Pakko ottaa pieni vippi!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Target"
Pyh. Tuskimpa olis asian ilmaissut noin "pakko ottaa vippi" jos olis joku pahemman luokan sössijä. Tekikö mieli vähän kääntää veistä haavassa nälvimällä? Miten olis empatia ja parempien neuvojen anto kuin, että heittää "Viimeisen kiven"? Hyvää päivän jatkoa täydelliseen ja aina toimivaan pikku paratiisiisi =).
 
Nflgöf
Mitä laskuja teille niin hirveästi tulee? Meille ei ainakaa tuu kun puhelin/nettilaskut, sähkölaskut

Ihan oma valinta on se, että mitä laskuja haluu että kotiin tulee.

Toimeentulotuella mennään joten mihinkään muihin laskuihin ei ole varaa, joten asiat hoidetaan niin ettei muita laskuja tule
 
"vieras ap"
[QUOTE="target";25886778]Joskus ne säsätötkin loppuu, joskus pankkitilillä on pyöreä nolla. Sellaistakin voi käydä. Ei naurata täälläkään. Ja kaikki jotka epäuskoisina ajattelevat, että elämä ei voi kohdella tuolla tavalla ketään ellei OLE ITSE SÖSSINYT asioitaan niin tukehtukaa pihveihinne =).[/QUOTE]

Näinpä.
 
[QUOTE="target";25886936]Oikeastaan never mind.. Maailma on pullollaan idiootteja ja kapeakatseisia ihmisiä, onneksi ei ole pakko jaksaa moisia =).[/QUOTE]

Nii ja se vipin ottaminen ei ole kapeakatseisuutta =)

Mut never mind.. Maailma on pullollaan idiootteja ja.. niin.
 
"vieras"
[QUOTE="Hellevi";25886806]Miksi luulette, että kaikilla on joku sukulainen tai ystävä jolta lainata rahaa?

Ap:n olisi siis parempi pitää lapset nälässä? Saisi sitten kiillottaa kruunuaan, että enpäs ottanut vippiä! Mitä väliä vaikka lapset onkin nälässä, mutta eipä ole vippiä otettuna! Nih!

Onko jotkut todellakin noin tyhmiä, että eivät tiedä Suomessa olevan todella pienituloisia ihmisiä. Elämä myös yllättää eikä rahaa yhtäkkiä tulekaa kuten pitäisi. Laskut kyllä aina löytää perille, siitä voi olla varma.

Kyllä taas huomaa, että täällä on kommentoimassa ihmisiä joiden ei ole koskaan tarvinnut laskea senttejä, että saa lapsille ruokaa. Itsellä ei niin väliä, mutta lapsille pitää olla aina ruokaa. Vaikka sitten pienellä vipillä ostettua kunhan vain on syömistä.[/QUOTE]

No sitten vaikka kysymään seurakunnalta, diakonilta, eu-avusta ruokaa. Dyykkaamaan. Kaverille kylään ruoka-aikaan. Etsimään paikallislehdestä tilaisuuksia, joissa ilmainen tarjoilu.
 
vieras ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Nflgöf;25886901:
Mitä laskuja teille niin hirveästi tulee? Meille ei ainakaa tuu kun puhelin/nettilaskut, sähkölaskut

Ihan oma valinta on se, että mitä laskuja haluu että kotiin tulee.

Toimeentulotuella mennään joten mihinkään muihin laskuihin ei ole varaa, joten asiat hoidetaan niin ettei muita laskuja tule

mm. öljylasku ja laina,nytkin rävätään osaa öljylaskusta:(
 
"mä"
Vaikea kuvitella tilannetta, jossa keneltäkään en saisi pariakaan euroa lainaksi. Ja pari päivää nyt syö vaikka kaurapuuroa jos niikseen tulee. En kyllä tiedä, mikä voisi olla sellainen tilanne, että päästäisin pakastimen ja kuivakaapit niin tyhjäksi etten niistä saisi loihdittua yhtään mitään pienellä lisukkeella (jonka saisin parilla eurolla ostettua).
 
Tuo sam
Mutta jos ei rahat riitä, niin kannattaako asua talossa jossa öljylämmitys?

Oikeasti ei kannata, koska silloin menee rahaa sellaiseen mihin ei välttämättä tarttis mennä. Miksi teillä on lainaa jos sitä ei ole varaa maksaa? Miksi ette muuta halvempaan asuntoon?
 
"mä"
vieras ap.
Eli joo oma talo vuodesta 2001 ja lainaa vielä paljon. Ei voi myydä ilman,että jäis lainaa harteille ainakin 20tonnia! Tää vaan totuus ja mä möisin heti,jos ei hukuttais tosiaan ylijäämä velkoihin. maksan 45,30e. vipin,kun saan rahaa ikään ei oo jääny maksamatta mitä oon muutaman kerran ottanu.
 
Eli joo oma talo vuodesta 2001 ja lainaa vielä paljon. Ei voi myydä ilman,että jäis lainaa harteille ainakin 20tonnia! Tää vaan totuus ja mä möisin heti,jos ei hukuttais tosiaan ylijäämä velkoihin. maksan 45,30e. vipin,kun saan rahaa ikään ei oo jääny maksamatta mitä oon muutaman kerran ottanu.
kuinka kauhean pitkä teillä on lainan takaisinmaksuaika jos se ei 11 vuodessa lyhene niin, että velkaa olisi vähemmän kuin myyntihinta?

tuntuu että olette ostaneet tulotasoonne nähden liian kalliin talon ja siirtäneet ongelman tulevaisuuteen hurjan pitkällä laina-ajalla
 
Viimeksi muokattu:
"äiti"
Eli joo oma talo vuodesta 2001 ja lainaa vielä paljon. Ei voi myydä ilman,että jäis lainaa harteille ainakin 20tonnia! Tää vaan totuus ja mä möisin heti,jos ei hukuttais tosiaan ylijäämä velkoihin. maksan 45,30e. vipin,kun saan rahaa ikään ei oo jääny maksamatta mitä oon muutaman kerran ottanu.
Paljonko sitä asuntolainaa on vielä maksamatta?
 
juupasenjuu
No aika ikävästi ihmiset suhtautuneet. Tietenkää ei kellekkään sitä toivos että joutuu ottaan vippiä missään tilanteessa, mutta eihän tää tilanne nyt mitenkään kamala oo. Eri asia sitten jos alkaa ottaan monen sadan euron vippejä vuokranmaksuihin ym.
Tuollainen 40€ on kyllä aika pieni ja siitä nyt tuski mitään pahaa seuraa kun ei ala sitä vippiä vipillä maksamaan jne jne jne. Ei se nyt aina vie sitä koko kättä.
 

Yhteistyössä