RUOKAHAASTE Vol.24

Keittiönoita
RASPUTININ RAKKAUSPLÄJÄYS

(2 annosta)

2 pientä etikkapunajuurta
3 rkl tuorejuustoa
3 rkl smetanaa
3 rkl majoneesia
1 rkl silputtua makeaa sipulia
2 rkl silputtua tuoretta ruohosipulia
pieni suolakurkku
juoksevaa hunajaa

Kuutioi toinen etikkapunajuuri ja laita punajuurisilppu shottilasien pohjalle.

Soseuta toinen punajuuri sauvasekoittimella. Lisää smetana ja tuorejuusto ja sekoita tasaiseksi. Annostele seos shottilaseihin punajuurisilpun päälle.

Puolita suolakurkku ja leikkaa siitä 2 viipaletta. Kuutioi loppu suolakurkusta. Sekoita majoneesi, suolakurkkukuutiot, sipulisilppu ja ruohosipulisilppu keskenään ja annostele shottilaseihin punajuurisoseen päälle. Lorauta tilkka hunajaa pinnalle ja koristele suolakurkkuviipaleilla.

• Tykkää
Reactions: ticotico
Kaurapuuro mansikkakiisselin kanssa :D

Sulata pakastemansikat kohmeisiksi ja tee niistä survos esim sauvasekoittimella. Keitä kiisseli perunajauhoista ja vedestä. Kaada mansikkasurvos kiisselin sekaan ja mausta sokerilla.

Keitä kaurapuuro.

Sekoita puuro ja kiisseli keskenään.

• Tykkää
Reactions: ticotico
"höh"
Mun mielestä on tosi ilkeetä syyttää scarlettia siitä, että tuli kinaa. Onko scarletin syy että se voitti ja se jätkä hävis? :D Jos jollain typeryksellä menee maku tästä haasteesta sen takia, ni oikeestaanhan se on vaan hyvä, ei tartte katella sellasia täällä. Mä oon joka viikko seurannu tätä haastetta ja käyny äänestään, pieni on elämä mullaki ku sunnuntain äänestys on rutiini jo :D Ja taatusti äänestän nytki, saatan jopa joskus osallistua iteki jos jaksan.

Mansikkainen rahka-tuorejuustokakku. Ohjeen laitan myöhemmin.

Uploaded with ImageShack.us

Pohja:
n. 1 paketti Minttu Dominoja (iso paketti)
100g voita

Täyte:
2,5dl Flora vispiä
500g maitorahkaa
200g maustamatonta tuorejuustoa
n.10 mansikkaa
sokeria maun mukaan
6 liivatelehteä+vettä pari ruokalusikallista

Laita irtopohjavuoan reunoille leivin- tai voipaperia. Murskaa keksit ja lisää sekaan sulatettu voi. Painele sekoitus vuoan pohjalle tasaiseksi.

Vatkaa flora vispi vaahdoksi. Lisää sekaan sulatetut mansikat (itte siis käytin pakastemansikoota) ja vatkaa. Mansikat murskaantuu vaahdon sekaan. Lisää sekaan maitorahka ja tuorejuusto ja vatkaa. Mausta sokerilla oman maun mukaan. Liota liivatelehtiä kylmässä vedessä n. 5min. Lämmitä vesi kattilassa. Purista liivatelehdistä ylimääräinen vesi pois ja laita kiehuvaan veteen. Liivatelehtien sulettua lisää vesi täytteeseen ja vatkaa samalla täytettä, että liivate leviää tasaisesti. Kaada täyte vuokaan pohjan päälle ja anna hyytyä seuraavaan päivään.

Kun täyte on hyytynyt, niin poista vuoan reuna ja leivin/voipaperi varovasti. Koristele päällinen mieluisilla koristeilla.

Viimeksi muokattu:
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25893046:
Mäki tuun mukaan vanhalla kakkukuvalla.

Täytteessä mustikkaa, vadelmaa, kermaa ja mascarponea. Pohjana ihan perus vetopohja. Päällä sokerimassasta muumit ja päällinen, reunoilla kermat.

[/URL][/IMG]
Tämä on aivan ihana kuva!!! Mä kun olen surkea leipuri, niin olisi kiva saada myös käytetyn sokerimassan ohje. Siis jos olet sokerimassan tehnyt itse.

rietas
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25893046:
Mäki tuun mukaan vanhalla kakkukuvalla.

Täytteessä mustikkaa, vadelmaa, kermaa ja mascarponea. Pohjana ihan perus vetopohja. Päällä sokerimassasta muumit ja päällinen, reunoilla kermat.

[/URL][/IMG]
On kyllä kaunis kakku :) Ja nätit kermat reunoilla (joo vähän mua jo alkaa kyllästyttää ne kokonaan kaulituin päällisin kuorrutetut kakut...)

Scarlett harmaana
Ja ketut tuo kuvakulma on just paras. Jos ottaa sivusta niin ei näy tuo päälliosa kunnolla ja se on mun mielestä tärkein koristelun takia.

Eikä tämä mun tietääkseni ole valokuvaushaaste. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25893336:
Tämä on aivan ihana kuva!!! Mä kun olen surkea leipuri, niin olisi kiva saada myös käytetyn sokerimassan ohje. Siis jos olet sokerimassan tehnyt itse.

Kiitos :) Tuo on valmista massaa. Sokerimassaa en oo tehnyt ite, mutta vaahtokarkkimassaa kyllä. Se on paremman makusta kun sokerimassa tai marsipaani.

Vaahtokarkkimassaan en sen kummempaa ohjetta käytä. Iso lasikulho öljytään kevysti, laitetaan vaahtokarkkeja (reilusti.) ja sulatellaan mikrossa, kunnes on juoksevaa. Sekotellaan usein sulatuksen aikana. Kun on sulaa, sähkövatkaimella joukkoon sopiva määrä tomusokeria ja mahdollisesti väriainetta. Sen jälkeen syvälle lautaselle kelmua ja massa kelmun päälle. Peitellään kelmulla hyvin, ja yön yli jääkaappiin. Helppoa :)

On kyllä kaunis kakku :) Ja nätit kermat reunoilla (joo vähän mua jo alkaa kyllästyttää ne kokonaan kaulituin päällisin kuorrutetut kakut...)
Nii mäki oon kyllästynyt. Ja multa tilataan kakkuja usein, ja useimmiten just lapsille. Teen aina mielummin kermat ainakin reunoille, kun tylsät massat. Ja tosiaan, kun ne on vielä pahan makusiakin... :/

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25895931:
Kiitos :) Tuo on valmista massaa. Sokerimassaa en oo tehnyt ite, mutta vaahtokarkkimassaa kyllä. Se on paremman makusta kun sokerimassa tai marsipaani.

Vaahtokarkkimassaan en sen kummempaa ohjetta käytä. Iso lasikulho öljytään kevysti, laitetaan vaahtokarkkeja (reilusti.) ja sulatellaan mikrossa, kunnes on juoksevaa. Sekotellaan usein sulatuksen aikana. Kun on sulaa, sähkövatkaimella joukkoon sopiva määrä tomusokeria ja mahdollisesti väriainetta. Sen jälkeen syvälle lautaselle kelmua ja massa kelmun päälle. Peitellään kelmulla hyvin, ja yön yli jääkaappiin. Helppoa :)
Kiitos vinkistä! Pitääkin joku kerta kokeilla.

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25895943:
Nii mäki oon kyllästynyt. Ja multa tilataan kakkuja usein, ja useimmiten just lapsille. Teen aina mielummin kermat ainakin reunoille, kun tylsät massat. Ja tosiaan, kun ne on vielä pahan makusiakin... :/
No älkää nyt viittikö...mä kun olen vasta löytänyt tieni massojen maailmaan :D

Tai siis tuon vaahtokarkkimassan, mikä kakkuni päällä on. Taidan taas tulla sen 5v muodista jälessä, kun muut on jo suunnilleen kyllästyneet siihen, mistä mä vasta innistun :)

[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";25895420]otappa ensi kerralla useampi kuva ja vertaa niitä, on niissä eroja.

Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]
Huoh. Joidenki sitte pitää nokkia joka asiasta. Edelleen tämä on RUOKAhaaste EI valokuvahaaste.

Jos mä itte kakun tehneenä tiän, että kaikkein parhaaten kakku tulee esille noin, niin se saa kelvata muille. Sivusta otettu kuva ei toiminu, mä TIEDÄN sen koska testasin asiaa. PISTE.

Nyt keskitytään itte aiheeseen eli ruokaan.

Keittiönoita
Huoh. Joidenki sitte pitää nokkia joka asiasta. Edelleen tämä on RUOKAhaaste EI valokuvahaaste.

Jos mä itte kakun tehneenä tiän, että kaikkein parhaaten kakku tulee esille noin, niin se saa kelvata muille. Sivusta otettu kuva ei toiminu, mä TIEDÄN sen koska testasin asiaa. PISTE.

Nyt keskitytään itte aiheeseen eli ruokaan.
Vaikka tämä onkin ruokahaaste, niin mun mielestäni valokuva vaikuttaa myös. Nimittäin tässä kisassahan ei toisen tekemää ruokaa pääse maistamaan, joten sen houkuttelevuus ja herkullisuus ilmenee ainoastaan kuvasta. Pääasia kuitenkin on, että on itse tyytyväinen valitsemaansa kuvaan. Siinä olet ihan oikeassa, että itse tietää parhaimman kuvakulman, koska itse on niitä eri kuvakulmia kokeillut.

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen

Osallistun pojan 2v kakun kanssa viime kesältä.. En vaan kerkiä mitään tekemään vaikka kuinka koittas :(

Mä koitan muistella mitä sisällä oli.

Sisus:
Banaania
mansikka/vadelmahilloa
Kerma-mascarpone sekoitus
persikkaa
persikkapilttiä

Valmispohjasta tehty (innostuin tekemään pohjat ite vasta vähän aikaa sitten :) )

Päälinen:
Vaaleanpunaista ja valkoista marsipaania
kermarahka sekotus
Karkkeja
suklaasydämiä
tölkkimandariineja :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä