"hmmm"
Kun meillä 2 vuotias koira on myynnissä ja joku haluaisi ostaa osamaksulla,niin kannattaako vai miten sopimusten teko? rekkareita ei varmaan kannata heti antaa vaan vasta sit kun koira maksettu kokonaan??
Mun uusi mies on niin pahasti allerginen,että ei saa silmiä auki :/ ja siis on yritty ollan tuon allergian kans tai mies on yrittäny jo yli puolivuotta mut ei auta mitään ja en miestä voi ulos heivata joten koiran on pakko..tai voisin miehenkin,mut päädyin koiraan sitten kuitenkin...vaikka tosi rakas tuo on mulle, ei millään sydän hentois pois antaa,äskenkin sa lenkillä itkeä... vaikee tilanne,mut niin on miehellekin,turpa aivan turvonnu ja silmät tulvii pahemmin ku joki tulvaikana ei sais nauraa mut en tiiä mitä teen on tosi vaikee tilanne:/ niin pakko kai luopua ja joku kyseli että voiko osamaksulla ostaa koiran hinta 800e niin mietin että miten se käytäntö toimii koiran kans vai odotanko vaan että joku ostaa koko hinnalla kerralla?sitte ku koira on maksettu kokonaan.
miksi luovutta koirasta?
No mä en pysty ostamaan koiraa muuten kuin osiksella. Tai pystyn jos säästän sitä varten tyyliin sen 2 vuotta. Ja niin pitkään en koirasta haaveile.No mulla kyllä tulee mieleen, että jos ei koiraa pysty ostamaan kertamaksulla, niin miten on varaa esim. eläinlääkärikuluihin? En myisi osamaksulla (tosin en myisi/ostaisi kallista rotukoiraa muutenkaan).
Mä en ainakaan perustellut hintoja millään, kirjoitin että mä en edes ostaisi tai myisi kallista rotukoiraa ollenkaan. Koirani ovat aina olleet joko löytöeläintalosta tai joltakulta joka on joutunut koiran pois antamaan - ja kaikki sekarotuisia. En edes ymmärrä tota rotukoirabisnestä, suoraan sanottuna.No mä en pysty ostamaan koiraa muuten kuin osiksella. Tai pystyn jos säästän sitä varten tyyliin sen 2 vuotta. Ja niin pitkään en koirasta haaveile.
Oma koira leikattiin vähän aikaa sitten, maksoin mielelläni sen 1000 että kaveri saa mahdollisuuden. Se raha tuli mun hätävararahastosta ja niin oli ok. Mutta en mä sillä rahastolla koiraa osta jonka voi myös ostaa suunnitellusti osissa.
Mä en ymmärrä että koirien hintoja perustellaan sillä että ei sulla sitten voi olla varaa sitä hoitakaan. Just, eli autojen hintaa voi nostaa vaikka pilviin koska jos sulla ei ole varaa ostaa autoa niin ei sulla ole varaa sillä ajaakaan.
Pääsääntöisesti koira ei ole mikään hirmu investointi kuukaudessa. Yksi omistani syö kallista ruokaa ja se maksaa sen 110 säkki/kuukausi ja siinä se. Harrastusmaksut taas on jokaisen oma valinta paljonko niihin uhraa ja missä asti kiertelee mutta ei nekäään tonneja ole. Eläinlääkärillä ei tosiaan tarvitse laukata joka kuukausi mutta tokihan aina sattuu ja tapahtuu. Mutta kohtuudella.
Hyvin olen pystynyt, isoin summa joka on tullut kerralla on taitanut olla 300-400 euroa. Eihän kukaan voi elää niin, että okei, pidetään nyt takataskussa 10 000e jos Tessulta nyt menee koipelo, kyllä ne rahat siit vaiheessa jostain saa. Kumpi on sun mielestä parempi, koiralle hyvä elämä, vai myyjälle heti nyt rahat käteen? Joo, tiedän ihmisiä jotka ovat ostaneet päälle tonnin koiran kerralla, ei käytä lääkärissä, syöttää kaupan P*skaruokaa eikä meinaa ulos päästä. Ymmärrän kyllä, että pelottaa aina et entä jos ei maksa, mut kyl toiki asenne v*tuttaa, tyylillä et olen huono koiran omistaja kun ei ole tonnia tosta noin vaa.Miten sä oot eläinlääkärit maksanut jos et oo pystynyt maksamaan 1000 e kerralla? Ei millään pahalla, ihmettelen vaan. Ei meillä päin ainakaan mitään eläinlääkäriltä saa osamaksulla tai velaksi. Ja en nyt tarkoita esim. 100 e laskua vaan jos vaikkapa jalka katkeaa koiralta ja laskut menee about 5000-10000 euroon (kuten meillä kävi).
no oon ollut miehen kans jo melkein vuoden. 8kk sitten muutti mun luo ja ollaan yritty ties mitä mutta ei auta koira saa lähtiä...pitäskö mun sitte miehestä luopua sen takia että se on koiralle allerginen:O??toivottavasti vitsi? :O annat siis myyt koiran koska uus mies on allerginen.. pyh
hmm
monta rumaa satua tämmösistä... tulet katkeraksi ku jouvut luopuun miehen takia koirasta...
Niin, ja ne auton korjaukset ja huollotkin tulevat kalliiksi. Ja kukaan ei niistä paasaa täällä vaan se on ihan normaalia...Herää kysymys - minkä ihmeen takia auto on saatava nyt ja heti? Pankista lainaahan siitä haetaa ja kuukausittain maksetaan takaisin, ihan yhtalailla sekin on "osamaksu". Koira on perheenjäsen, ja pääasia että kaikki on sillä kunnossa.