Voiko koira olla päivän parvekkeella ??

• Viestiketjun aloittaja minä kysyn:)???
  • Ensimmäinen viesti
minä kysyn:)???
Siis kun on näin nätit ilamtkin ja ei kovin kylmä ole... niin voikohan koiran jättää vaikka kauppareissun ajaksi parvekkeelle? ei hauku ym..paitsi joskus saattaa pari haukahdusta tulla...sit toinen kysymys ,voiko koiran jättää yöksi esim kesällä parvekkeelle? parveke iso.

Blue
En jättäisi.

Naapurit voivat ilmoitella, koira voi hypätä reunalle(??), voi pitää enemmänkin meteliä yms yms. Miksi ylipäätään jättää parvekkeelle, paremmassa turvassa sisällä.

"vieras"
No ei.
Jos olette kotona niin voihan koira parvekkeella oleilla jos siitä tykkää ja välillä kurkkaatte mitä se tekee.
Oletan että turvallisuusasiat on kunnossa.
Mutta ei sitä koiraa voi sinne vahtimatta jättää..

app
En jättäisi.

Naapurit voivat ilmoitella, koira voi hypätä reunalle(??), voi pitää enemmänkin meteliä yms yms. Miksi ylipäätään jättää parvekkeelle, paremmassa turvassa sisällä.
se vaan tykää olla siellä ,nytkin kun aprvekkeen ovi auki niin makaa vaan siellä:) ei voi hypätä kun lasitettu on...voinhan toki jättää tän parvekkeen oven aukikin niin saa kulkea sitten mut se ite aina haluaa oikein parvekkeelle:D

Kiesus
Mistä hemmetistä näitä idiootteja koiranomistajia löytyy???? Mene itse päiväksi parvekkeelle. Seuraavaksi varmaan kysyt, että voitko jättää muksunkin sinne päiväkis kun on niin kiva ilma... Niin ja viihtyisköhän ukkoskin siellä?

Yks meidän koirista (collie) tykkäs kovasti olla parvekkeella, katseli sieltä maailmanmenoa eikä haukkunut. Ei sitä siellä mitenkään systemaattisesti pidetty mutta itse halus mennä ja sillä oli oma makuupaikkakin siellä. Kesällä joskus oli öisin partsin ovi auki niin siellä se yleensä nukkui silloin.

:)

Blue
Ei se koira halua siellä enää olla jos sä sinne jätät. Se tykkää siitä että sillä on mahdollisuus päättää haluaako se olla siellä vai olla sisällä.

Eli jos haluat jättää parvekkeelle niin sitten jätä oven auki jotta pääsee halutessaan sisään.

"vieras"
Meidän koira rakasti myös lasitetulla (alhaalta ylös lasia) parvekkeella oloa. Tyyäsi siellä makoilla ja katsella ohikulkijoita. Sillä oli siellä peti ja vesikuppi, tykkäsinkin kun se joi siellä kun oli niin sotkuista puuhaa :D Ei tullut kyllä koskaan mieleenkään sitä yksin sinne jättää, aurinkoisella säällä ei olis voinutkaan.. Mutta jos ovi sisätiloihin on auki, eikä koira hauku, niin miksi ei? Ja on siis ne lasit.. Meidän koirakaan ei koskaan haukkunut parvekkeelta, ei nyt juuri muutenkaan. Mikäs siinä sitten on sen kummempaa kuin jos se ikkunasta katselisi. Mutta siis ovi sisätiloihin auki ja vesi saatavilla.

"Liisa"
meidän koira täyttää kuun lopulla vuoden. Me pidetään aina välillä parvekkeen ovea auki et koira voi käydä siellä parvekkeella. tykkää kattella siitä maailman menoa, mutta ei todellakaan viihdy siellä 15min kauempaa. Jos koira pyytää itse et haluaa parvekkeelle niin jätän oven auki, enkä telje sitä sinne. Meillä on lasitettu parveke. Minulle ei tulisi mieleenkään tunkea koiraa pitkiksi ajoiksi parvekkeelle. Pidä se parvekkeen ovi auki jos haluat että koirasi voi olla parvekkeella. Tuntuu et näitä ihmeellisiä koiran omistajia ilmestyy nyt koko ajan jostain. Samallahan se kämppä tuulettuu kun jätät sen oven auki :D

meillä oli kesäsin partsin ovi auki kun lähettiin jonnekkin. koira tykkäs olla partsilla mutta pakko sen on sisällekkin päästä jos haluaa joten jätä ovi auki niin sitten voi olla. ja tietenkin lasit niin ettei oo mitään mahollisuutta tulla alas parvekkeelta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25812842]Meidän koira rakasti myös lasitetulla (alhaalta ylös lasia) parvekkeella oloa. Tyyäsi siellä makoilla ja katsella ohikulkijoita. Sillä oli siellä peti ja vesikuppi, tykkäsinkin kun se joi siellä kun oli niin sotkuista puuhaa :D Ei tullut kyllä koskaan mieleenkään sitä yksin sinne jättää, aurinkoisella säällä ei olis voinutkaan.. Mutta jos ovi sisätiloihin on auki, eikä koira hauku, niin miksi ei? Ja on siis ne lasit.. Meidän koirakaan ei koskaan haukkunut parvekkeelta, ei nyt juuri muutenkaan. Mikäs siinä sitten on sen kummempaa kuin jos se ikkunasta katselisi. Mutta siis ovi sisätiloihin auki ja vesi saatavilla.[/QUOTE]

Ja siis ovi oli meilläkin aina auki, kun koira siellä oli. Kiinni sitä ei saanut laittaa, sitten alkoi sitä heti kaapimaan ja halusi pois. Ja saattaishan siitä naapurit ilmoitellakin jonnekin, jos koira parvekkeella olisi ja ovi kiinni.

"Kyllästynyt"
Minulla naapurissa kaksi isoa nöffiä, joista toista pidetään jatkuvasti parvekkeella. En voi enää pitää ikkunoita auki koska se haukkuu koko ajan, myös öisin ja hyppii parvekelasitukseen. En ymmärrä muutenkaan, että pitää ottaa tuollaisia "käyttökoiria" kerrostaloon. Koirasta näki jo pentuna, että tuosta tulee ihan "vmmainen".

vierailija
Meidän koirat hengailee parvekkeella kun järveltä mukavasti tuuli puhaltaa ja eivät pidä melua. Katselevat ohikulkijoita kaidetta vasten hiljaa kun itse olen koneella ja näen heidät kokoajan. Ainut mikä ärsyttää on ohikulkevat aikuiset ihmiset, jotka menevät tunkemaan käsiään koirille kun ensimmäinen kerros sattuu olemaan. Koirat ovat kilttejä ja eivät ole mitään koskaan tehneet, mutta jos kerran ei tykkääkkään (ei pidä alkoholinhajuisista ihmisistä) ja näykkäsee niin siinä sitten syytellään koiranomistajaa omasta typeryydestä ja vaaditaan koiria lopetettavaksi.

Yhteistyössä