Oletko koskaan käynyt leipäjonssa? Mitä ajattelet leipäjonoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leipääjasirkushuveja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leipääjasirkushuveja

Vieras
Itse kävin ensimmisen kerran suunnilleen kuukausi sitten ja sain kassillisen hyvä tavaraa. Oli kuin olisi marketissa käynyt. Rahkoja, leipää monenlaista, hedelmiä ja vihanneksia, margariinia, pesujauhetta jne.

Opiskelijaperheen leipä on välillä tosi kapoinen ja auttoihan tuo.

Oletko sinä ikinä käynyt leipäjonossa tai ilmaisruoan jakelussa? Tai ellet niin mitä ajattelet näistä jutuista tai mikä estää menemästä? MIllaisia ajatuksia nuo jonot ylipäätään herättävät sinussa?

En ole käynyt, enkä tiedä onko tällä paikkakunnalla sellaisia. En ole sattunut missään edes ohitse kulkemaan, että olisin asiaa enemmän tuuminut. Minusta on huono, että sellaisia pitää olla, mutta on hyvä, että niitä on. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Ei minulla ole mitään pahaa ajateltavaa ihmisistä, jotka eri syistä hakevat ruoka-apua.

Just mietin tätä, kun mistään ei saisi säästää mutta palveluja ja elintasoa pitäisi kansalaisille tarjota olemattomilla rahoilla..Että miltähän tuntuu ihmisistä sitten, kun valtion talous romahtaa niin totaalisesti että elanto joudutaan hakemaan leipäjonosta. Ehkä olisi parempi yrittää ennaltaehkäistä nyt kuin katua huomenna.

En ole käynyt. Olis varmaan joskus ollu ihan paikallaan käydä mut en usko että täällä sellaisia edes on. Hyvä et on joku juttu johon turvata jos kaikki menee ihan penkin alle.

En ole itse käynyt, mutta tiedän henkilön joka on käynyt. Sieltä sai maitojauhetta kasapäin ja jäipä nekin kaappiin pitkäks aikaa. Kuka sellasta käyttää??????????

Olen käynyt ja oli tosi tuskallista jonottaa siellä, ihmisiä oli järkyn paljon. Suurin osa ihan muita kuin suomalaisia.

tälle..ihmettelin samaa!! Ulkomaalaisia ja narkkeja jotka koitti jonossa myydä varastettua tavaraa!
Ja ulkomaalaiset kinus lisää ruokaa hoonolla soomella ja loistoauto odotti nurkan takana..
Ensin loksahti leuka mutta kun pääsin kotiin olin niin kiukkuinen että itketti.
Mutta minkäs teet.
Kävin siis itse kerran, koin avun tärkeänä mutta kyllä vähäsen hävetti silti.
Sitä häpeän tunnetta koitin oikein miettiä, että mistä se itseasiassa oikein tuli,
mitä hävettävää köyhyydessä on..mutta kyllä vaan hävetti vaikka kuinka aatteli että ei tässä mitään..
toisilla oli asiat vielä huonommin.

En ole itse käynyt, mutta tiedän henkilön joka on käynyt. Sieltä sai maitojauhetta kasapäin ja jäipä nekin kaappiin pitkäks aikaa. Kuka sellasta käyttää??????????

En ole käynyt leipäjonossa ja toiv ei tarviikkaan. Ja en kummempia ajattele jonossa käyneestä, paitsi että apua tarvitsevat, syyt ei mulle kuulu, tuskin kukaan siellä huvikseen käy..

Maitojauheesta: Mulla on aina maitojauhetta kaapissa, usein meillä ainakin maito loppuu (ikuisuus ongelma), ei aina tarvi sitten maidon takia kipasta kauppaan vaan voi jauheesta tehdä pannaria, laatikkoruokaa, puuroa tmv.. Must se on kätevä hätävara.

Asun yhden sellaisen lähellä ja siellä käy aina samat naamat, nehän tekee tätä "työkseen". Lisäksi on perheitä, jotka tekeytyvät jonossa toisilleen vieraiksi ja näin saavat monta kassia enemmän kuin muut. Vievät ostokset kotiin ja jatkavat matkaa seuraavaan leipäjonoon.

Mutta eipä tälle loppua tule, niin kauan kuin on leipäjonoja on myös epärehellisiä. Korpeaa kyllä koska on ihmisiä esim vanhukset jotka eivät edes jaksa mennä jonottamaan tunniksi tai kahdeksi.

[QUOTE="Vieras";25803631]tälle..ihmettelin samaa!! Ulkomaalaisia ja narkkeja jotka koitti jonossa myydä varastettua tavaraa!
Ja ulkomaalaiset kinus lisää ruokaa hoonolla soomella ja loistoauto odotti nurkan takana..
Ensin loksahti leuka mutta kun pääsin kotiin olin niin kiukkuinen että itketti.
Mutta minkäs teet.
Kävin siis itse kerran, koin avun tärkeänä mutta kyllä vähäsen hävetti silti.
Sitä häpeän tunnetta koitin oikein miettiä, että mistä se itseasiassa oikein tuli,
mitä hävettävää köyhyydessä on..mutta kyllä vaan hävetti vaikka kuinka aatteli että ei tässä mitään..
toisilla oli asiat vielä huonommin.[/QUOTE]

Joskus kävin muutaman kerran ja oli kyllä elämäni noloimpia hetkiä.
Koskaan juurikaan mitään jaettavaa ei edes ollut, koska kaupat eivät enää lahjoita ylijäämäruokaa. Kerran sain pari pussia leipää ja kerran sen eu.n avustuspussin.
Ei oota myytiin yleensä.

Ainakin pääkaupunkiseudulla on hyvin ruokaa. Olen viimeisen kahden viikon sisällä saanut mm. litran jugurttipurkkeja, voita, gefilus-juomia, banaaneja, omenoita, viinirypäleitä, kurkkua, pastaa, karkkia, shampoota, maustekastikkeita, leipää ja leikkeleitä.

Nimim. todellakin käyn ja tarpeeseen tulee.

Yhteistyössä