Stressiä pukkaa töissä ! Mikäs auttaisi stressiin ?

Mikäs teillä auttaa stressiin tai kuinka puratte stressiä ?
Ajatuksia ?
Jotain muuta kuin hieronta ja seksi :D niistä saan nauttia muutenkin kuin stressin
purkuun ja hyvään oloon ja rentoutumiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Mä koitan toitottaa itelleni että työ on vaam työtä, ja että tää mun perhe-elämä on oikeasti se tärkein ja se mikä merkkaa eniten. Koitan kovasti olla ajattelematta työasioita kun sieltä poistun.

Tehdään jotain rentouttavaa perheen kesken. :)
 
Kaikista parasta on säännöllinen unirytmi. Nukkumaan klo 22 ja ylös klo 6. Parin viikon "kuurin" jälkeen olet kuin uusi ihminen.
Ehkä säännöllinen unirytmi on hyväksi, mutta miulle klo 22 nukkumaan meno on
liian aikaista, samoin herääminen klo 6 on liian aikaista.
Yleensä meen nukkumaan klo 23.30- 24.30 ja herään joskus 8 ja 8.30 välillä.
 
Mä koitan toitottaa itelleni että työ on vaam työtä, ja että tää mun perhe-elämä on oikeasti se tärkein ja se mikä merkkaa eniten. Koitan kovasti olla ajattelematta työasioita kun sieltä poistun.

Tehdään jotain rentouttavaa perheen kesken. :)
:) Niinhän se on, työ on vain työtä ja oma perhe- elämä tärkeintä.
Kyllä sitä yrittää olla ajattelematta kotona työasioita, mutta välillä niitä tulee ajateltua, varsinkin kun ei ole täysin terve ja tutkimuksia pukkaa ja työssä tulee
olemaan entistä kiireisempää, siinä tulee ajateltua ja stressattua miten jaksan työssä.
Onneksi on ihana mies joka auttaa unohtamaan huolet ja yhdessä katsellaan telkkaria, jutellaan ja höpistään ja mies hieroo ja hellii.
 
Harrastuksia, liikuntaa ja mielekästä tekemistä duunin vastapainoksi tarvitsee ainakin itsellä olla. Sellaista missä mieli lepää ja aivot saa vähän nollaantua :)
Juu, harrastuksia on, mie kävelen, luen paljon, joskus käsitöitä väkerrän.
Kuntopyöräkin olisi, pitäisi alkaa uudestaan polkemaan kuntopyörällä. :)
Ruokablogit on mielenkiintoisia.
 
No mua auttaa se, että kirjoitan seuraavan päivän tehtävälistan valmiiksi kun lopetan työt päivältä. Silloin on selvät sävelet heti aamulla ja ei tarvitse viettää iltaa märehtiessä niitä edessäolevia hommia. Ei toki toimi kaikissa töissä.
 
"vieras"
Itselleni toimii hikilenkki, sen jälkeen saunaan, saunomistauolla mies hieroo koko kropan ja sitten takaisin saunaan.
Yleensä tämän jälkeen tulee väkisinkin uni ja aamulla on todella rento olo.
 
No mua auttaa se, että kirjoitan seuraavan päivän tehtävälistan valmiiksi kun lopetan työt päivältä. Silloin on selvät sävelet heti aamulla ja ei tarvitse viettää iltaa märehtiessä niitä edessäolevia hommia. Ei toki toimi kaikissa töissä.
Niin tuo on hyvä keino.
Miulla stressaa nyt se että olen töissä ip- kerhossa ja vastaan lasten välipaloista,
nyt jatkossa työnantaja on määrännyt miut aamupäivällä olemaan luokassa päivittäin tunnin tai 4 - 5 tuntia viikossa eikä siis välipalan valmistamiseen ja jälkien siivoukseen jää kuin puoli tuntia aikaa, lisäksi kun pitää osa välipalan tarpeista käydä ostamassa. Siis miten ihmeessä mie kerkien 1/ 2 tunnissa tekemään tuon, todella stressaavaa. Yhtenä päivänä ehdin jatkaa päiväpalan tekemistä klo 12 jälkeen mutta muina päivinä pitää olla valmista 11.30, että ehdin syödä ennen kuin lapset tulee klo 12 kerhoon.
Ehkä yhtenä päivänä voisi olla pois luokasta ja käydä ostokset tekemässä, joutuu vaan hilaamaan paljon tavaraa kerralla eikä kaikki sitten sovi jääkaappiin jota käyttää muutkin
koululla, ähh paljon on sellaista mitä pitää miettiä ja ratkaista.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25870537]Itselleni toimii hikilenkki, sen jälkeen saunaan, saunomistauolla mies hieroo koko kropan ja sitten takaisin saunaan.
Yleensä tämän jälkeen tulee väkisinkin uni ja aamulla on todella rento olo.[/QUOTE]

:) Mie voisin alkaa taas kuntopyöräilemään hikisesti, välillä on ollu vointi sellainen
ettei ole jaksanut kovin raskasta liikuntaa harrastaa.
Harmi että mie pääsen saunaan vaan kerran viikossa, se hyvä puoli saunassa että
miunkin mies hieroo silloin saunassa. :)
 
"ttt"
Niin tuo on hyvä keino.
Miulla stressaa nyt se että olen töissä ip- kerhossa ja vastaan lasten välipaloista,
nyt jatkossa työnantaja on määrännyt miut aamupäivällä olemaan luokassa päivittäin tunnin tai 4 - 5 tuntia viikossa eikä siis välipalan valmistamiseen ja jälkien siivoukseen jää kuin puoli tuntia aikaa, lisäksi kun pitää osa välipalan tarpeista käydä ostamassa. Siis miten ihmeessä mie kerkien 1/ 2 tunnissa tekemään tuon, todella stressaavaa. Yhtenä päivänä ehdin jatkaa päiväpalan tekemistä klo 12 jälkeen mutta muina päivinä pitää olla valmista 11.30, että ehdin syödä ennen kuin lapset tulee klo 12 kerhoon.
Ehkä yhtenä päivänä voisi olla pois luokasta ja käydä ostokset tekemässä, joutuu vaan hilaamaan paljon tavaraa kerralla eikä kaikki sitten sovi jääkaappiin jota käyttää muutkin
koululla, ähh paljon on sellaista mitä pitää miettiä ja ratkaista.

Kuulostaa ongelmilta, jotka todella voi ratkaista. Ehkä sun ei silti tarvitse tehdä sitä yksin. Kai sulla on työkavereita tai voitko työnantajan kanssa miettiä kuinka hommat hoidettaisiin?
 
[QUOTE="ttt";25870608]Kuulostaa ongelmilta, jotka todella voi ratkaista. Ehkä sun ei silti tarvitse tehdä sitä yksin. Kai sulla on työkavereita tai voitko työnantajan kanssa miettiä kuinka hommat hoidettaisiin?[/QUOTE]

On työtovereita, mutta he ovat ainakin klo 12 asti tai ylikin luokassa koulunkäyntiavustajina, välipalat on siis miun vastuulle annettu, muut ei ehti käymään kaupassa eikä valmistelemaan välipalaa ja miun pitää olla klo 12 tai vähän aikaisemminkin jo ip- luokassa vastaanottamassa ensimmäisiä lapsia, niin
mie oon ensimmäinen ohjaaja klo 12, muita ohjaajia tulee kun ehtii.

Työnantajan kanssa ei pahemmin voi keskustella, määräys on vaan että olet luokassa tuon verran ja sillä siisti.

No pitää miettiä vähän aikataulua parin ohjaajan / avustajan kanssa jotka olisi samassa luokassa, että miten ihmeessä saadaan järjestettyä että ehdin välipalatkin
tekemään. Välipalan laatu kärsii luultavasti, miulle on ollut tärkeää että joka päivä on ollut hyvä ja monipuolinen ja vaihteleva välipala, harvoin jugurttua ja muroja,
ajanpuutteesa voi olla että joutuu turvautumaan enemmän niihin.
Toki rahka, hedelmäsalaatti, kiiselit ja keitot on nopeita tehä, mutta pitää myös siivota jälkensä ja tiskata astiat, puolessa tunnissa pitäisi saada kaikki valmiiksi.
Parina päivän viikossa ollaan koululla ja kolmena päivänä viikossa siirytään toiseen paikkaan.
 
Viimeksi muokattu:
minä,
Näin lisäät tehokkuuttasi työpaikallasi

8.15 - 9.00 Älä pingota, se kostautuu päivän mittaan.
9.00 - 10.00 Kokoa ajatuksesi, mikäli niitä on.
10.00 - 10.30 Kunnon kahvitauko antaa kipeästi kaipaamaasi lisäenergiaa.
10.30 - 11.00 Käy jututtamassa kavereitasi - erittäin tehokas keino lisätä työpaikkaviihtyvyyttä.
11.00 - 12.00 Siivoa työpöytäsi. Järjestys ja siisteys lisäävät työhaluja.
12.00 - 13.00 Nyt olet ansainnut tukevan lounaan.
13.00 - 14.00 Pyhitä tämä tunti ruoansulatukselle ja mietiskelylle, se terästää keskittymiskykyäsi.
14.00 - 15.00 Tee työsuunnitelma.
15.00 - 15.30 Hellitä hetkeksi ja suorita muutamia piristäviä voimisteluliikkeitä.
15.30 - 16.00 Verensokerisi on päässyt pahasti laskemaan. Siihen antaa apua kuppi kahvia ja viineri.
16.00 - 17.00 Kiitos hyvin suunnitellun työjärjestyksen voit paiskia töitä täydellä teholla viimeisen tunnin ajan, kenties jopa niin hyvin että pääset lähtemään jo klo 16.30.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Näin lisäät tehokkuuttasi työpaikallasi

8.15 - 9.00 Älä pingota, se kostautuu päivän mittaan.
9.00 - 10.00 Kokoa ajatuksesi, mikäli niitä on.
10.00 - 10.30 Kunnon kahvitauko antaa kipeästi kaipaamaasi lisäenergiaa.
10.30 - 11.00 Käy jututtamassa kavereitasi - erittäin tehokas keino lisätä työpaikkaviihtyvyyttä.
11.00 - 12.00 Siivoa työpöytäsi. Järjestys ja siisteys lisäävät työhaluja.
12.00 - 13.00 Nyt olet ansainnut tukevan lounaan.
13.00 - 14.00 Pyhitä tämä tunti ruoansulatukselle ja mietiskelylle, se terästää keskittymiskykyäsi.
14.00 - 15.00 Tee työsuunnitelma.
15.00 - 15.30 Hellitä hetkeksi ja suorita muutamia piristäviä voimisteluliikkeitä.
15.30 - 16.00 Verensokerisi on päässyt pahasti laskemaan. Siihen antaa apua kuppi kahvia ja viineri.
16.00 - 17.00 Kiitos hyvin suunnitellun työjärjestyksen voit paiskia töitä täydellä teholla viimeisen tunnin ajan, kenties jopa niin hyvin että pääset lähtemään jo klo 16.30.
Hmm ei oikein onnistu miun työssä :D muuten hyvät ohjeet. :)
 
Sanos muuta, itsekin kaipaisin vinkkejä. Mä just tajusin, etten oo pitkään aikaan tehnyt mitään sellaista mistä saan akkuja ladatuksi...nyt alkaa vieteri kiristyä ihan kunnolla. Äsken makasin 15 minsaa piikkimatolla, mut tiedä häntä...
Ulkona en viitsi edes kävellä kun saa lipsutella ja yrittää pysyä pystyssä, siinä mulla jännittyy vaan jalat, lantio ja hermot.
Mut sauna on aina yks hyvä, paitsi sinnekään ei koskaan pääse yksin...
 
Mulle on tepsinyt säännöllinen liikunta. Siis ihan kunnon hikirääkkilenkki tahi -jumppa. Se jotenkin toimi mulla, sain siitä sitä tarvittavaa latausta ja andrenaliini/endorfiinitason kohotusta sekä perspektiiviä/etäisyyttä siihen omaan työhöni.
 
[QUOTE="tiina";25875861]Ettekö voi jakaa niitä töitä mitenkään esim tiskivuorot?[/QUOTE]

Siis miun pitää välipalanteon jälkeen tiskata käyttämäni astiat ja siivota jäljet, muut ei tätä ehdi tekemään, koska ovat luokassa avustamassa, homma jää minulle ja on miun vastuulla.
 

Yhteistyössä