Lappu Kärkkäisen ovessa: veloitamme jokaiselta myymälävarkaalta 500 e vartiointipalvelusta !!

• Viestiketjun aloittaja connection
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Yleensä siitä velotetaan 250 markkaa valtiolle! Oli ennen jos jäi ´kiinni. En tiiä onko laillista velottaa 500 euroa? Mutta kannattaako jos pöllit 1 euron karkin ja jäät kiinni laskuks tuli 500 euroa! Ehkä kannattaa pölliä 52 tuuman telkkari(kaupan auki ollessa) niin ei paljon harmita jos jää kiinni! ;)! Muista tunkea se takin alle niissä ei yleensä piipparia! ;)!

mammat ei tajuu
Alkuperäinen kirjoittaja luulen että ap on;25785509:
Luuseri seli-seli-tissuttelija jonka pikkuveli on se myymälävaras...
haluisin huomauttaa että mä en ole ap, huomatakseni ap ei ole kommentoinut aloituksen jälkeen. Ja kiitos, en yritä selitellä omia asioitani vaan selittää miten asiat toimii tässä yhteiskunnassa, valitettavasti. Missään vaiheessa en ole puolustanut myöskään myymälävarkaita, vaan kritisoinut ko.myymälää lain omiin käsiin ottamisesta. Ja mulla ei muuten oo sisaruksia ollenkaan. Alkoholia juon pari kertaa vuodessa.

mammat ei tajuu
[QUOTE="vieras";25785579]Hatunnosto nimimerkille "mammat ei tajuu". On jaksanut niin kärsivällisesti vääntää rautalangasta vaikka sekään ei taida auttaa.[/QUOTE]

kiitos, mutta eihän täällä tehoa järkipuhe oikein mihinkään asiaan, naiset elää niin tunteella, ja se on ärsyttävää vaikka itsekin olen nainen. :D

Rikoksen kohteeksi joutunut saa siis itse periä sopivaksi katsomansa korvaussumman. Siis ihan ilman minkäänlaista apua oikeusjärjestelmältä. Selvä homma.

Tämähän tekee kaikennäköisistä snägäri- ja taxijonotappeluista kannattavaa toimintaa. Ottaa vaan joka viikonloppu turpiinsa ja perii toiselta osapuolelta korvausta. Ja sitähän voi vaatia niin paljon kuin tahtoo. Eikä hommaan tarvitse edes sekoittaa poliiseja tai tuomioistuimia. MAHTAVAA!

"viera"
[QUOTE="vieras";25785630](En ole perehtynyt nykyseen lakiin!)
siis sakot on muutettavissa vankila tuomioiksi. Jos olet täyttänyt 18 vee ja etkä maksa sakkoja niin käyt istumassa sakkos![/QUOTE]

Nykyään ei sakkoja istuta.

Kauppias itsekin
Kauppa on kauppiaan yksityisaluetta, (eli hän saa päättää koska ovet ovat auki, ketä päästetään sisään jne..) ja kauppias saa varmastikin laittaa mitä lappuja haluaa. Varmastikaan myymälävarkaalla ei ole sellaisia rahoja koskaan maksaa, ja tuskin niitä tosiaan oikeusteitsekään saa perittyä, mutta kyllä; sellaisen lapun saa laittaa ja vielä laskunkin perään. Verrattavissa mielestäni vaikka lappuun posliinikaupassa: "Asiakkaan rikkomista tuotteista veloitetaan tuotteen täysi hinta". Jos sit osattais olla vähän varovaisemmin niiden särkyvien tuotteiden kanssa. Niin ja en ole posliinikauppias :)

mammat ei tajuu
[QUOTE="vieras";25785622]Minkä lain?[/QUOTE]

ihan vaan lain käsitteenä, en ajanut takaa mitään tiettyä pykälää. Etkö oikeesti osaa muuta kuin toistella tota samaa lakia?

"Utelias"
Kauppa on kauppiaan yksityisaluetta, (eli hän saa päättää koska ovet ovat auki, ketä päästetään sisään jne..) ja kauppias saa varmastikin laittaa mitä lappuja haluaa. Varmastikaan myymälävarkaalla ei ole sellaisia rahoja koskaan maksaa, ja tuskin niitä tosiaan oikeusteitsekään saa perittyä, mutta kyllä; sellaisen lapun saa laittaa ja vielä laskunkin perään. Verrattavissa mielestäni vaikka lappuun posliinikaupassa: "Asiakkaan rikkomista tuotteista veloitetaan tuotteen täysi hinta". Jos sit osattais olla vähän varovaisemmin niiden särkyvien tuotteiden kanssa. Niin ja en ole posliinikauppias :)
Saako kauppa tosiaan kieltää esim. romaneja tulemasta kauppaan?

mammat ei tajuu
[QUOTE="vieras";25785630](En ole perehtynyt nykyseen lakiin!)
siis sakot on muutettavissa vankila tuomioiksi. Jos olet täyttänyt 18 vee ja etkä maksa sakkoja niin käyt istumassa sakkos![/QUOTE]

kauppias ei voi antaa kellekään sakkoja, vaan siihen tarvitaan viranomainen. Eikä poliisin antamia sakkoja enää nykyään joudu istumaan, ainoastaan oikeuden langettamat.

Ole kiltti ja lue koko ketju ennen kuin kommentoit, ei jaksais leikkiä papukaijaa.

Kauppias itsekin
[QUOTE="Utelias";25785666]Saako kauppa tosiaan kieltää esim. romaneja tulemasta kauppaan?[/QUOTE]

No en jaksanut toistaa tekstiini sitä mitä tuolla aiemmin jo oli, eli rotusyrjintää ei saa harjoittaa, vaikka periaatteessa kauppiaalla on oikeus valita asiakkaansa. Eli siis humalaiset ym. häiriköt saa poistaa tiloistaan, ihonväri ym. asiat eivät ole päteviä syitä ketään kieltää tulemasta..

Ärsyttävää, kun mua oikeesti kiinnostais miten tää menee mutta tässäkin ketjussa vaan jankataan samaa asiaa kokoajan ja kummallakaan vastapuolella ei ole oikeasti muuta kuin mutu-tietoa, ei mitään lähteitä tai muuta mistä selviäis miten asia oikeesti on. Mä haluun tietää miten tää menee! :D Pitääs vissiin soittaa jolleki asianajajalle ku mä oikeesti tahon tietää kumpi osapuoli ny on väärässä! :D

"vieras"
Eikö aukioloja enää laki säädä ja määrää?

mammat ei tajuu
Ärsyttävää, kun mua oikeesti kiinnostais miten tää menee mutta tässäkin ketjussa vaan jankataan samaa asiaa kokoajan ja kummallakaan vastapuolella ei ole oikeasti muuta kuin mutu-tietoa, ei mitään lähteitä tai muuta mistä selviäis miten asia oikeesti on. Mä haluun tietää miten tää menee! :D Pitääs vissiin soittaa jolleki asianajajalle ku mä oikeesti tahon tietää kumpi osapuoli ny on väärässä! :D
miten ois ihan terve järki? Fakta kuitenkin on että kauppias ei niistä sanktioista määrää, missään asiassa, vaan viranomaisen tehtävä on rankaista. Jos joku muistaa kun vuosia sitten joku huoltamon omistaja ampu haulikolla bensavarkaiden perään ja sai siitä tuomion, vaikka ei siis osunut ja käytti muistaakseni suolapanosta. Se on tähän sopiva esimerkki, lakia ei voi ottaa omiin käsiin, missään tilanteessa.

mammat ei tajuu
[QUOTE="vieras";25785825]Eikö aukioloja enää laki säädä ja määrää?[/QUOTE]

ei, ja se on ollut voimassa jo ainakin vuoden ellei kaksikin. Missä pullossa sä elät?

Yhteistyössä