Ensi yönä meillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25833507]Kyllä mä ymmärränkin, ja vallan hyvin ymmärränkin. Mutta edelleenkään 9kk vauvaa ei pidä opettaa nukkumaan kokonaisia öitä jos sillä on nälkä.
Ei vauva valvo 45min yöllä vain kontroloidakseen ja kiusatakseen äitiään, vaan sillä on joku hätä - kuten esimerkiksi nälkä!!![/QUOTE]

Miksi EI PIDÄ opettaa? Kun kerran sen on lapsi jo itsekkin näyttänyt että kykenee nukkumaan sen 12 tuntia ihan itsekseen? Kerroppas mulle ne haittapuolet siitä että perhe ja lapsi saa nukuttua yön rauhassa?

[QUOTE="vieras";25833481]Joo niin pitääkin opettaa jos ei muuten opi, mutta EI 9KK VAUVAA!!!
9kk vauva juo yölä vielä maitoa. Kun taas 2v voi hörpätä yöllä vettä janoonsa.[/QUOTE]

Kyllä voi yhdeksänkuisen opettaa ja puolivuotiaankin, niin kuin minä tein.

[QUOTE="aloittaja";25833120]No ei meillä oo poika ennenkään huutanu, ja en mä mikään kohtuuton tietenkään ole

Luulin että palstalta löytyisi mammoja joilla olisi enemmän jotain vinkkejä siihen että miten tämän toteuttaa... Olin ilmeisesti väärässä, kaikki muut äidit vaan tassuttelevat... Ja mikäs siinä jos se teidän perheessänne toimii...[/QUOTE]

Ei ne tassuttele, ne nukkuu perhepedissä siihen saakka, kun muksu on 18v ja siihen saakka annetaan vaan tissiä suuhun, jos yöllä herää... Ja sori, ei oo kyl mitään vinkkejä antaa, että miten kannattaa tehdä. Meillä on nukkunut yönsä läpi siittä saakka, kun alkoi iltapuuron saamaan. Ja tais nukkua ennen sitäkin. :)

[QUOTE="vieras";25833507]Kyllä mä ymmärränkin, ja vallan hyvin ymmärränkin. Mutta edelleenkään 9kk vauvaa ei pidä opettaa nukkumaan kokonaisia öitä jos sillä on nälkä.
Ei vauva valvo 45min yöllä vain kontroloidakseen ja kiusatakseen äitiään, vaan sillä on joku hätä - kuten esimerkiksi nälkä!!![/QUOTE]

Miksi sitten sanotaan, että vauva ei tarvitse yösyöttöjä 6 kk:n iässä. Että ne voi jättää huoletta pois. Maha tottuu siihen ateriarytmiin, mikä päivällä on eli 5-6 ateriaa ja maidot aina aterian jälkeen. Yli puolen vuoden ikäisen maidon tarve on 5-6dl/vrk. Ja tuon määrän saa täyttymään päivälläkin, liian suuri maidonkulutus voi jopa olla haitaksi ja estää esim. raudan imeytymistä.

[QUOTE="aloittaja";25833537]näistä teidän puheista saa sellaisen käsityksen että pitäisi siis reagoida pienimpääkin inahdukseen, koska 5-10min katkonainen itku on ihan MAAILMAN LOPPU LAPSELLE! Miten joistain äideistä tulee niin hysteerisiä? Antakaa nyt lapsille edes mahdollisuus siihen nukkumiseen.

Ja joooooo saattaa olla että lapsi nukkuu yöt läpi sitten kun on siihen valmis, mutta on myös lapsia jotka vain kertakaikkiaan vaativat sen unikoulun, ja meidän poika kuuluu nyt siihen ryhmään.[/QUOTE]

5-10min on edelleen ihan eri juttu kuin 45min josta sinä puhuit!!!

[QUOTE="aloittaja";25833557]Miksi EI PIDÄ opettaa? Kun kerran sen on lapsi jo itsekkin näyttänyt että kykenee nukkumaan sen 12 tuntia ihan itsekseen? Kerroppas mulle ne haittapuolet siitä että perhe ja lapsi saa nukuttua yön rauhassa?[/QUOTE]

Edelleen lapsella on erilaisia kehittymis ja kasvukausia jolloin tarvitsee erilailla ruokaa!!!!
Ottaisit hyvä nainen selvää asioista!!

[QUOTE="aloittaja";25833573]Kiitos. I rest my case![/QUOTE]

Ei voi jos lapsi selkeästi tarvitsee ruokaa.
Lapset on erilaisia, kuten itsekkin mainitsit.
Kyse oli siitä että ap antaa lapsensa itkeä,inistä, valvoa yöllä 45min eli silloin kyse on ihan jostain muusta kuin siitä ettei vain osaa nukkua!!!

[QUOTE="mini";25833630]Miksi sitten sanotaan, että vauva ei tarvitse yösyöttöjä 6 kk:n iässä. Että ne voi jättää huoletta pois. Maha tottuu siihen ateriarytmiin, mikä päivällä on eli 5-6 ateriaa ja maidot aina aterian jälkeen. Yli puolen vuoden ikäisen maidon tarve on 5-6dl/vrk. Ja tuon määrän saa täyttymään päivälläkin, liian suuri maidonkulutus voi jopa olla haitaksi ja estää esim. raudan imeytymistä.[/QUOTE]

Niinkuin itsekkin kirjoitit: lapset on erilaisia!!! Kaikki ei tartte, toiset tarttee. Ap:n lapsi itkee yöllä 45min!! (nälkäänsä)

[QUOTE="vieras";25833701]Niinkuin itsekkin kirjoitit: lapset on erilaisia!!! Kaikki ei tartte, toiset tarttee. Ap:n lapsi itkee yöllä 45min!! (nälkäänsä)[/QUOTE]

BUAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH miksi mun lapsi itkisi 45min yöllä? Sanoin että se on meillä se rajaa! Ja en puhu mistään hysterisestä huudosta (en mä nyt ihan idiootti ole, vaikka vissiin suurin osa teistä niin kuvittelee?) vaan semmosesta katkonaisesta itkusta, jolloin lapsi on hiljaa minuutin, itkee vähän minuutin, on taas hiljaa minuutin ja taas itkee pikkasen. Miksi kaikki aina liioottelee ja vääntää asiat pahaksi?
Toistan taas, tuo 45min on se takaraja, yleensä itku loppuu 5-10min sisällä.
Ja niinkuin sanoit, kaikki lapset on erilaisia, meidän poika EI TARVITSE RUOKAA YÖLLÄ ENÄÄ 9KK IÄSSÄ. Ja jos joku haluaa syöttää vielä 3v lastansa yöllä niin siitä vaan, en mä ole teitä estämässä

On se nyt kumma kun pakolla yritätte vääntää musta jotain hirviö mutsia. Luulen että olen vähän enemmän perillä asioista kuin moni teistä hysteeriköistä.

[QUOTE="aloittaja";25833790]BUAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH miksi mun lapsi itkisi 45min yöllä? Sanoin että se on meillä se rajaa! Ja en puhu mistään hysterisestä huudosta (en mä nyt ihan idiootti ole, vaikka vissiin suurin osa teistä niin kuvittelee?) vaan semmosesta katkonaisesta itkusta, jolloin lapsi on hiljaa minuutin, itkee vähän minuutin, on taas hiljaa minuutin ja taas itkee pikkasen. Miksi kaikki aina liioottelee ja vääntää asiat pahaksi?
Toistan taas, tuo 45min on se takaraja, yleensä itku loppuu 5-10min sisällä.
Ja niinkuin sanoit, kaikki lapset on erilaisia, meidän poika EI TARVITSE RUOKAA YÖLLÄ ENÄÄ 9KK IÄSSÄ. Ja jos joku haluaa syöttää vielä 3v lastansa yöllä niin siitä vaan, en mä ole teitä estämässä

On se nyt kumma kun pakolla yritätte vääntää musta jotain hirviö mutsia. Luulen että olen vähän enemmän perillä asioista kuin moni teistä hysteeriköistä.[/QUOTE]

Jep. Just todistit sen: hullu sä olet! JOka on auvan pihalla ja kaikesta.

[QUOTE="mini";25833630]Miksi sitten sanotaan, että vauva ei tarvitse yösyöttöjä 6 kk:n iässä. Että ne voi jättää huoletta pois. Maha tottuu siihen ateriarytmiin, mikä päivällä on eli 5-6 ateriaa ja maidot aina aterian jälkeen. Yli puolen vuoden ikäisen maidon tarve on 5-6dl/vrk. Ja tuon määrän saa täyttymään päivälläkin, liian suuri maidonkulutus voi jopa olla haitaksi ja estää esim. raudan imeytymistä.[/QUOTE]

Missä sanotaan, että 6kk ikäisen vauvan maidontarve vuorokaudessa on 5-6dl? Vauvat on ERILAISIA. meidän 6,5kk vauva saa kiinteitä 3 krt vuorokaudessa, mutta se syö niitä vaan kerran. Iltapuuro on aterioista ainoa, mikä uppoaa. Vauvan paino menee miinuskäyrillä, joten todellakin annan sille yöllä niin paljon maitoa, kun vaan ottaa. Ei tulis mieleenkään järjestää jotain unikoulua.

Silti ymmärrän, että kaikki vauvat eivät tarvitse maitoa yöllä. Tsemppiä ap unikouluun! Meillä vanhemmilla lapsilla on auttanut veden tarjoaminen yöllä. Muutaman päivän ottivat sitä vettä ja sitten alkoivat nukkua ilman palveluja. Juurikin tossa 9-10kk iässä on lopetettu yösyönti.

Tää on kai provo?

must ask - mitä tässä on provoa? Ootko ite vähän provo? Tai kenties vaan vähän tietämätön?

Mä en tajua miksi ihmeessä 9kk ikäselle vauvalle pitäs tarjoilla maitoa pitkin yötä, ja mua nyt jotenkin halutaan syyllistää koska toimin niinkuin TIEDÄN itselleni ja lapselleni parhaaksi... Mikä teitä vaivaa? Miksi luulette että vain teidän tapanne on se oikea? En mä käskeny ketään muuta tekemään näin, siinäpähän syötätte lastanne niin paljon kun haluatte, mutta mä en sitä halua, meillä edelleenkin nukutaan öisin...

voisinkin nyt päivittää vähän tätä meidän tän hetkistä tilannetta niille joita oikeesti kiinnostaa tää unikoulu asia:

Eli annoin pojalle aika reilun lautasen puuroa, vähän näkkileipää ja sit 180ml maitoa ennen nukkumaanmenoa. Heräsi (niinkuin arvelinkin) noin tunnin sisällä ja katselin hetken että nukahtaako ittekseen. Ei nukahtanu vaan itku yltyi joten menin huoneeseen tuttipullon kanssa johon olin laittanu vettä. Annoin siitä pari hörppyä ja poika nukahti kun saunalyhty syliin. Laitoin takaisin omaan sänkyyn ja hiippailin pois. Olin huoneessa alle minuutin.

Projekti jatkuu :) kirjottelen aamulla lisää että miten yö sujui!

Yhteistyössä