Naapurin mies oli tuonut lapset kotiin, ihmetyttää mikä motiivi...

• Viestiketjun aloittaja mitävittua
  • Ensimmäinen viesti
mitävittua
Lapseni 11v ja 10v olivat tuossa noin kilometrin päässä laskemassa kavereiden kanssa mäkeä. Siinä on vieressä hiihtolatu, ja naapurin mies oli sitten tullut hiihtämästä ja kysynyt että onko pojat lähdössä jo kotiin ja haluatteko kyydin. No, lapset olivat sitten lähteneet miehen mukaan.

Olenko vainoharhainen ja hullu, kun ajattelen että miehellä on ollut muitakin ajatuksia kuin vain vilpitön kotiin vieminen?

niin no
Ihan normaali, ystävällinen ele naapurilta. Lapsille tietysti täytyy opettaa rajat, että kenen kyytiin saa mennä. Jos joku ihan tuntematon mies olisi tarjonnut kyytiä, niin lasten olisi totta kai pitänyt osata kieltäytyä ja olisi ollut hiukan epäilyttävääkin - tosin olisin edelleen pitänyt sitä todennäköisemmin ihan vain ystävällisenä eleenä, jota vainoharhaisuudessani ylitulkitsen. Mutta siis naapuri, tuttu mies, tarjonnut tutuille pojille samalla kyydin kotiin, kun itsekin menee.

Ei ole helppoa olla ystävällinen mies näinä päivinä.

Eniten kyllä ihmettelen sitä, että kuka ajaa autolla kilometrin päähän. :D

"asdfasdf"
o_O Olet vainoharhainen. Kerropa vielä näistä ajatuksista naapurille, niin voit olla varma ETTEI kukaan enää auta teitä tai lapsianne. Olkoon hätä kuinka suuri tahansa.

"Lissu"
Kyllä olet nyt vähän vainoharhainen. Kyseessä oli kuitenkin naapuri, joten varmasti voi ihan perustellusti olettaa olevansa lapsille niin tuttu, että heillä on "lupa" tulla hänen kyydillään. Mun mielestä tuo oli vaan ystävällinen ele.

Jos näkisit naapurin samanikäiset lapset samassa tilanteessa, etkö tarjoaisi heille kyytiä? Aika tylyä, jos et.

"vieras"
Nyt mä ymmärrän miten on mahdollista että niin monia lapsia hyväksikäytetään, yleensähän se hyväksikäyttäjä on aina tuttu. Jos vanhemmat ovat noin sinisilmäisiä ja leimaavat hulluksi ja vainoharhaiseksi sen joka ihmettelee lasten kyydittämistä siitä sopimatta ja ilman oikeaa syytä niin helppoahan se on...
Hyi.
Mun lapsia ei ilman syytä ja sopimatta kuskaa kukaan minnekään.

"pieras"
Ymmärrän että tämän päivän sairaassa maailmassa saattaa tulla vainoharhaiseksi, mutta ei sen saa antaa pilata elämää. Mä voisin esimerkiksi ihan hvyin kuvitella että mun mies olis esimerkiksi tarjonnut kyytiä naapurin lapsille.

"vieras"
[QUOTE="Lissu";25851165]Kyllä olet nyt vähän vainoharhainen. Kyseessä oli kuitenkin naapuri, joten varmasti voi ihan perustellusti olettaa olevansa lapsille niin tuttu, että heillä on "lupa" tulla hänen kyydillään. Mun mielestä tuo oli vaan ystävällinen ele.

Jos näkisit naapurin samanikäiset lapset samassa tilanteessa, etkö tarjoaisi heille kyytiä? Aika tylyä, jos et.[/QUOTE]

Jos 10-11 v. lapset ovat kilometrin päässä kotoa laskemassa mäkeä, niin ei kyllä tulisi mieleen tarjota kyytiä. Miksi pitäisi? Meillä itse haetaan ja viedään tai sitten kuljetukset sovitaan. Lisäksi kilometri on kovin lyhyt matka.

"Jos näkisit naapurin samanikäiset lapset samassa tilanteessa, etkö tarjoaisi heille kyytiä? Aika tylyä, jos et."

"Lissu"
[QUOTE="vieras";25851243]Jos 10-11 v. lapset ovat kilometrin päässä kotoa laskemassa mäkeä, niin ei kyllä tulisi mieleen tarjota kyytiä. Miksi pitäisi? Meillä itse haetaan ja viedään tai sitten kuljetukset sovitaan. Lisäksi kilometri on kovin lyhyt matka.

"Jos näkisit naapurin samanikäiset lapset samassa tilanteessa, etkö tarjoaisi heille kyytiä? Aika tylyä, jos et."[/QUOTE]

No mun mielestä se on vaan kaunis ele. Jos on juuri itse lähdössä kotiin ja tietää että lapset asuvat siinä vieressä, niin voihan tarjota kyytiä. Mä ihan itsestään selvästi tarjoaisin kyytiä, aikuiselle tai lapselle, jos vaan olisi riittävän tuttu.

Rollolainen
mun olis varmaan pitänyt olla kovinkin epäileväinen siloin kun tyttö oli noin 11v. Hän oli pudonnut lantiota myösten lumihankeen eikä päässyt pois. Naapurin mies oli joutunut KAIVAMAAN hänet lapiolla pois sieltä. olsiko mun pitänyt vaan sanoa sille miehelle että olis jättnyt mun tytäreni rauhaan. Koomisinta tässä on se että ohitse meni paljon ihmisiä, nin kävellen kuin autollakin, mutta KUKAAN ei halunnut auttaa, vaikak tyttö ihan itki ja huitoi siinä tien pientareella.

Olet vainoharhainen ja hullu.

Ja ihmettelen, miten lapsesi ovat lähteneet vieraan aikuisen matkaan ilman lupaa - jos se naapuri on niin epäilyttävä, niin ei se varmaan ole ns. luottoaikuisten joukossa. Ja lapsetkin jo aika isoja, varmaan näistä asioista on juteltu?

"alma"
mun olis varmaan pitänyt olla kovinkin epäileväinen siloin kun tyttö oli noin 11v. Hän oli pudonnut lantiota myösten lumihankeen eikä päässyt pois. Naapurin mies oli joutunut KAIVAMAAN hänet lapiolla pois sieltä. olsiko mun pitänyt vaan sanoa sille miehelle että olis jättnyt mun tytäreni rauhaan. Koomisinta tässä on se että ohitse meni paljon ihmisiä, nin kävellen kuin autollakin, mutta KUKAAN ei halunnut auttaa, vaikak tyttö ihan itki ja huitoi siinä tien pientareella.
Kauhee pedofiili-pervo naapuri! Kai soitit poliisit paikalle? Ihan selkeesti halus saada tytön pyllyn ja etupyllyn näkyviin! Miksi muuten olisi vaivautunut auttamaan.

"mamaa"
No pidän sinua kyllä hiukan vainoharhaisena. On totta, ettei liikaa kannata luottaa nykypäivänä vieraisiin ihmisiin, mutta tuokin menee vähän yli. Jos se naapurin mies alkaisi jatkuvasti lähestyä lapsia, ottaisin häneen kontaktia ja selvittäisin mikä motiivi. Tässä tapauksessa minusta ystävällinen teko, ja olisin varmaan voinut itsekin ehdottaa naapurin lapsille kyytiä jos olisivat kilsan päässä pulkkamäessä ja minä vieressä lähdössä kotiin.

"vieras"
Riippuu ihmisestä, mutta todennäköisesti halusi vain olla ystävällinen. Itse muistelen lämmöllä äitini naapuria joka sattui joulun alla kanssani samaan junaan nuorena tyttönä ollessani ja tarjoutui auttamaan minua joulupaketti ym. matkatavaroiden kantamisessa kotiin. Samoin itsellä kokemus lapsena, että jos joku onnettomuus ym. sattui niin yleensä jostain syystä se oli joku ystävällinen mies joka auttoi. Herrasmiehiä elää vieläkin keskuudessamme.

Yhteistyössä