Onko dobermanni sopiva lapsiperheeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koirakuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ei ole omakohtaista kokemusta eikä sen kummemmin tietoakaan. Olen kuullut, että ovat luonteeltaan samankaltaisia kuin saksanpaimenkoirat, mutta tuhoamisvietti on kova. Joku viisaampi voi varmaankin korjata tämän väitteen joko oikeaksi tai vääräksi :)

Olen kuullut, että ovat luonteeltaan samankaltaisia kuin saksanpaimenkoirat, mutta tuhoamisvietti on kova. Joku viisaampi voi varmaankin korjata tämän väitteen joko oikeaksi tai vääräksi :)

Olet väärässä. Dobermannit ja paimenet ovat hyvin erilaisia luonteiltaan.

Dobermanneilla on vähemmän miellyttämisenhalua, ja ovat keskimäärin vaikeampia kouluttaa ja rauhattomampia kuin paimenet. Mikä ei välttämättä ole huono asia lopputuloksen kannalta, mutta lähtökohdat ovat hyvin erilaiset.

• Tykkää
Reactions: maitovara
meiän dobberi: armoton koheltaja ja sählä kun sille päälle sattu mutta namilla katsekontakti paras meidän lkk ryhmässä. Ahne ku perkele ja ruoan avulla niiiiiin helppo kouluttaa ulkona.

Minulla oli toistakymmentävuotta dobbereita, kaksikin kerrallaan ja lapsia oli samaan aikaan kolme. Eipä ollut ongelmia, kun huolehti jokapäiväiset aktiviteetit ja aamu- ja iltalenkit. Vaativat määrätietoisen koulutuksen ja säännölliset aktiviteetit, kuten kaikki koirat. Ikävä niitä on...

Yhteistyössä