Miehen vanhempien ja sisarusten vierailut = iso työ ja harmitus (ja aina vähintään yön yli)..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "merengue"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö ketään muuta häiritse tässä se, että nämä sukulaiset ovat kuitenkin tulossa kutsuttuna juhlimaan vauvan ristiäisiä? Toki voisi ehdottaa hotellia tms, jos olisivat ihan muuten vain tulossa pikkuvauva-aikana yökylään. Mutta ap järjestää juhlat, joihin on nämä lähisukulaiset vieraaksi kutsunut. Siksi en itse kehtaisi ehdottaa hotellia, mutta sanosisin kyllä etukäteen selkeästi, että tarjoatte toki majapaikan, mutta nyt voisivat tuoda omat lakanat tullessaan ja huolehtia ruoanlaitosta ja tiskikoneen lataamisesta itse.

Eikö ketään muuta häiritse tässä se, että nämä sukulaiset ovat kuitenkin tulossa kutsuttuna juhlimaan vauvan ristiäisiä? Toki voisi ehdottaa hotellia tms, jos olisivat ihan muuten vain tulossa pikkuvauva-aikana yökylään. Mutta ap järjestää juhlat, joihin on nämä lähisukulaiset vieraaksi kutsunut. Siksi en itse kehtaisi ehdottaa hotellia, mutta sanosisin kyllä etukäteen selkeästi, että tarjoatte toki majapaikan, mutta nyt voisivat tuoda omat lakanat tullessaan ja huolehtia ruoanlaitosta ja tiskikoneen lataamisesta itse.

No mä en nää asiaa niin että Juhlien järjestäjien pitäisi kaikille majapaikan tarjota. Eihän se niin mee häissäkään yms.

Meillä käy sukulaisia usein yökylässä ja me myös vieraillaan niillä. Mun omat sukulaiset asuu ihan tossa lähellä, mutta usein ollaan toisillemme yökylässä et voidaan istua iltaan pidempään kun lapset nukkuu. Miehen sukulaiset tulee kauempaa joten yöpyvät sitten meillä. Kaikki tuovat omat petivaatteet ja toki auttavat jos jotain pyytää, mutta aika hankalaa lasten katsomista lukuunottamatta vieraiden on meillä mitään tehdä. Enkä haluakaan. Mua ei näissä kyläilyissä ahdista kuin ruoanlaitto kun oon niin surkee kokki.

Mutta siis ristiäisiin eivät koskaan ole tulleet yöksi. Ovat ihan itse ymmärtäneet ettei ole paras aika tulla nurkkiin pyörimään. Sukulaisilla kun on omiakin lapsia niin kyllähän ne sotkee ja vaatii huomiota vanhemmiltaan koko ajan eli ei siinä vieraatkaan toimettomia ole. Olivat hotellissa yötä ja appivanhemmat tuli sitten vähän aikaisemmin auttamaan järjestelyissä ja lasten hoidossa.

Päätätte vaan ettette ota yövieraita ja piste. Meillä oli pakko tehdä näin sillä muutoin meillä ois vauva-ajasta lähtien ollu varmaan joka kuukausi joku viikonlopun yövieraana. Ja jo ajatus ahdisti.
Eli me sanotiinn just tuossa tilanteessa että päivävierailut on ok, ja sillä sipuli.
Hotellit on olemassa. En itekkään tykkää enää lasten kanssa majoittua kenekään luo yöksi, haluan oman rauhan aamuihin ja iltoihin.

Voin kokemuksesta sanoa että muuten ne on tuppaamassa AINA ja VÄHÄN VÄLIÄ.
Osa suuttuu, mutta enemmin ne kuin ite aina jo ajatuksesta ahdistunut.

Ap:n tilanteessa keskustelisin avoimesti mitä yövierailulta odottaa, apua jne.

Itse kärsin toisenlaisesta ongelmasta. Nimittäin ettei meille tule yövieraita. Se olisi ihanaa, jos tulis! Miehen suku on niin estynyttä, ettei edes kylään tulla, ellei soiteta ja kutsuta tiettyyn kellon aikaan: tulkaa. Oma sukuni oli välitöntä, avointa ja yövyttiin puolin ja toisin spontaanistikin, nukuttiin jopa mattopinon päällä, kun patjat loppuivat kesken. Menoa ei haitannu se.

Nyt sukuni on kaukana ja ne jotka asuu lähellä, ei luonnollisesti tarvitse yöpaikkaa. Me ollaan ne sukulaiset, jotka suureen kaupunkiin menee yökylään suvulle. Mutta täydenpalvelun kohtelua ei odoteta, otetaan peitot, lakanat mukaan ja kassillinen ruokaa viemme mennessämme aina.

Omat vanhempani ja siskoni perheineen (4hlöä) asuvat kaikki monen sadan kilsan päässä. Kun tulevat, ovat aina enemmänkin kuin kaksi yötä. Ristäiäisten tienoilla olivat siis kaikki 6 henkilöä täällä majailemassa ja ahdastahan se oli mutta toisaalta minun ei tarvinut tehdä kyllä juuri muuta kuin huolehtia vauva ja itseni juhlakuntoon.

Sisko ja äiti leipoivat. Ja koko porukka hoiti siivouksen ja muut lapset. Minä tyttö se vain imetin vauvaa ja ihmettelin :)

Mutta joo, ärsyttäisi siis minuakin jos pitäisi kaikki vielä passata mutta meidän tapauksessa näin ei onneksi ole. Kannattaisi varmaan asiasta sanoa etukäteen vierailijoille.

Mua ottais A.Pn tilanteessa sitä passaamista enemmän varmaan päähän se, että jos kyse ihmisistä jotka muutenkin ovat kovaäänisiä ja jos oikein muistan niin eivät edes kauhean hyvin tule toimeen keskenään? Tai olkoon vaan edes sellaista eteläeurooppalaista kovempiäänistä hulabaloota hyvässä hengessä niin ei hyvänen aika!
Ristiäiset tai ei, meille eivät tulisi.:attn:

Meillä vauvaa katsomaan tulevat sukulaiset menevät hotelliin. Vaikka miehen vanhemmista ja veljestä pidänkin eikä muuten majoitus olisi ongelma, oli ihan selvää että majoittuvat muualle kun vauva on vielä ihan pieni. Tämä siis sekä ekan että tokan lapsen kohdalla. Sitten hiljalleen ollaan katsottu milloin voisi taas tulla, yleensä lapsen ollessa noin puolivuotias. Ja näin siis vaikka he tulevatkin ulkomailta.

Ymmärrän kyllä täysin ap:n harmin, en itsekään olis jaksanut majoittaa puolta sukua. Tai en itseasiassa ketään ennen ristiäisíä, kun kuitenkin siivoamisessa ja leipomuksissa meni niin paljon aikaa. Onneksi vieraat ymmärsivät tämän ja tulivat vasta ristiäispäivänä, tuntia ennen kun ristiäiset alkoi. Mieheni isä ja lapsen kummi jäivät vielä pariksi yöksi, ei se enää siinä vaiheessa haitannut. Mutta ennen ristiäisiä kukaan ei ollut tervetullut, teimme tämän hyvin selväksi.

itsekin varmaan sanoisin, että eivät ole tervetulleita etukäteen, mutta voivat kyllä majoittua vaikka yhdeksi yöksi. Ihan voi kertoa, että hommaa on niin paljon, ettei halua siihen ylimääräistä porukkaa häärimään ettekä kerkeä muutenkaan heille seuraa pitämään. Ihme jos eivät tuota ymmärrä.

Meillä vauvaa katsomaan tulevat sukulaiset menevät hotelliin. Vaikka miehen vanhemmista ja veljestä pidänkin eikä muuten majoitus olisi ongelma, oli ihan selvää että majoittuvat muualle kun vauva on vielä ihan pieni. Tämä siis sekä ekan että tokan lapsen kohdalla. Sitten hiljalleen ollaan katsottu milloin voisi taas tulla, yleensä lapsen ollessa noin puolivuotias. Ja näin siis vaikka he tulevatkin ulkomailta.

Kuullostaa kummalliselta. Miksi pikkuvauvaaikaan ei saa tulla yokylailemaan? Varsinkin kun tulevat ulkomailta.

Meilla on varmasti vauvan ekat 2 kk jo buukattu tayteen yovierailijoita, koska luonnollisesti sukulaiset haluavat tulla uutta vauvaa katsomaan ja ulkomailla asumme.

Yhteistyössä