?[/QUOTE]

toivottavasti vitsi? :O annat siis myyt koiran koska uus mies on allerginen.. pyh
hmm

monta rumaa satua tämmösistä... tulet katkeraksi ku jouvut luopuun miehen takia koirasta...
 
La Paset
[QUOTE="hmmm";25897187]Kun meillä 2 vuotias koira on myynnissä ja joku haluaisi ostaa osamaksulla,niin kannattaako vai miten sopimusten teko? rekkareita ei varmaan kannata heti antaa vaan vasta sit kun koira maksettu kokonaan??[/QUOTE]

En voi ymmärtää, miksi ostetaan koira, jos varallisuus on tuota luokkaa. Ostetaanko koiran ruuatkin velaksi kaupasta? Jääkaapin oston ymmärtäisin osamaksukaupalla, koska se on tarpeellinen.
 
mdgnkdg
No mä en pysty ostamaan koiraa muuten kuin osiksella. Tai pystyn jos säästän sitä varten tyyliin sen 2 vuotta. Ja niin pitkään en koirasta haaveile.

Oma koira leikattiin vähän aikaa sitten, maksoin mielelläni sen 1000€ että kaveri saa mahdollisuuden. Se raha tuli mun hätävararahastosta ja niin oli ok. Mutta en mä sillä rahastolla koiraa osta jonka voi myös ostaa suunnitellusti osissa.

Mä en ymmärrä että koirien hintoja perustellaan sillä että ei sulla sitten voi olla varaa sitä hoitakaan. Just, eli autojen hintaa voi nostaa vaikka pilviin koska jos sulla ei ole varaa ostaa autoa niin ei sulla ole varaa sillä ajaakaan.

Pääsääntöisesti koira ei ole mikään hirmu investointi kuukaudessa. Yksi omistani syö kallista ruokaa ja se maksaa sen 110€ säkki/kuukausi ja siinä se. Harrastusmaksut taas on jokaisen oma valinta paljonko niihin uhraa ja missä asti kiertelee mutta ei nekäään tonneja ole. Eläinlääkärillä ei tosiaan tarvitse laukata joka kuukausi mutta tokihan aina sattuu ja tapahtuu. Mutta kohtuudella.
Mä en ainakaan perustellut hintoja millään, kirjoitin että mä en edes ostaisi tai myisi kallista rotukoiraa ollenkaan. Koirani ovat aina olleet joko löytöeläintalosta tai joltakulta joka on joutunut koiran pois antamaan - ja kaikki sekarotuisia. En edes ymmärrä tota rotukoirabisnestä, suoraan sanottuna.

Silti en vaan ymmärrä, miten voisi maksaa lääkärikulut jos ei pysty maksamaan about tonnia kerralla. Lääkäri voi tulla paljon kalliimmaksikin ja siihen ei voi itse vaikuttaa, sairastuuko koira tai loukkaantuuko onnettmuudessa (tietysti vakuutuksella voi varautua).
 
"mietaas"
Miten sä oot eläinlääkärit maksanut jos et oo pystynyt maksamaan 1000 e kerralla? Ei millään pahalla, ihmettelen vaan. Ei meillä päin ainakaan mitään eläinlääkäriltä saa osamaksulla tai velaksi. Ja en nyt tarkoita esim. 100 e laskua vaan jos vaikkapa jalka katkeaa koiralta ja laskut menee about 5000-10000 euroon (kuten meillä kävi).
Hyvin olen pystynyt, isoin summa joka on tullut kerralla on taitanut olla 300-400 euroa. Eihän kukaan voi elää niin, että okei, pidetään nyt takataskussa 10 000e jos Tessulta nyt menee koipelo, kyllä ne rahat siit vaiheessa jostain saa. Kumpi on sun mielestä parempi, koiralle hyvä elämä, vai myyjälle heti nyt rahat käteen? Joo, tiedän ihmisiä jotka ovat ostaneet päälle tonnin koiran kerralla, ei käytä lääkärissä, syöttää kaupan P*skaruokaa eikä meinaa ulos päästä. Ymmärrän kyllä, että pelottaa aina et entä jos ei maksa, mut kyl toiki asenne v*tuttaa, tyylillä et olen huono koiran omistaja kun ei ole tonnia tosta noin vaa. :)
 
"mievaaataaas"
[QUOTE="mietaas";25897415]Hyvin olen pystynyt, isoin summa joka on tullut kerralla on taitanut olla 300-400 euroa. Eihän kukaan voi elää niin, että okei, pidetään nyt takataskussa 10 000e jos Tessulta nyt menee koipelo, kyllä ne rahat siit vaiheessa jostain saa. Kumpi on sun mielestä parempi, koiralle hyvä elämä, vai myyjälle heti nyt rahat käteen? Joo, tiedän ihmisiä jotka ovat ostaneet päälle tonnin koiran kerralla, ei käytä lääkärissä, syöttää kaupan P*skaruokaa eikä meinaa ulos päästä. Ymmärrän kyllä, että pelottaa aina et entä jos ei maksa, mut kyl toiki asenne v*tuttaa, tyylillä et olen huono koiran omistaja kun ei ole tonnia tosta noin vaa. :)[/QUOTE]


Ja lisään vielä, hyvin uteliaille ihmisille.

Yhden koiran elättäminen on kuukaudessa n 100e luokkaa, eli yht. n. 200e
Koiramme käy näyttelyissä, yksi ilmo n. 30e
Molemmilla on kaikista kattavimmat vakuutukset n. 160e vuosi/koira yht. 320e !

+

Tietenkin lääkärit yms.
JA MULLA EI OLE VARAA? menkää jo itseenne =)
 
"vieras"
Miksi kummassa täällä paasataan ettei koiraan ole yhtäkkiä varaa laittaa esim. 1000 euroa!?!! Mun mielestäni koiran ei pitäisi olla niin heräteostos, etteikö ostosummaan olisi varauduttu. Ennemmin vaikka sitten säästetään se 2 vuotta ja samalla otetaan asioista selvää ja sitten ostetaa se koira kerralla omaksi. Tai painutaan vaikka pankkiin ja maksetaan sinne sitä osamaksua kuukausittain. Mutta joillakin on kai vaan tyyli että kaikki pitää saada heti ja nyt.
 
kasvattajamafiaa
[QUOTE="vieras";25897492]Miksi kummassa täällä paasataan ettei koiraan ole yhtäkkiä varaa laittaa esim. 1000 euroa!?!! Mun mielestäni koiran ei pitäisi olla niin heräteostos, etteikö ostosummaan olisi varauduttu. Ennemmin vaikka sitten säästetään se 2 vuotta ja samalla otetaan asioista selvää ja sitten ostetaa se koira kerralla omaksi. Tai painutaan vaikka pankkiin ja maksetaan sinne sitä osamaksua kuukausittain. Mutta joillakin on kai vaan tyyli että kaikki pitää saada heti ja nyt.[/QUOTE]

Usko tai älä, joskus ne koirat on niitä heräteostoja ;) ja ihan kehtaan sen myöntää. Olin esimerkiksi ihastellut erästä koiraa kehässä pitkään mutta en ollut sen enempää harkinnut ostavani koiraa. No kas, eipä mennyt kauaa ku narttu sai pennut juuri tälle koiralle. No, ei siinä auttanut kuin ostaa.
Ja just sillä osamaksulla. Ja olen mä nyt sen tossa 4 vuotta hoitanut, ruokkinut, käyttänyt lääkärissä.
 
huhhuijaaa
[QUOTE="vieras";25897492]Miksi kummassa täällä paasataan ettei koiraan ole yhtäkkiä varaa laittaa esim. 1000 euroa!?!! Mun mielestäni koiran ei pitäisi olla niin heräteostos, etteikö ostosummaan olisi varauduttu. Ennemmin vaikka sitten säästetään se 2 vuotta ja samalla otetaan asioista selvää ja sitten ostetaa se koira kerralla omaksi. Tai painutaan vaikka pankkiin ja maksetaan sinne sitä osamaksua kuukausittain. Mutta joillakin on kai vaan tyyli että kaikki pitää saada heti ja nyt.[/QUOTE]

Herää kysymys - minkä ihmeen takia auto on saatava nyt ja heti? Pankista lainaahan siitä haetaa ja kuukausittain maksetaan takaisin, ihan yhtalailla sekin on "osamaksu". Koira on perheenjäsen, ja pääasia että kaikki on sillä kunnossa.
 
"..."
toivottavasti vitsi? :O annat siis myyt koiran koska uus mies on allerginen.. pyh
hmm

monta rumaa satua tämmösistä... tulet katkeraksi ku jouvut luopuun miehen takia koirasta...
no oon ollut miehen kans jo melkein vuoden. 8kk sitten muutti mun luo ja ollaan yritty ties mitä mutta ei auta koira saa lähtiä...pitäskö mun sitte miehestä luopua sen takia että se on koiralle allerginen:O??
 
mitähänvielä
Ei voi muuta sanoa, kuin että kyllä te palstalaiset oletteki sit fiksuja ja kaikkeen on rahaa :)
Yhtälailla voit säästää 10vuotta et saat perheelles farmariauton, mut tuskin odotat sinne 10v päähän. Koirissa se kannattaa kattoa kasvattajaa, ottaa koirasta selvää, suku ym. jos vaan sattuu sopiva pentu tulee vastaa ja sit ei oo heti varaa maksaa, niin osamaksu on vaihtoehto, ne jotka ei siitä tykkää, ei sillä myy. Lopettakaa nyt jo se vinkuminen :)
 
"mmm"
ostin miäkin koiran osamaksulla ja hyvin on hoidettu,oikeestaan 2 koiraa. ja joka kerta on ollut varaa käyttää elänlääkärillä ja ostan jopa kaikki ruoat ym eläinkaupasta kalliita ovat,koirat vielä vehnäallergisia...
 
Blue
Herää kysymys - minkä ihmeen takia auto on saatava nyt ja heti? Pankista lainaahan siitä haetaa ja kuukausittain maksetaan takaisin, ihan yhtalailla sekin on "osamaksu". Koira on perheenjäsen, ja pääasia että kaikki on sillä kunnossa.
Niin, ja ne auton korjaukset ja huollotkin tulevat kalliiksi. Ja kukaan ei niistä paasaa täällä vaan se on ihan normaalia...

Käsittämätöntä nenänvartta pitkin katsomista sanon mä.
 
[QUOTE="...";25897574]no oon ollut miehen kans jo melkein vuoden. 8kk sitten muutti mun luo ja ollaan yritty ties mitä mutta ei auta koira saa lähtiä...pitäskö mun sitte miehestä luopua sen takia että se on koiralle allerginen:O??[/QUOTE]

koirat on elämän tapa.... mutta kukun tyylillään. en luopus koirasta miehen takia. en.

eri ois jos lapset tulis allergiseksi sitte lupusin mutta miehen takia en luopus. varsinki, koira oli ensin... eläin otetaan sen loppu iäksi, ei hetkeksi ja siksi aikaa ku se sopii kuvioihin.
 
Blue
Ja mä aiheutan vielä enemmän paheksuntaa.

Mä olen ostanut kaikki koirani hetken mielijohteesta. :)

Yksi niistä kuoli aivokasvaimeen 10v. ikäisenä. Toinen tuolla häkissään nukkuu vielä 13,5v:nä, kolmas nukkuu jaloissa 1,5v:nä ja neljäs nukkuu sylissä kerällä 5kk:na.
 

Yhteistyössä