Jos löysyys on se epäesteettisin asia ulkonäössä. Entäs jos on kiinteä lihava?

• Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti
"kysyjä"
Tätä palstaa nyt olen tässä seuraillut aktiivisesti pari päivää. On ollut keskustelua pitävätkö miehet hoikista vai pulleammista, arvostelua on joku tietyssä kuvassa esiintyvä nainen lihava vai ei jne jne.
Kaikkialla törmää vastauksiin "tuskin roikkuva perse ja löllyvä maha ketään viehättää" yms. Entäs jos on reilustikin ylipainoa, mutta on kiinteä? Mikä silloin on? Onko silloin sitten viehättävämpi? Varmaan nyt yli satakiloisella ei kovin kiinteää kroppaa ole, mutta vähän kevyemmillä ylipainoisilla.

Itse olen nykyään normaalipainoinen. Mulla on ollut "parhaimmillaan" lähes 20kg ylipainoa. Aina olen urheillut. Nyt kun katson kuvia noilta ylipainoisilta ajoilta, niin kiinteähän mä olin silloinkin. Ei mulla pullottanut maha juuri nimeksikään, jenkkakahvoja ei ollut yms. Reidet oli aika paksut, mutta kiinteät.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25857237]No mä olin kiinteä 20kg ylipainosta huolimatta. Mulla ei oikeasti ollut yhtään ylimääräistä vyötäröllä.[/QUOTE]

Joku ei nyt täsmää. Minkä mittarin mukaan olit ylipainoinen?
Jos peili näyttää ettei ylimääräistä ole, niin missä se ylipainon aiheuttama läski on?

• Tykkää
Reactions: karma
[QUOTE="Minä";25857292]Mulla ne läskit on reisissä, lantiossa, kapea vyötärö on, kiitos kuntosalitreenin :D Syksyllä olin vielä 180/110 mitoissa, nyt 180/88, ylipainoo enään 10 kg.[/QUOTE]

Olet siis ns kiinteä yläkropastasi? Alaosasto vain hyllyy?

Onhan toi paljon ruumiinrakenteesta kiinni, mutta vaikka mä olen hyvin selkeä päärynä nyt mitoilla 174/70 ja ennen 80 kg, niin kyllä mulla läskiä muuallakin on/oli kuin reisissä ja persuuksissa.

Ei rasvaa kuitenkaan voi polttaa juurikaan paikallisesti. Lihakset jää sinne läskien alle joka tapauksessa. Mutta en mä tässä nyt väittäkään voi, ettetkö olisi yläkropastasi kiinteä! Itsehän sinä sen kai tiedät.

"Aloittaja"
Mulla oli siis noilla 20kg ylipainon mitoilla vy 80 ja kiinteä. Toki mä voin olla painavaa sorttia ja olenkin ja varmasti lihastakin yms. Mutta 20kg liikaa painoa ja kiinteä olin.

!!!
Lihava ja ylipainoinen eivät ole synonyymeja. Ihan lääketieteellisesti ja virallisesti lihava on bmi yli 30. Jos bmi on alle 30, niin puhutaan ylipainoisesta. Mun mielestä esim. 5kg ylipainoinen ei mistään kulmasta katsottuna ole lähelläkään lihavaa. Lihava on sellainen LIHAVA.

[QUOTE="Aloittaja";25857327]Mulla oli siis noilla 20kg ylipainon mitoilla vy 80 ja kiinteä. Toki mä voin olla painavaa sorttia ja olenkin ja varmasti lihastakin yms. Mutta 20kg liikaa painoa ja kiinteä olin.[/QUOTE]

Ei kannata siihen BMI:hin aina tuijottaa. Riippuu nyt ihan siitä, kuinka lihaksikas olet. Saattaa olla, että lihasmassa painaa sulla jonkun verran, eli ehkä sulla ei liikakiloja ihan niin paljoa ole.

Ehkä vähän kaukaa haettu, kun naisille ei noita lihaksia kiloittain ihan tuosta vain lohkea.

Mutta onnea myös tulevaan painonpudotukseesi! Sulla on jo mahtava saavutus takanapäin :)

Viimeksi muokattu:
Periaatteessa mä ymmärrän osittain, mitä ap tarkoittaa. Mutta ei se nyt kuitenkaan ihan niin mene, miten ap sen esittää, ellei kyseessä sitten ole esim. painonnostajanainen, jolla läskin lisäksi on ihan helvetinmoiset lihakset.

Kun mä painoin 85 kg, olin paljon kiinteämpi kuin nyt (66,7kg).

Meinaan, että nyt mulla roikkuu kaikki paikat ja siis jokainen kohta kropasta höllyy, koska ennen se kohta oli täynnä läskiä ja iho oli aika pingottunut.
Vieläkin sieltä löytyy läskiä, mutta se on jotenkin löysempää kuin ennen...ja kun siinä on sitten vielä se ylimääräinen ihokin, koska en kuulu niihin onnekkaisiin, joiden iho palautuu takaisin.

Ennen olin sellainen pyöreä pallo ja nyt sitten enempi semmoinen tikku, jolla joka paikka höllyy.

MUTTA kyllä mä silti koen olevani paremman näköinen nyt, kuin mitä lihavana ja kiinteämpänä.

En tosin käsitä, että jos on 20 kg ylipainoa, eikä sitä ole mahassa, perseessä, eikä kyljissäkään ja vain reidet vähän olivat paksummat, niin korvienko takana se läski sitten oli? Vai kielessä?

Kyllä mulla ainakin se paino tosiaan oli kropassa, ihan joka paikassa. Jopa sormissa, sillä nykyään, kun olen hoikempi, ei sormukset enää pysy, kun sormetkin on niin laihtuneet.

"Minä"
Olet siis ns kiinteä yläkropastasi? Alaosasto vain hyllyy?

Onhan toi paljon ruumiinrakenteesta kiinni, mutta vaikka mä olen hyvin selkeä päärynä nyt mitoilla 174/70 ja ennen 80 kg, niin kyllä mulla läskiä muuallakin on/oli kuin reisissä ja persuuksissa.

Ei rasvaa kuitenkaan voi polttaa juurikaan paikallisesti. Lihakset jää sinne läskien alle joka tapauksessa. Mutta en mä tässä nyt väittäkään voi, ettetkö olisi yläkropastasi kiinteä! Itsehän sinä sen kai tiedät.
Olen. Mitä nyt vähän jenkkaa on mut sitähän on melkein kaikilla. Ei noi reidet ny niin läskit ole enää kun syksyllä, lihasta siä oli jo ennestäänkin. Mutta tyytyväinen olen ja moni tuttu on sanonut et susta on tullut upee nainen kun oot kiinteytynyt :D

astrolabe harmaana
Tulee mieleen urheilijat. Esim. joku painonnostajanainen voi olla BMI:n mukaan ylipainoinen, mutta kuitenkin lihasta = kiinteä. En kyllä pidä heitä viehättävinä.

Tulee mieleen urheilijat. Esim. joku painonnostajanainen voi olla BMI:n mukaan ylipainoinen, mutta kuitenkin lihasta = kiinteä. En kyllä pidä heitä viehättävinä.
Mun mies on BMI:n mukaan ylipainoinen. Mutta ei sitä siis oikeasti silmämääräisesti kuitenkaan ole. On vaan puntannut senvertaa, että hällä on lihasmassaa siinä määrin, että vaakalukemaa BMI:ih verraten hän on ylipainoinen.

Mun mies on BMI:n mukaan ylipainoinen. Mutta ei sitä siis oikeasti silmämääräisesti kuitenkaan ole. On vaan puntannut senvertaa, että hällä on lihasmassaa siinä määrin, että vaakalukemaa BMI:ih verraten hän on ylipainoinen.
Eikä miehen edes tarvitse olla mikään himobodari, että pääsee ylipainoisen puolelle BMI:ssä. Suht helpolla onnistuu. Tarvitsee vain käydä säännöllisesti salilla nostelemassa rautaa.

Eikä miehen edes tarvitse olla mikään himobodari, että pääsee ylipainoisen puolelle BMI:ssä. Suht helpolla onnistuu. Tarvitsee vain käydä säännöllisesti salilla nostelemassa rautaa.
Juurikin näin. Ei mieheni vaatteet päällä tavallisesta kaduntallaajasta erotu. On toki harteikas ja yläkroppa on V:n muotoinen, mutta noin niinkuin muutoin. Vähissä vaatteissa sitten toki asia erikseen, kun silloin käsivarret ja reidet näkyy :)

"vieras"
Löysyys ja löysyys... Ota siitä sitten selvä, mikä on löysää. Jos joku on hoikka, halutaan usein sanoa häntä löysäksi ja laihaksi läskiksi. Toisinaan jonkun mielestä ihminen on löysä, kun hänellä on paksut reidet ja iso peppu. Toisinaan sellainen onkin miehekäs piirre joidenkin mielestä. En osaa siis vastata kysymykseesi.

Minun mielestäni tärkeintä on vain se, että naisella on vyötärö ja peppu mielellään. jos ei ole peppua ollenkaan, sitä kannattaa yrittää kuntouttaa ja samoin reisiin kannattaa hankkia lihasta.

Joskus löysän mielikuvan riittää antamaan pelkkä huno ryhti. Kova rasva kehon päällä, jos ymmärsin nyt oikein, ei kuulosta kovin terveelliseltä.

"Lanski"
No kyllä mä oon ainakin osittain samaa mieltä - voi olla ylipainoa, mutta kroppa näyttää kuitenkin kiinteältä. Ja sitten jos on vaikka sellainen kurvikas tyyppi, on sekin vähän eri asia kuin lihava...

Yhteistyössä