onko outoa jos 23-vuotias asuu vielä vanhempien nurkissa?

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
halipupu harmaana
Riippuu aika paljon tilanteesta, mutta tuskin elättäisin. Jos lapsi opiskelee jossain, niin kannustaisin hommaamaan oman kämpän ja avustaisin siinä tai jos on töissä, niin sama homma.
 
"..."
Ei... itselläni ei ole ollut tähän ikään mennessä mitään vakituista asuntoa (täytän tänä vuonna 23-vuotta). Oon asunut koulun opiskelija-asunnoissa ja niissä ei saa asua kesäisin. Kesät ja työssäoppimisjaksot oon asunut vanhempien nurkissa ja meinaan asua vielä ainakin ensi kesän, kunnes muutan toiselle paikkakunnalle uutta tutkintoa opiskelemaan.

Tietysti jos ei ole siihen ikään mennessä yrittänyt tehdä mitään, ei opiskele eikä käy töissä vaikka olisi siihen kykenevä, niin sitten on outoa. En pidä pahana, jos kulkee opiskelemassa tai töissä vanhempiensa luota, jos se järjestely vaan vanhemmille sopii.
 
dah
[QUOTE="mona";25814914]No tietty, ei välttis vielä ees oo ton ikäsenä saanu jatko-opiskelupaikkaa.[/QUOTE]

Jos ei tuossa iässä ole jatko-opiskelu paikka auennut, niin tuskin aukeaa ikinä.
 
Keittiönoita
Täällä pk-seudulla varmaan ihan yleistä,ainakin jos opiskelee.Oma vanhin lapsi 20v ja muutti viime vuoden lopulla omaan kotiin.
Mun esikoinen oli paria kuukatta vaille 21, kun muutti omilleen. Kuopus on nyt 20 ja menee ens tammikuussa inttiin, joten ainakin vielä vuoden 2013 asuu mun kanssani. Ellei sitä ennen itse halua muuttaa, se on jo toinen juttu.
 
"vieras"
[QUOTE="...";25814963]Älä ole niin negatiivinen. Voihan olla, että on yrittänyt vain vääriin paikkoihin. Joihinkin paikkoihin on tosi vaikea päästä opiskelemaan, esim. taidealat, teatterikorkeakoulu, oikeustieteellinen.... monet yrittää useita kertoja, ennen kuin ovet aukeavat.[/QUOTE]

Ja jotkut ei pääse ikinä. Sit kolmekymppisenä miettii äitin keittiössä että pitäskö vielä seittemännen kerran kokeilla sinne teatterikorkeeseen. Oisko suunnitelma B mitään..? Voihan sitä hakea samalla kun opiskelee jotain muuta. Tai tekee töitä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="Piika-äiti";25814975]On varmasti syitä, joista se on perusteltua mutta vähän se kuullostaa myös oma-aloitteisuuden puutteelta.[/QUOTE]
Minusta raha on aika hyvä perustelu. Esim mun asumiskulut eivät siitä laske, vaikka kuopus muuttaisikin omilleen. Mutta vähintään 600 €/kk saa kuopus varautua pulittamaan joko vuokraan tai asuntolainaan, kun tästä lähtee.
 
dah
[QUOTE="...";25814963]Älä ole niin negatiivinen. Voihan olla, että on yrittänyt vain vääriin paikkoihin. Joihinkin paikkoihin on tosi vaikea päästä opiskelemaan, esim. taidealat, teatterikorkeakoulu, oikeustieteellinen.... monet yrittää useita kertoja, ennen kuin ovet aukeavat.[/QUOTE]

Höpön löpön. Kotona viisi vuotta ylioppilaskirjoitusten jälkeen makaileva on saamaton lussukka, joka ei todella noihin tule pääsemään ikinä.
 
Nyt ajattelen niin että nurkissani en katsoisi kuin hyvin poikkeavissa olosuhteissa. Voisin kyllä avustaa toisinaan jos asuu omillaan jo muutoin ja on esim. opiskelut menossa.

Tuntuu siinä jännältä että tuossa iässä olin itse kahden lapsen äiti ja ollut vuosia omillani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25814993:
Minusta raha on aika hyvä perustelu. Esim mun asumiskulut eivät siitä laske, vaikka kuopus muuttaisikin omilleen. Mutta vähintään 600 €/kk saa kuopus varautua pulittamaan joko vuokraan tai asuntolainaan, kun tästä lähtee.
Samaa mieltä.Omani vuokra on 510 euroa kuussa yksiöstä.Se on pitkä penni maksaa.
 

Yhteistyössä