Ahdistuskohtaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Nyt iski taas järjetön ahdistus ja pelko päälle että olen sairas... Mulla on vuoden verran ollu enemmän ja vähemmän palan tunnetta kurkussa mutta nyt on sen lisäksi viikon verran ollut tuossa rinnan alueella sellaista hassua ns.kylmää tunnetta joka vahvistuu kun syö tai juo jotain...

Mä sain nyt hirveän ahdistuskohtauksen asiasta kun yhdistin ne kaksi ja olen varma että se on jotain tappavaa.

Mä en jaksa enää elää näin koska tiedän että 98% varmuudella se ei ole mitään, mutta paniikki ja ahdistus iski taas tosi voimakkaana ja mä en jaksa enää.. Mua itkettää ja oksettaa ja ahdistaa ja mä en jaksa enää tätä jatkuvaa sairauden/kuoleman/menettämisen pelkoa. Välillä on helpompaa mutta nyt on taas jo pitkän aikaa pyörinyt samat ajatukset päässä joka ikinen päivä.

Mihin helkkariin mä voin ottaa yhteyttä että saan apua??

[QUOTE="vieras";25864990]Onko sulta tutkittu kilpirauhasarvot?[/QUOTE]

On seurattu, toinen arvo vaappuu koko ajan hieman liian alhaalla, tai just viitearvon yläpuolella, toinen on hyvä.

Oisko ihan närästystä?
Minulla oli pitkään palan tunne kurkussa ja kummia tuntemuksia rinnassa, en osannut ollenkaan yhdistää närästykseen. Mutta lääkäri tutki kurkkua ja tuumi, että kokeileppa näitä närästylääkkeitä (nimeä en enää muista) ja kas kummaa, se auttoi =) Minä luulin kans vähintäänkin kuolemansairas olevani ;)

[QUOTE="vieras";25865062]No eiköhän tossa tilanteessa olisi jo aika aloittaa lääkitys.
Nyt otat yhteyttä lääkäriin, ja mietitte oikein todella tuota lääkitystä. Reippaasti kerrot, miltä susta tuntuu ja että pelkäät.[/QUOTE]

Voiko tämä ahdistus siis liittyä myös tuohon kilpirauhasen toimintaan? Nyt sitä on vain seurattu, koska mulla on 4kk vauva ja raskausaikana huomattiin noi poikkeamat... nyt sit imetän eli hormoonit hyrrää..

Ei kukaan oo mitään puhunut lääkityksestä ja oireista olen valittanut vain tuosta palantunteesta, hikoilu/palelu ja vatsan löysyydestä. En oo sanallakaan maininnut tästä ahdistuksesta.

Viimeksi vaan totesivat että on just viitearvojen yläpuolella se arvo (jotain 0,52) kun 0,5 on raja toinen oli vissiin 11(?).. eikä muuta.

Voiko tämä ahdistus siis liittyä myös tuohon kilpirauhasen toimintaan? Nyt sitä on vain seurattu, koska mulla on 4kk vauva ja raskausaikana huomattiin noi poikkeamat... nyt sit imetän eli hormoonit hyrrää..

Ei kukaan oo mitään puhunut lääkityksestä ja oireista olen valittanut vain tuosta palantunteesta, hikoilu/palelu ja vatsan löysyydestä. En oo sanallakaan maininnut tästä ahdistuksesta.

Viimeksi vaan totesivat että on just viitearvojen yläpuolella se arvo (jotain 0,52) kun 0,5 on raja toinen oli vissiin 11(?).. eikä muuta.

Kyllä noi kilpirauhashäikät saattaa aiheuttaa masennusta ja ahdistuneisuutta.
Ja kyllä sulla tuntuis noita muitakin oireita olevan..

[QUOTE="vieras";25865142]Kyllä noi kilpirauhashäikät saattaa aiheuttaa masennusta ja ahdistuneisuutta.
Ja kyllä sulla tuntuis noita muitakin oireita olevan..[/QUOTE]

Tarkistin nuo arvot ja edellisessä on ollut TSH 0,507 ja S-T4V 13...

Yritän nyt saada varattua ajan lääkärille ja toivotaan että saisin ajan pian. Yksityistäkin mietin, voisikohan sieltä saada tarvittaessa lähetettä julkiselle puolelle?

Yhteistyössä