En kerää koirani pökäleitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en kyllä kehtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla kans koira, enkä korjaa sellaisesta paikasta jossa ei ketäänn häiritse kuten pusikko/metsä tms. Ne maatuu nopeean.
Kadun varteen en anna edes tehdä. Eikä meidän koira edes tekisikään vaan etsii AINA syrjemmän paikan.
Enemmän mä mietin missi vika jos koira tekee siihen keskelle jalkakäytävää?

[QUOTE="vieras";25822021]Mulla kans koira, enkä korjaa sellaisesta paikasta jossa ei ketäänn häiritse kuten pusikko/metsä tms. Ne maatuu nopeean.
Kadun varteen en anna edes tehdä. Eikä meidän koira edes tekisikään vaan etsii AINA syrjemmän paikan.
Enemmän mä mietin missi vika jos koira tekee siihen keskelle jalkakäytävää?[/QUOTE]

Meidän toinen koira tekee näin talvella jalkakäytävälle, jos sivussa on vähänkin enemmän lunta. Se on niin hienohelma.. :D

NIIN samaa mieltä! Olispa mukavaa, jos olisi aikaa kytätä näitä koiranpaskattajia jotka eivät korjaa elikkonsa jätöksiä ja kipata ne itse omakätisesti esim. pikkulapiolla kyseisen koiranomistajan omaan pihaan tai vaikkapa postilaatikkoon. Eräs sukulainen on näin tehnytkin :D Aika tylyä, mutta niin on sadat koiranpaskat lasten leikkipuiston vierustoilla ja niille johtavien teiden varsissa. Miten ap voit kuvitella, että esim. kaksi taaperoikäistä kävellessään osaisi varoa noita ällöttäviä läjiä, joita paljastuu kasapäin sulavan lumen alta?? Itselläkin on tekemistä;väistät yhtä niin astut toiseen. Kuule toivokaa ettette minun kohdalle satu koiraanne paskattamaan, en nimittäin jätä asiaa sikseen!

En minä sitä koiraani tielle paskata, olisit huomannut jos olisit lukenut kunnolla... Koira nousee penkalle, ja yleensä vetää vielä sivuun ettei se pökäle törötä ihan siinä tien ja penkan rajamailla.

Niinhän mä puhuinkin niistä "vastuuttomista koiranomistajista", niitten syy tietenkin. Kyllä mua ärsyttää ihan suunnattomasti ne ihmiset, mut musta on tullu vaan oikee koirien vihaaja silti. Koirat pitäs kieltää kaupunkialueella kokonaan kun ei kerran paskoja viittitä kerätä.

Täällä vähän sama. Siis ymmärrän toki, ettei se ole viattomien luontokappaleiden vika. Mutta paska pitkin katuja on jotain niin järkyttävää nykyisessä sivistysvaltiossa,ettei vaan kykene käsittämään. Voisinhan minäkin kesällä antaa pikkuisteni juosta kadulla ilman rihmankiertämää ja antaa paskantaa mihin sattuu. Paska on paskaa, olipa se koiran tai ihmisen tuottamaa.

Lain mukaan koiran kakat pitää kerätä hoidetuilta alueilta. Mitenhän tää asia mahtaa mennä talvella, kesällä leikatuilta nurmi-alueilta, teiltä yms pitää kerätä kakat, koska ne on hoidettuja, mutta tarviiko "ei talvi kunnossapitoa" alueilta kerätä, tai penkkojen päältä tai yms paikoilta?

Itse korjaan aina, ellei nyt metsässä olla kävelemässä ja siellä pusikkoon paskoo. Ne pussitkin kumminkin maatuu, eikä siihen mene 10 vuotta. Tekosyy.

Voi että ottaa päähän korjata oman koiran paskoja, kun vieressä on 3 isompaa paskakasaa. Yök. Ja kyllä ainakin mun koira kulkee siellä teiden varsilla, eikä sekään ole kiva että koira talloo muiden paskakasoja.

Täällä ei vaan ole roskiksia kuin suunnilleen joka kolmannella bussipysäkillä. Ottaa päähän kanniskella niitä paskapusseja sinne tänne. Mullakin kaksi koiraa ja ne voi paskoa enemmän kuin kerran. Mistäköhän noita roskapönttöjä vois vaatia tähän kaupunginosaan?

En minä sitä koiraani tielle paskata, olisit huomannut jos olisit lukenut kunnolla... Koira nousee penkalle, ja yleensä vetää vielä sivuun ettei se pökäle törötä ihan siinä tien ja penkan rajamailla.

Kyllähän ne penkatkin siitä sulavat, ja siitä pökäleet kätevästi valuvat kadulle. Mutta enemmänkin vastaukseni koski näitä muita vastaajia, jotka ilmoittavat paskattavan koiriaan suoraan kadulle ja jättävän kökkeröt siihen.

Tässä on taas edessä kevät,kun lumet sulavat ja pakkaset lauhtuvat..On mukava fillaroida töihin pyörän renkaat täynnä paskaa ja se haju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Se siitä raittiista ilmasta :( :x yöks....

Pitää nähtävästi itsekkin vaikka aamulla ottaa se päivän lehti mukaan ja eikun keskelle tietä mennä aamutarpeita tekemään.

Tässä on taas edessä kevät,kun lumet sulavat ja pakkaset lauhtuvat..On mukava fillaroida töihin pyörän renkaat täynnä paskaa ja se haju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Se siitä raittiista ilmasta :( :x yöks....

Pitää nähtävästi itsekkin vaikka aamulla ottaa se päivän lehti mukaan ja eikun keskelle tietä mennä aamutarpeita tekemään.

tää on kyllä jo vähän liioittelua.... :D ei ne nyt sentäs koko ilmakehää pilaa. Asfaltitkin kuivuu nopeaan, nyt jo on etelä-suomessa kuivia teitä.

[QUOTE="höh";25821825]Koirat verolle ja ankaralle verolle teidänlaisien koiranomistajien ja asenteidenne takia.

Kyllä ne paskat useassa tapauksessa lumensulamisvesien mukana tielle päätyy verorahoilla maksettavien tieharjakoneiden ja konekuskien putsattavaksi.[/QUOTE]

Koiraverot on jäänne ihan jostain muinaisajoilta... Asiat tärkeysjärjestykseen ja kyttäystä ja sakkoa tupakoitsijoille tai roskaajille! Tumppeja jokapaikka täynnä ja se savu mitä joutuu sivullisetkin hengittelemään on paljon haitallisempaa kuin rehti luomu koiranpaska... ;)

Koiranpito on elämäntapa, sama kun joku tulis sulle sanomaan että "hei, sulla on lapsia, maksapa veroa!" (enemmän nimittäin niistäkin haittaa ja roskaa tänne suomeen tulee kun mun koirista).

[QUOTE="vieras";25822149]tää on kyllä jo vähän liioittelua.... :D ei ne nyt sentäs koko ilmakehää pilaa. Asfaltitkin kuivuu nopeaan, nyt jo on etelä-suomessa kuivia teitä.[/QUOTE]

Meillä päin ainakin kyllä koko tienoo haisee paskalle kun kevätaurinko alkaa paistaa... Ei sitä montaa viikkoa kestä, mutta ei se nyt ihan parissa päivässäkään häviä...

Mä oon ilmeisesti outo, mutta mä kerään koirani peet aina ja kaikkialta. Aina on peepussirulla mukana. Mulle se oli itsestään selvää jo siinä kohtaa, kun koiran hankintaa ajattelin.

[QUOTE="vieras";25822246]Heitteletkö sitten muutkin jätteesi ympäristöön, kun ei ole yleisiä roskiksia. Ne kakat voi laittaa siihen omaan tai taloyhtiön roskikseen :)[/QUOTE]

No en heitä mitään roskia maahan, vaan laitan taskuun/laukkuun, mutta en todellakaan mitään taskuuni tunge kakkapussia.. Enkä kuljeta kakkapussia 5km mukana lenkillä, minusta ajatuksenakin ihan älytön. Ja huolehdin kyllä ettei koira kakkaa mihinkään häiritseviin paikkoihin, yleensä tekee tarpeet joko ojan pohjalle tai metsään.

Koiraverot on jäänne ihan jostain muinaisajoilta... Asiat tärkeysjärjestykseen ja kyttäystä ja sakkoa tupakoitsijoille tai roskaajille! Tumppeja jokapaikka täynnä ja se savu mitä joutuu sivullisetkin hengittelemään on paljon haitallisempaa kuin rehti luomu koiranpaska... ;)

Koiranpito on elämäntapa, sama kun joku tulis sulle sanomaan että "hei, sulla on lapsia, maksapa veroa!" (enemmän nimittäin niistäkin haittaa ja roskaa tänne suomeen tulee kun mun koirista).

Onko tullut mieleen, että ne lapset on tulevia veronmaksajia, mutta koirasi vain paskovat ja syövät. Noin niinkuin yhteiskunnan kannalta. Toki sillä on omistajalleen muutakin iloa, mutta tuo vertauksesi oli
todella huono.

En todellakaan kerää pienten koirieni pökäleitä. Sinne ne pusikkoon suurin osa menee ja maatuu. Täällä ei ketään häiritse kun ei asuta missään nipokaupungissa. Kerätköön ihmiset ensin omat roskansa, purkkansa ja tupakantumppinsa niin sitten voin alkaa harkita asiaa!

MUTTA kerään kyllä toisten ihmisten jätöksiä esim. uimarannoilta, ne kun ei maadu. Ja hajotetu pullonsirpaleet ettei mene kenenkään lapsen tai koiran jalkoihin. Kelpaaks se?

Alkuperäinen kirjoittaja en kyllä kehtaa;25821648:
Nyt kun on ollut taas kevään myötä itkua ja hammasten kiristelyä noista koirien jätöksistä niin ajattelin minäkin jotain sanoa...

En ihan varmasti kerää yhtäkään koirani jättämistä pötkylöistä! Meidän koira on melko iso ja sen haisuleita ei kyllä kukaan täysjärkinen ala tuolla lenkkeillessä pussittelemaan... Mitä ihmettä ne siellä haittaa?? Ne MAATUU sinne. En anna koiran kakkia tai kuseskella kerrostalojen piha-alueille enkä suoraan kävelyteille, mutta en minä niitä kökköjä ala keräämään mistään kävelyteiden tai lenkkipolkujen varsilta... Kakkiessaan koira yleensä nousee penkan päälle. Me asutaan tämmösellä vähän syrjäisemmällä kerrostaloalueella jossa on paljon lenkkipolkuja ja kävelyteitä ja pusikkoa. Viime syksynä tänne laiteltiin koirankakka-astioita vaan ei niitä kyllä kukaan käytä...

Ja itsellänikin on taaperoikäinen lapsi. Kyllä te vanhemmat sen verran voitte katsoa että eivät itseään niihin mahdollisiin jätöksiin nuohoa..

Vedä ittes jojoon idiootti!

Yhteistyössä