meitä uhataan petossyytteellä huutonetissä,siis miten näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukassa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen myynyt huutiksessa ja positiivisia palautteita useita satoja. Kaikenlaisiin hulluihin olen vuosien varrella törmännyt ja yksikään paketti ei ole vielä kadonnut.

Ettei tuo ostaja nyt kuitenkin yrittäisi vedättää? On saanut maksikirjeenä paketin ja tietää, ettei siitä mitään merkintää mihinkään jää?

Itse tekisin niin, että ilmoittaisin ostajalle maksavani tarvittaessa rahat takaisin KUN postin selvitys on valmis. Laittaisin siitä viestin hyvin selväsanaisesti. Ostaja saa sitten tehdä mitä lystää. Poliisilla tuskin on kiinnostusta tutkia asiaa, joka on aika selvä: 1. paketti kadonnut, 2. posti tutkii asiaa, 3. jos pakettia ei löydy, myyjä palautttaa rahat. Mikäköhän petos tässä on tapahtunut?

Pidä AP vain pää kylmänä ja tiukasti ilmoitat ostajalle miten asia on. Harmittaahan tuollainen sekä myyjää että ostajaa, mutta eihän ostaja tuossa mitään loppujenlopulta menetä. Ongelma on myyjän ja ostajan yhteinen, turha ostajan on asiasta uhitella.

Juttu haisee pahasti mm. vastaanottajan valtavan kiireen takia. Ei ole muka aikaa odottaa postin selvitystä ja löytyykö lähetys. Tässä kannattaa myös huomata, että ap voisi jo nyt tehdä poliisille tutkintapyynnön siitä, syyllistyykö ostaja petoksen yritykseen.

SE TÄSSÄ KUMMASTUTTAA MIKSI POSTIN SELVITYSTÄ EI VOI ODOTTAA?
Se myyjä on varmaan tuollaisten mukattelu-viestien jälkeen niin raivoissaan, että oikeesti epäilee että oletko lähettänyt sitä pakettia. Jos olisit asiallisemmin hoitanut asiaa, ja myöntänyt heti virheesi postitusasiassa, niin voisi olla eri tilanne. Tietty voi olla niinkin että ostaja nyt koittaa vedättää sua, mutta sinä et muuta siltikään asiaa yhtään paremmaksi lähettämällä ko. kuittailuviestejä.

Eli katsoisin kyllä vähän peiliin sen suhteen, miksi teidän tilanne on nyt tuossa jamassa. Jospa se ostajakin rauhoittuisi, ja sitä pysyisit asiallisemmalla linjalla, ja yhdessä tuumin odottelisitte sitä Postin vastausta asiaan.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Minulle kans käytiin niin että myyjä oli ku hoomoilanen kun tein rikosilmoituksen: Halusin purkaa kaupan kun tuote ei vastannut kuvausta ja myyjä ei suostunut palauttamaan rahojani. No poliisin soiton jälkeen hänelle, rupes rahat tulemaan tilille.

[QUOTE="Liisa";25849741]Se myyjä on varmaan tuollaisten mukattelu-viestien jälkeen niin raivoissaan, että oikeesti epäilee että oletko lähettänyt sitä pakettia. Jos olisit asiallisemmin hoitanut asiaa, ja myöntänyt heti virheesi postitusasiassa, niin voisi olla eri tilanne. Tietty voi olla niinkin että ostaja nyt koittaa vedättää sua, mutta sinä et muuta siltikään asiaa yhtään paremmaksi lähettämällä ko. kuittailuviestejä.

Eli katsoisin kyllä vähän peiliin sen suhteen, miksi teidän tilanne on nyt tuossa jamassa. Jospa se ostajakin rauhoittuisi, ja sitä pysyisit asiallisemmalla linjalla, ja yhdessä tuumin odottelisitte sitä Postin vastausta asiaan.[/QUOTE]

Tiedätkö ensimäinen viesti ostajalta tuli näin että jos viikon sisällä ei ole paketti hänellä palauta rahat.tähän vastasimme että pitäisi olla kyllä jo siellä lähetetty silloin ja silloin.
tämän jälkeen tuli että ei ole tullut ja alkoi tämä kun on maksanut näin paljon ja koskaan ei ole yhtäkään pakettia jäänyt hänen saamatta että aina tullut perille että palauttakaa rahat.
sitten vastasimme että palaamme kotiin niin menemme postille kysymään tätä asiaa jos oikeasti ei ole tullut.
sitten tuli että viikonloppu aikaa maksaa tai nousee syyte.
sanoimme edelleen että postille tehty selvitys nyt selvittävät tätä asiaa mutta
hän vaatii suoraa rahoja vedoten meidän huijanneen kun maksanut 8.5 kuluista ja me lähettäneet toisella tavalla tämä täyttää huijauksen hänen mukaansa.
missään vaiheessa emme ole sanoneet että emme korvaa vaan todennut että posti kun tehnyt selvityksen ja antanut sen meille ja tässä tapausessa pyydämme antamaan myös ostajalle niin korvaamme jos paketti todella on kadonnut johonkin.
olemme vaihtaneet yli 10 viestiä ja lopussa kämähti kiinni teki mieli kirjoittaa rumia että mikä ihmeen kiire ettei posti saa tehdä työtään ja antaa raporttia?
eika ne poliisit tee mitään ennekuin selvitys tehty ja miksi he tekevät kun me olemme sanoneet maksavamme jos sitä ei löydy.
en mie tajua vain=(

ostaja yrittää huijata vain kun tuolleen uhkailee. toisekseen ei ole petos tuo postikuluasia. itse jos ilmoittaa että maksaa sen ja sen verran toimituskulut niin sit ne maksaa. vaikka postissa ei maksais niin paljoa niin itsellä menee rahaa kuitenkin pakkaamiseen. ja jos posti vaikka sijaitsee etempänä niin ei se ole ilmaista sinne ajella. anna ihan rauhassa nostaa syyte jos paketin olette lähettäneet.

Vaikuttaa siltä, että olette itse jättäneet lähettämättä. Miten posti edes voisi tutkia maksikirjeen matkaa ja todeta sen kadonneeksi? Ei mitenkään. Joten te ette korvaa mitään ostajalle koska kukaan ei voi todistaa, että paketti on kadonnut. Ainoa virhe tässä asiassa on se, että lähetitte kalliin tuotteen kirjeenä, vai lähetittekö?? Tuskin.. Olen täysin ostajan puolella, tuskin tulee rahojaan tai tuotetta koskaan saamaan.

[QUOTE="vieras";25849969]Vaikuttaa siltä, että olette itse jättäneet lähettämättä. Miten posti edes voisi tutkia maksikirjeen matkaa ja todeta sen kadonneeksi? Ei mitenkään. Joten te ette korvaa mitään ostajalle koska kukaan ei voi todistaa, että paketti on kadonnut. Ainoa virhe tässä asiassa on se, että lähetitte kalliin tuotteen kirjeenä, vai lähetittekö?? Tuskin.. Olen täysin ostajan puolella, tuskin tulee rahojaan tai tuotetta koskaan saamaan.[/QUOTE]

Olemme ostajalle sut jotta jos pakettia ei voi todistaa noudetuksi postista taikka jaetuksi hänelle
suoraan tai sitä ei löydy postilta mistään korvaamme.
sitä ennen emme korvaa mitään.
joten aika selkeästi olemme ilmaiseet toiminta tapamme siihen asti kunnes
saamme postilta tiedon löytyykö sitä sieltä/onko jotain että vastaaottaja hakenut/jaettu ovelle
sitä.
Missään vaiheessa emme ole sanonut haista kukka ei makseta mitään vaan
pyydetty odottamaan postin tietoa asiasta.

Olemme ostajalle sut jotta jos pakettia ei voi todistaa noudetuksi postista taikka jaetuksi hänelle
suoraan tai sitä ei löydy postilta mistään korvaamme.
sitä ennen emme korvaa mitään.
joten aika selkeästi olemme ilmaiseet toiminta tapamme siihen asti kunnes
saamme postilta tiedon löytyykö sitä sieltä/onko jotain että vastaaottaja hakenut/jaettu ovelle
sitä.
Missään vaiheessa emme ole sanonut haista kukka ei makseta mitään vaan
pyydetty odottamaan postin tietoa asiasta.

Mut toi teidän hidastelu on yhtä tyhjän kanssa kun posti ei pysty näkemään kirjeen reittiä mitenkään mistään. Se tyssää jo siihen oletteko itse ylipäätään kirjettä vieneet.

[QUOTE="vieras";25849969]Vaikuttaa siltä, että olette itse jättäneet lähettämättä. Miten posti edes voisi tutkia maksikirjeen matkaa ja todeta sen kadonneeksi? Ei mitenkään. Joten te ette korvaa mitään ostajalle koska kukaan ei voi todistaa, että paketti on kadonnut. Ainoa virhe tässä asiassa on se, että lähetitte kalliin tuotteen kirjeenä, vai lähetittekö?? Tuskin.. Olen täysin ostajan puolella, tuskin tulee rahojaan tai tuotetta koskaan saamaan.[/QUOTE]

Tässä tapauksessa kannattaisi ehkä ottaa pikaisesti yhteys poliisiin joka voi sitten kysyä postinkantajalta muistaako hän kyseistä lähetystä. Todennäköisesti on kuitenkin soitettu ovikelloa ja luovutettu lähetys henkilökohtaisesti, koska se ei mahdu postuluukusta. Postin omaan selvitykseen ei kannata perustaa; posti tuskin kysyy jakajalta mitään vaan toteaa vain, ettei lähetystä löydy.

Yhteydenotosta poliisiin on sekin hyöty, että jos jakaja muistaa jakaneensa lähetykseen, poliisi saa samalla todisteen siitä, että vastaanottaja on syyllistynyt petoksen yritykseen (tai petokseen jos myyjä on jo palauttanut kauppahinnan).

Kai ne postista jotenkin pystyvät selvittämään että onko laatikkoon jätetty " teille on isokokoinen kirje, voitte noutaa sen.."

Kirjeen kulku tiedetään missä olisi pitänyt mennä mihinkin aikaan, nämä paikat luultavasti tutkitaan. Tiedossa on että miten kirje on pakattu. Sitä en tiedä voiko mitenkään selvittää onko ostaja saanut paketin jos se on suoraan mahtunut postilaatikkoon. Meille ei ainakaan mahdu mitkään maxikirjeet kun on lukollinen laatikko jonka kantta ei voi nostaa

Oliko ostajalla omakoti tai rivitalon osoite? Tarkista se, jos on kerrostalon niin luultavasti on sen joutunut postista hakemaan, joskus ne tosin pimpottavat ovikelloakin, mutta esim täälläpäin ne eivät ota paketteja edes mukaan vaan ottavat pelkät noutolapun

[QUOTE="vieras";25850023]Mut toi teidän hidastelu on yhtä tyhjän kanssa kun posti ei pysty näkemään kirjeen reittiä mitenkään mistään. Se tyssää jo siihen oletteko itse ylipäätään kirjettä vieneet.[/QUOTE]

Kyllähän ne pystyy soittamaan keskukset läpi joiden kautta tälläinen menee että
onko jäänyt johonkin roikkumaan,vai eikö muka pysty?
postillahan pitäisi olla linjat mistä jaotellaan mikä menee mihinkin paikkaan niin jos paketti on jäänyt johonkin roikkumaan.
pyysimme jopa korvausta vastaan tätä ostajaa käydä kysymässä asian nopeuttamiseksi omasta postista asiaa niin vastaus oli että ei lähde vaan odottaa iltaan niitä rahoja.
joten kiva kiva=(
Käyn vielä tuossa kiskapostilla tänään jotta jos se voi vaikka soittaa sinne postille suoraan ja kysyä sitä tai antaa numeroa mistä voi itse asiaa kysellä.

[QUOTE="mä";25850137]Miksi muuten et ole skannannut kuittia ostajalle? Sillähän asia ratkeaa.[/QUOTE]

kuitista?
tuossahan vain on että lähetetty jotain ja summa mitä maksanut,lapussa on paljon muitakin postituksia mitkä ovat menneet kyllä perille samana päivänä laitettu.

Kysyn vaan, että minkälainen muki mahtuu maksikirjeeseen? Siis sen kirjeenhän pitäisi mahtua postiluukusta, minkälaisen mukin voi tunkea postiluukusta sisään?
Ja sen vielä sanon, että kannattaisi kiinnittää huomiota sähköpostiensa kieleen ja ulkoasuun. Kun luin tuon sun viestin, niin heti alkoi epäilyttämään, että onko sulla puhtaat jauhot pussissa. Ja se siis ihan vaan sen hirveän selittelyn, "muka"-sanan viljelyn ja huonon oikeinkirjoituksen johdosta.

Muka- sanaahan on käyttänyt ostajapuoli.

[QUOTE="vieras";25849120]Okei, kiva kun poliisin resursseja käytetään näinkin tärkeeseen asiaan. Tuskinpa tästä mitään juttua tuleepi, soittele maanantaina vaikka poliisilaitokselle tai lakineuvontaan ja kysele kuin tilanteessa toimitaan.[/QUOTE]

Mä olen saanut petossyytteen 20 euron takia juurikin samantapaisesta huutisjutusta, mutta syyte hylätiin koska maksoin sen 20e takaisin ostajalle kunhan asia oli selvitetty.

Yhteistyössä