Hei, mites menee koiran myymisen kans??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjelppiä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjelppiä?

Vieras
Siis meillä on koira, jonka omistaja olen minä. mulla on paperit ja koiran rekkarit siitä. Mutta nyt on tilanne sellainen että en pysty pitämään enään koiraa. Mutta kasvattajalla on astutuspoikeus,eikä se ole vielä käyttänyt sitä. niin miten tuon myymisen laita sitten on?

Meidän kahden koiran sopimuksissa lukee että kasvattajalla etuosto oikeus jos luovun koirasta. (toinen näistä koirista jo tosin kuollut ja toinenkin jo eläkeiässä)

joo laitoin nyt viestiä sille,mut se vaan raivoaa ja huutaa kuinka huono koiran omistaja olen yms...:( vaikka kyse ei ole siitä.

Oletko sä saanut alennusta koirasta tuon astutusoikeuden takia?

Jos kasvattajan asenne on tuo niin todennäköisesti myisin koiran vaan pois enkä vastais mahdollisiin kasvattajan yhteydenottoihin enää mitenkään. Siinäpä sais, vituttaa ihmiset jotka ei osaa hoitaa asioita normaalisti vaan huutaa ja raivoaa.

[QUOTE="vieras";25893435]Meidän kahden koiran sopimuksissa lukee että kasvattajalla etuosto oikeus jos luovun koirasta. (toinen näistä koirista jo tosin kuollut ja toinenkin jo eläkeiässä)[/QUOTE]

Monissa sopimuksissa tosiaan lukee tuo etuosto-oikeus mutta ei sillä mitään merkitystä ole. Koiran kauppaa verrataan tavaran kauppaan eikä millään etuosto-oikeuden kirjauksilla ole mitään lainvoimaa, varsinkaan jos koirasta on maksettu täysi hinta.

• Tykkää
Reactions: chef
Eihän noissa tilanteissa makseta täyttä hintaa koirasta, en ole ainakaan koskaan kuullut niin olevan.. Minkä ikäinen koira on? Jos ei ihan nuori, niin itse varmaan antaisin koiran jollekkin joka myös sitoutuu tuohon kasvattajan astutusoikeuteen..

Monissa sopimuksissa tosiaan lukee tuo etuosto-oikeus mutta ei sillä mitään merkitystä ole. Koiran kauppaa verrataan tavaran kauppaan eikä millään etuosto-oikeuden kirjauksilla ole mitään lainvoimaa, varsinkaan jos koirasta on maksettu täysi hinta.

Totta. Meillä myls toisen koiran sopimuksessa oli pennutus oikeus, joka jäi käyttämättä kyllä kun koira sairastu. Mutta koira oli kasvattajan kanssa yhteisomistuksessa

[QUOTE="Mie";25893473]Mut kyllä se astutusoikeus vaan edelleen sillä kasvilla on.[/QUOTE]

En oo väittänytkään etteikö olisi kun vastasin ihan eri ihmisen viestiinkin.

Mutta jos kasvattaja ei osaa kommunikoida asiallisesti vaan huutaa ja rähjää luurissa vastaamatta kysymyksiin asiasta ja ap:n on koirasta luovuttava niin paha tehdä mitään. Ap:na myisin koiran eteenpäin ja uudelle omistajalle kertoisin astutusoikeudesta, saisivat hoitaa asiaa keskenään miten parhaaksi näkevät. Kenenkään ei tarvii sietää epäasiallista käytöstä ja haukkumista oli sit papereihin kirjattu vaikka mitä oikeuksia.

No joo ,sain sovittua niin että jos myydän koiran niin maksan sille kasvattajalle 500e ja siis sen minkä sain alennusta. sit ei oo enää astutusoikeutta. taidan tehdä muutenkin niin,ensi viikolla kun tulee rahaa niin maksan sen hikisen 500e sille enkä halua kuullakaan enään siitä kasvattajsta mitään. oon kuulemma vitun ääliö joka ei tajua koirista ja eläimistä mitään ja ei osaa huolehtia ja lapsellinen olen. no säästän nuo viestit kun laitoin nyt sille viestin että ykskään haukkuma kun vielä tuee niin otan poliisiin yhteyden:) ei oo kuulunu mitään nyt. aiko kuulemma tulla hakemaan pois koiran ja menetän sen 900 e minkä maksoin:O siis tässä puolituntia sitte tuli sellanen viesti:O

minkä rotuinen koira kyseessä? Ollaan etsitty toista koiraa?

onko tämä ongelmakoira, vai miksi kasvattaja noin vihainen?

En maksaisi kyllä enää mitään tuollaiselle.

Maksat kasvattajalle vain ja ainoastaan sen rahan, jonka sait alennuksen muodossa. Jos omistat koiran virallisesti, ei kasvattaja voi asialle yhtään mitään. MInä en maksaisi mitään, myisin vain koiran eteenpäin.

• Tykkää
Reactions: as if
no en kuitenkaan viitsi olla niin ilkeä että myisin koiran enkä ilmottas mitään... siis jos toinen pyytää sitä maksua minkä alennuksena sain niin kaivan ne vaikka mistä perseestä:D ne rahat. ei oo ongelma koira todellakaan ,just laitoin ilmoituksen keltaseen pörssiin ja tori.fi. me ei vaan pytytä pitämään koiraa,jos joku oikeasti on kiinnostunut ostamaan koiran niin kerron sitten sähköpostitse tai nokatusten miksi luovutaan yms. todella ihana enkkupoika on:D osaa jo tehdä ulos tarpeet,joskus sisälle saattaa tehä pissat yöllä,mut on pentuaitauksessa. ja ei hauku yms ja meillä on kolme lasta tässä. ja niin edelleen:)

äkkiä yhteys poliisille! ei tod voi tulla koiraa tosta noin vain pois hakemaan varsinkin kun olet siitä sen 900e maksanut! voi vehka mikä "kasvattaja"

No kuulemma se on silti jotaki sille koiralle kun sillä se astutusoikeus:O mulla vaan on omistaja paperit ja rekkarit jo:D sitäpaitsi se meinas jo kesällä sillä astuttaa? voiko 6-8kk ikäsellä uroksella astuttaa jo pennutusmielessä??

No kuulemma se on silti jotaki sille koiralle kun sillä se astutusoikeus:O mulla vaan on omistaja paperit ja rekkarit jo:D sitäpaitsi se meinas jo kesällä sillä astuttaa? voiko 6-8kk ikäsellä uroksella astuttaa jo pennutusmielessä??
sen ikänen kyllä pystyy jo astumaan mutta en todellakaan suosittelis mitään "junnu" astutuksia tekemään siis eikös melkeen joka koiralla/rodulla ole pakollisia tai ainakin suositeltavia lonkka kuvaukset ja sydän testit jne.. voi rumasana sentäs kyl pistää nyt kiukuttamaan:mad: vastuutonta toimintaa!.

Kyllä minuakin kiinnostaisi tietää miksi noin nuoresta koirasta pitää luopua, jos sen on harkinnan kanssa ottanut, mutta ei se silti oikeuta kasvattajaa räyhäämään ja vittuilemaan, vaikka sitä kuinka suututtaisi. Aivan hullua käytöstä.

Hnekilökohtaiset syyt,mitä en missään 2+ palstalle lähde laukomaan... Juu,en todellakaan kuin pakosta joudu luopumaan koirasta ja kun kovalla työllä tienasin senkin 900e mitä olen jo koirasta maksanut:( Nyt on vaan pakko tilanne:( Ja se ei kuulu kuin ostajalle ja mulle.. vtuttaa kuitenkin luopua kun on ite kouluttanut ja hoitanut 7viikkoisesta asti ja kiintynyt niin lujasti,mutta joskus tulee sellainen tilanne että muuta mahdollisuutta ei ole:(

Yhteistyössä