onko hopea kihla- ja vihkisormus epänormaali?? pitääkö sen olla kultaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jjj"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No itse teen omat päätökseni!! ja uskallan olla oma itseni.. mut mut, kyllä monesti ajattelen että mitähän ihmiset puhuu ja ajattelee. mutta se ei ole estee tekemisilleni..

Hankitte sellaiset sormukset mistä tykkäätte oli ne sitten hopeaa, keltakultaa, valkokultaa, punakultaa, titaania, kiveä, puuta, muovia, terästä, mustetta, pronssia jne. Miehen veljen vihkisormus on graniittia ja se on mielestäni hieno!

Alkuperäinen kirjoittaja älä..;25878191:
Hopeassa näkyy naarmut heti, ja on kamalan näköinen jo vuoden käytön jälkeen. Miettisit vielä!

Minulla on ollut hopeinen pyhä Birgitta kauan sormessani ilman naarmuja ja vammoja. Kaunis se on edelleen.

Siis oletko vaihtamassa kihla- ja vihkisormuksia, mitkä sinulla jo on? Silloin se on noloa. Mutta jos olet vasta noita sormuksia hankkimassa, voit hankkia ihan millaiset haluat, tosin tulevan puolisonkin mielipidettä on syytä kuunnella.

Niin itselläni on valkokultaiset ja isoäiti mm luuli hopeaksi...

Hopean ongelma on, että se sitten kanssa värjäytyy aika pian ja osa on (riippuu sekoitussuhteista) aika heikkoa tekoa. Ja jos mitään viitteitä on allergioihin (ne kun on yleemsä joka paikassa aina päällä) niin hopea kyllä monille aiheuttaa... Nikkelittömänä niitä kun harvoin löytyy...

Jos hopea miellyttää sinua, niin mikä jottei.
Ei ole olemassa mitään kaavaa, mitä materiaalia sormusten pitäisi olla.

Meillä miehellä oli kihlasormus hopeaa. Se kuitenkin vaihdettiin titaaniseen vihkisormukseen, koska titaani kestää hopeaa paremmin käytön ja kulutuksen.

Mulla on alkuperäinen kihlasormus hopeaa. Ja olisin teettänyt hopeisen vihkisormuksenkin, mutta rakastuin yhteen valkokultaiseen sormukseen joten se piti saada. Pari vuotta myöhemmin mies osti mulla toisenkin aivan ihanan valkokultaisen timanttisormuksen, joten käytän sitä nyt alkuperäisen kihlan tilalla.

Mutta mä saan näistä sormuksista ihmeellisen reaktion, ihan kuin nikkeliallergiaa. En tiedä onko syy valkokullassa, vaiko onko timanttien istutuksissa jotain bakteereja..mutta sormeeni nousee punainen syyhyävä ihottuma ja pikkuisia vesikelloja heti kun olen pitänyt sormuksia muutaman tunnin (en siis käytä niitä kotona lainkaan)..joten välillä pidän vain pelkkää hopeista kihlaani. Olen miettinyt istuttaisiko siihenkin timantteja, yhden jokaiselle muksulle.

Miehen sormus on titaania. Halusi myös mielummin hopean- kuin kullanvärisen ja kestävästä materiaalista jota ei tarvitse varoa.

Joo, valkokulta on huono allergikoille, koska siihen sekoitetaan sen väripinnan saamiseksi usein myös epäpuhtauksia (ts nikkeliä ym)... Yks korukauppias antoi vinkin, kun omista valkokultaisista tuli, että tiskiaineella pesee pari kertaa päivässä ne huolellisesti. Tosin joskus voi olla niin epäpuhtaita, että sitten ei auta mikään...

Njaa, mun kihlasormus on palladiumia ja vissiin kyl tuleva vihkisormuskin tulee oleen samaa ainetta. Jos joku pitää sitä nolona, niin voi sit hankkia itelleen ne kultaset niin ei tarvi mun sormuksia kattella.

[QUOTE="vieras";25878354]Oletko varma ettei ole ollut valkokultaisia? Mutta munkin mielestä on kyllä jokaisen oma asia millaisen sormuksen haluaa :)[/QUOTE]

Olen varma. Valta-osa on sanonutkin etteivät vois ostaa kultasta, joten ostivat hopeiset.

Nyt kyllä nimimerkki KIKI puhuu asiaa mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Hopeassa ei ole nikkeliä. Hopea aiheuttaa allergioita vähiten. Tiedän mistä puhun! Itselläni kihla ja vihkisormukset hopeaa osittain siitä syystä että olen nikkelille allerginen.

Valkokultaisissa saattaa olla nikkeliä. Minulla on aikoinaan ollut valkokultainen sormus ja aiheutti kutinaa ja vesikelloja. Poistin sormuksen ja ihottuma hävisi. Silloin sanoin asiasta myyjälle että valkokultaisissa saattaa olla nikkeliä niin väitti ettei ole. Kaikilla myyjilläkään ei ilmeisesti siitä ole tietoa. Tosin on myös valkokultaisia sormuksia joissa nikkeliä ei ole. Ja myyjien pitäisi se kyllä tietää.

Mun sormuksia monesti luullaan valkokultaisiksi vaikka ovat hopeaa. Hopea on pehmeä materiaali mutta kestää kuitenkin käytössä. Mulla pysynyt nyt hyvinä jo 4 vuotta. Valitsin hopean sormusteni materiaaliksi myös siitäkin syystä että kaikki muutkin koruni ovat hopeaa.

Silloin kun etsin itselleni sormuksia hopea ei ollut muodissa ja usein kysyessäni hopeisia vihkisormuksia myyjät katsoivat alta kulmien ettei heillä ole. Tässäkin ketjussa huomaa asenteen että kyllähän kihlasormusten kuuluu olla kallista materiaalia. Miksi? Jokaisen oma asia. Itse olen ollut todella tyytyväinen sormuksiin.

en nolosta tiedä mutta hopea on paljon pehmeempää materiaa kuin kulta, eli lommoontuu/naarmuuntuu helposti. mulla oli yks hopea sormus 2v tiiviisti käytössä, nykyään lepää korulippaan pohjalla kauhean näköisenä, harmi sinänsä kun oli silloin uutena kaunis ! vastaavasti kulta sormukset muuttuneet juuri mikskään vuosien aikana.

Yhteistyössä